zonnebanken..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Missmaria, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missmaria

Missmaria Actief lid

29 aug 2007
    225
    4
    18
    dag dames..

misschien een gekke vraag.. maar ik zou nog zo graag ff lekker een keertje onder de zonnebank gaan.. maar heb ooit es ergens gehoord dat dit niet mag..

dus mag ik nog een keer onder de zonnebank?

liiefs

2. Missmaria

Missmaria Actief lid

29 aug 2007
    225
    4
    18
    niemand die wat erover weet....... :D

anders pak ik vandaag lekker een zonnebankj 8)

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat dit niet goed is, met name in de eerste maanden ivm het opwarmen of zo.

4. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Kan me ook herinneren dat dit vooral in de eerste periode niet echt goed is voor de baby. Volgens mij daarna met mate

5. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het mag wel maar alleen als je huid eraan gewent is ivm pigmentvorming...
    Ga je er nooit onder en nu ineens wel dan kan je huid daar op reageren...
    Ga je regelmatig is het geen probleem!
    Ik ging normaal elke week en nu 1 keer in de 2 weken... geen pigmentvlekje te bekennen!

De eerste 12 weken idd even oppassen met de warmte en op het einde ook, buikje gaat omhoog staan dan en vangt meer warmte...
    Ik heb de eerste 12 weken en vanaf week 30 een handoek over mijn buik gedaan...

6. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik heb ook gehoord dat het de 1e 3maanden niet zo verstandig is. ik ben met 18weken voor het eerst geweest, ging heel goed en geen vlekjes gekregen gelukkig

7. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Weet je dat heel zeker? Geldt dat voor iedereen? Ik ging voordat ik zwanger werd ook elke week alleen ben ik nu sinds dat ik weet dat ik zwanger ben niet meer geweest maar het lijkt me best even lekker. Maar het kan dus wel als ik een handdoek over m'n buik leg? Maakt het uit hoe lang je gaat?
    En in de echte zon? Ik ga met de kerst naar Oostenrijk en wil af en toe wel even lekker met m'n gezicht in de zon maar heb gehoord dat dat ook niet kan ivm pigmentvlekken/zwangerschapsmasker. Wat klopt hiervan dan?

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het gaat niet alleen om de hitte, maar er wordt gewaarschuwd voor een zwangerschapsmasker. Je kunt vlekken krijgen in je gezicht die pas na de zwangerschap (en soms zelfs niet) verdwijnen. Ik zou het risico in elk geval niet nemen.

9. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    klopt ja.. maar lang niet iedereen krijgt een zwangerschapsmasker hoor. het is inderdaad een risico

10. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Hmmm dan denk ik dat ik het risico maar niet neem... Bedankt voor jullie reacties!

11. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    het is niet gevaarlijk voor je kindje want de stralingen gaan niet door je huid! alleen t zwangerschaps masker is een risico!
    ik ben nu 7weken zwanger en ging ook altijd onder de zonnebank, mis t ook wel! maar om nou een zwangerschapsmasker op te lopen die misschien nooit meer weggaat, nehh liever niet ;)

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Op zich kan je ook natuurlijk het gedeelte voor je gezicht uitzetten? Ik durf zelf ook niet eronder te gaan maar als je je gezicht bedekt krijg je ook geen masker...

13. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Is dat zo? Kan je op de rest van je lichaam geen zwangerschapsmasker krijgen dan?

14. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    nee je kan het alleen op je gezicht krijgen.. en je kan inderdaad het gedeelte bij je gezicht uitzetten :)

Deel Deze Pagina