Hallo! Ik heb even een vraagje, ben morgen 16 weken zwanger en had vandaag een afspraak bij de vk voor de 2e keer. We zouden naar het hartje luisteren, na 10 min niks te hebben gehoord een echo gemaakt na ff zoeken was daar het hartje! Ik was erg blij maar nu ook erg bang! Ik heb een voorligende placenta en hij zei dat het daardoor niet lukte... Ik heb thuis een angelsound en daar hoor ik wel het hartje mee! .. Ben nu erg bang dat er toch iets mis is, of maak ik me nu zorgen om niks? De echo deed ie ook heel snel.. ik ben nu bang dat het hartje veelste langzaam klopt of iets deregelijks... kan ik ze bijv. morgen bellen om toch nog een keer langs te komen dat ze even goed kijken? ps. nog een vraagen.. door mijn voorligggende placenta, wanneer ga ik de baby voelen? Alvast bedankt! Groetjes
HOi leeuw, ALtijd spannend het hartje luisteren! Je kindje lag waarschijnlijk ook lekker naar achteren toe bij de verloskundige en toen je thuis was weer mooi op zijn of haar plekje waardoor je het beter kon horen. Er is absoluut geen reden tot bezorgheid als het hartje te traag had gekklopt of de verloskundige maakte zich zorgen dan had hij dit jou verteld. Maar bij ongerustheid kan je altijd bellen. Om dat de plancenta aan de voorkant ligt kan het wat langer duren voordat je je kindje voelt bewegen. de eerste keer vaak tussen de 18 en 22 weken maar bij jou kan dat iets later zijn. Imke