dag dames.. misschien een gekke vraag.. maar ik zou nog zo graag ff lekker een keertje onder de zonnebank gaan.. maar heb ooit es ergens gehoord dat dit niet mag.. dus mag ik nog een keer onder de zonnebank? liiefs
Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat dit niet goed is, met name in de eerste maanden ivm het opwarmen of zo.
Kan me ook herinneren dat dit vooral in de eerste periode niet echt goed is voor de baby. Volgens mij daarna met mate
Het mag wel maar alleen als je huid eraan gewent is ivm pigmentvorming... Ga je er nooit onder en nu ineens wel dan kan je huid daar op reageren... Ga je regelmatig is het geen probleem! Ik ging normaal elke week en nu 1 keer in de 2 weken... geen pigmentvlekje te bekennen! De eerste 12 weken idd even oppassen met de warmte en op het einde ook, buikje gaat omhoog staan dan en vangt meer warmte... Ik heb de eerste 12 weken en vanaf week 30 een handoek over mijn buik gedaan...
ik heb ook gehoord dat het de 1e 3maanden niet zo verstandig is. ik ben met 18weken voor het eerst geweest, ging heel goed en geen vlekjes gekregen gelukkig
Weet je dat heel zeker? Geldt dat voor iedereen? Ik ging voordat ik zwanger werd ook elke week alleen ben ik nu sinds dat ik weet dat ik zwanger ben niet meer geweest maar het lijkt me best even lekker. Maar het kan dus wel als ik een handdoek over m'n buik leg? Maakt het uit hoe lang je gaat? En in de echte zon? Ik ga met de kerst naar Oostenrijk en wil af en toe wel even lekker met m'n gezicht in de zon maar heb gehoord dat dat ook niet kan ivm pigmentvlekken/zwangerschapsmasker. Wat klopt hiervan dan?
Het gaat niet alleen om de hitte, maar er wordt gewaarschuwd voor een zwangerschapsmasker. Je kunt vlekken krijgen in je gezicht die pas na de zwangerschap (en soms zelfs niet) verdwijnen. Ik zou het risico in elk geval niet nemen.
het is niet gevaarlijk voor je kindje want de stralingen gaan niet door je huid! alleen t zwangerschaps masker is een risico! ik ben nu 7weken zwanger en ging ook altijd onder de zonnebank, mis t ook wel! maar om nou een zwangerschapsmasker op te lopen die misschien nooit meer weggaat, nehh liever niet
Op zich kan je ook natuurlijk het gedeelte voor je gezicht uitzetten? Ik durf zelf ook niet eronder te gaan maar als je je gezicht bedekt krijg je ook geen masker...
nee je kan het alleen op je gezicht krijgen.. en je kan inderdaad het gedeelte bij je gezicht uitzetten