Zwanger en verbouwen/ verhuizen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nispie, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik lees dat er een heleboel meiden hier op het forum zitten die ook midden in een verhuizing/ verbouwing zitten en zwanger zijn.
    Misschien wel leuk om ervaringen/ tips uit te wisselen of gewoon de soms bijkomende frustraties te delen?

Hier een onverwachte zwangerschap terwijl we nog niet samen woonden. Dus we hebben net een huis gekocht. Ook nog eens eentje met het nodige werk eraan;) en momenteel al dik een maand aan het klussen. Hopelijk nog maar een weekje of 2 a 3 voordat we erin kunnen.
    Babykamer is hier ook nog lang niet klaar, dus af en toe knijp ik 'm wel een beetje of we alles optijd af gaan krijgen!

Wie nog meer druk aan het klussen? En lukt het nog om zelf veel te doen?

2. nooatje

nooatje Niet meer actief

Ja hier ook druk aan het verbouwen en nog lang niet klaar.
    Ben nog niet zo lang zwanger natuurlijk maar in ons huis is ook nog behoorlijk wat te doen. Schilder zelf ook veel. Met verf op waterbasis mag je toch gewoon schilderen als je zwanger bent?
    Succes met je verbouwing.;)

3. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff hou op, ik ben 37,5week zwanger en we zitten nog midden in de verbouwing, hopelijk is t na t weekend klaar want Ik ben er helemaal klaar mee, kom niet aan rusten toe en ben elke x bang dat de kleine eerder komt in de rotzooi! Hoelang moeten jullie nov met verbouwen?

Oh en zelf Iets doen gaat echt niet meer, zelfs schoonmaken lukt niet meer wat nog frustrerender is!

4. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook al 1,5 maand aan het verbouwen en het duurd waarschijnlijk ook nog dik 1,5 maand. Laatst had ik echt een dip! Kan thuis niet douchen, het is een grote rommel en alles draait om de verbouwing. Soms heb ik het gevoel dat mijn zwangerschap vergeten word.. Vriend komt thuis van het werk, we eten en hij moet weer verder met de verbouwing tot laat in de avond en daarna gaan we slapen. We moeten maar denken dat het voorheen goed doel is en straks kunnen genieten van een mooi huis!

5. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ikzelf ging een week voor ik moest bevallen verhuizen ( bevallen met 38*4), nodige stress , maar eerst gezorgd dat de baby kamer & woonkamer klaar was, gelukkig op tijd , verbouwing lijkt me nog stressvoller, ik zou zorgen dat je in elk geval de babykamer op tijd verbouwd/ af heb.

Ik zelf kon niks meer & ging van 4 hoog naar eengezinswoning, wat was ik ene kant blij met fam andere kant balen dat ik niks meer zelf kon

Succes met verbouwen

6. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Het is wat he?! Zwanger klussen.... zeker als je last krijgt van nesteldrang en er moet nog zoveel!

Wij kwamen er nadat wij ons klushuis hadden gekocht achter dat we een kindje verwachtten. Ons droomhuis, een groot huis uit 1910 in een fijne wijk met glas in lood en kamers en-suite maar waar nog nooit wat aan gedaan was. Loden leidingen, linnen bedrading, rotte vloeren, al het stucwerk en de fundering moest vervangen worden. Het hele huis moest gestript en samengevoegd worden (het was oorspronkelijk een boven en beneden woning, maar wij hebben beide gekocht en er een huis van gemaakt). Tot 2 weken voor de bevalling heb ik hele dagen geklust, zat ik de plinten boven nog te schilderen, maar toen moest ik door zwangerschap gerelateerde clusterhoofdpijn stoppen.

Intussen zijn we 2,5 jaar verder en nog steeds in verbouwing... Het duurt wat langer dan we van plan waren doordat we het eerste half jaar na de geboorte van ons ventje niet geklust hebben omdat we van hem wilden genieten (en klussen & baby is ook niet een handige combinatie) Daarna werd ons mannetje ziek en overleed aan een resistente pneumococcen meningitis. Zodra we thuiskwamen stroomde de energie uit ons lijf, de stilte, het gemis van ons ventje en al het werk wat ons nog te doen stond aan de andere kant van de deur. Het duurde nog ruim een half jaar voordat we de kracht weer terug vonden om verder te gaan met het huis (we wonen er wel al sinds de koop). Het hele huis was bewoonbaar, maar afwerking en de gevel moesten we nog doen. Nu zijn we dus plinten aan het plaatsen, ik ben alle 16 binnendeuren aan het afbranden en ga ze daarna verven, samen dubbel glas aan het plaatsen en tijdens droge dagen het houtwerk buiten aan het schilderen.

Ik ben nu bijna 34 weken zwanger, op de goede dagen full time aan het klussen, en op de minder goede dagen (het wordt nu wel zwaar) ben ik bezig met de administratieve kant en de website voor de gastouderopvang die ik in januari ga starten.... De GGD komt hier in November langs om ons huis te inspecteren, dus deze keer moet het echt af! En zelf zouden we ook wel willen dat we ons zouden kunnen veroorloven ons een keer zouden kunnen vervelen!

De babykamer is natuurlijk al lang klaar, want ons meisje krijgt de kamer van haar broer, maar ik moet er weer eens grondig gaan poetsen omdat we er recentelijk met de raampartijen bezig zijn geweest. Hangwieg nog uit de kast toveren en wassen, maar dat doe ik over een week of 2. Als het nodig is is het zo gepiept!

7. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik ken me HELAAS ook melden bij dit topic. Ik heb er zo naar uitgekeken om thuis aan de slag te gaan en alles onderhanden te nemen. Maar nu pff we moeten nog zoveel en mijn man is zo relax!

Begrijp me niet verkeerd ben heel blij met het verbouwen en het gaat ook wel goed en wordt heel mooi. Maar gewoon die tijdsdruk wat je jezelf oplegt omdat wel alles af moet zijn natuurlijk!Bovendien kan ik zelf bijna niks, zit ziek thuis vanwege HG en alleen al het poetsen lukt me niet fatsoenlijk!

En ja ik weet ook wel dat alles goed komt en dat alles op tijd afkomt maar toch! Ik wil het gewoon zo snel mogelijk helemaal af zien, en pff de rotzooi die erbij komt kijken!

8. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meis wat een verhaal, geniet nog meer dubbel van je zwangerschap en de kleine dalijk hè! Heel veel succes met de kinderopvang en vooral rustig aan doen, niet teveel doen, dat huis blijft wel staan

Deel Deze Pagina