Na de miskraam van drie maanden geleden zijn we opnieuw zwanger. Alles voelt nu anders. Maar ben zo bang dat het weer mis gaat. Ik ben astmatisch en hoest ontzettend veel. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen en deze helpen wel, maar doordat al het slijm los gaat komen blijf ik hoesten. Met best veel druk. Is dit schadelijk? Ik ben zo bang dat het niet goed gaat, of dat het door het hoesten los gaat zitten of het kindje dood gaat. Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen. Verder ben ik net getrouwd 3 oktober. Die avond heb ik een paar glazen alcohol gedronken. In de huwelijksreid heb ik een paar cocktails gehad. Toen er erachter kwamen dat ik zwanger was meteen mee opgehouden. Maar ik voel me zooo schuldig. Moet ik me zorgen maken? Normaal drink ik nooit, maar met ons huwelijk dus wel wat. gr butterfly
Hoi butterfly, Nee het hoesten kan geen kwaad, Je kindje zit goed beschermd en kan dit allemaal prima aan, het schommeld lekker in het vruchtwater! Het word niet geadviseerd om te drinken in je zwangerschap. Het is nu eenmaal gebeurt je kan het niet meer terug draaien. Vertrouw op je lijf. Imke