Cervixslijm methode.. Lijkt makkelijker dan hij is..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Romy24, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Hallo, ik ben Romy, inmiddels 25 en hard aan het klussen voor
    een klein wondertje. Nou probeer ik mijn cervixslijm in de gaten te houden om weten wanneer mijn vruchtbare periode aanbreekt. Nu vroeg ik mij af, als de vruchtbare periode voorbij is, wat voor afscheiding heb je dan als er een bevruchting heeft plaats gevonden? Dus de afscheiding na een bevruchting! Ik kan dit namelijk niet duidelijk terug vinden. Ik hoop dat er zwangere vrouwen of moeders zijn die mij daar antwoord op kunnen geven!

Bedankt!

2. mama 27

mama 27 Lid

22 jul 2011
    51
    0
    0
    Hey. Ik gebruikte ook enkel de cervixslijmmethode toen ik zwanger wilde worden. En met succes, want ik ben nu dik 6 weken zwanger(tweede ronde). Ik vond het echt heel duidelijk wanneer de vruchtbare dagen er aan kwamen. Helder en rekbaar slijm, gedurende een dag of vier. De eisprong valt rond de laatste dag dat je dit slijm hebt. Wel tijdig beginnen klussen he, zodat de zaadjes het ei al kunnen opwachten :).

Nadien werd het slijm wat dikker en niet meer zo helder rekbaar. Eerder kleverig. De hoeveelheid wisselde wat. Ik had niet plots meer slijm of zo. Ik heb het niet aan het cervixslijm gemerkt dat ik zwanger was, want dit was de maand voordien net zo.

Succes!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kunt in principe niet aan het slijm merken dat je zwanger bent. (Was het maar waar, dan hoefde je geen test te kopen en tot nod te wachten.)

Ik had trouwens wel meer afscheiding aan het begin van de zwangerschap en dat komt wel vaak voor, maar dat is pas na je nod. Dus dan weet je het al omdat je dan waarschijnlijk al getest hebt.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb ook 3 dagen erg veel rekbaar slijm gehad en op dag 4 was het over. Daarna beetje ander slijm gehad maar wel heel weinig. Kon ook niet aan mijn slijm merken dat ik zwanger was. We hebben sex gehad op dag 1 (ochtend) en dag 2 (avond) tijdens dat slijm en daarmee ben ik zwanger geworden.

5. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Super bedankt voor de snelle reacties!! Ik heb rond mijn vruchtbare slijm geklust! Maar ik wist toen nog niet dat het vruchtbaar slijm was. Maar het viel me wel. Ben erg benieuwd of ik ongesteld ga worden deze maand. En als ik ongesteld ga worden, dan wanneer. Dit is namelijk mijn eerste cyclus zonder pil.

6. mama 27

mama 27 Lid

22 jul 2011
    51
    0
    0
    Ik duim met je mee dat het gelukt is. Hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd! :)

7. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Dat doe ik zeker!! Heb af en toe een raar trekkerig gevoel in mijn onderbuik en mijn borsten voelen wat gespannen maar dat kan natuulijk ook van het ontpillen zijn.. Ik ga gewoon lkkr genieten van alles en ik zie het volgende week wel of ik ongi word. Voel me zo goed na het stoppen met de pil! Ben super vrolijk en opgewekt!! Nou helpt het natuulijk ook dat ik misschien zwanger kan raken, want daar word je sowieso gelukkig van ;) Als ik iets weet, hoor je het!

Liefs Romy

Deel Deze Pagina