zwanger en verbouwing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zwanger zijn en nog aan het verbouwen zijn, en hoe jullie hiermee omgaan.
    ik zou graag wat ervaringen of tips met elkaar willen delen.

wij zitten ongeveer een jaar nu in een verbouwing, we hebben namelijk een stuk bij het huis aan. De oude keuken is eruit en deze komt in jet nieuwe stuk. Sinds een paar weken hebben we nu water in de keuken en gas! Dat scheelt een hoop.
    Alleen het stroom in de keuken doet het nog niet, zijn nog wat bosjes draden uit de muur.
    De badkamer ligt er helemaal uit, en is net opnieuw betegeld, de keuken trouwens ook.
    we douchen al ongeveer een jaar bij mijn moeder maar nu staat ook de wc en wasbak buiten, dus die werken niet.
    overal ligt rommel, dozen, cement, het is over spullen heen klimmen om ergens te komen.
    ik merk dat im wat opruimerig word en alles zo snel mogelijk af wil hebben en schoon en dat het me gaat irriteren.

zijn er meer mensen in zon soort situatie? Hoe houden jullie je rustig en hoe proberen jullie toch genoeg rust te krijgen? Waar helpen jullie wel aan mee en waar niet?

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Jeetje! Hoe moet dat als je 's nachts moet plassen? Weet niet, maar kun jij/jullie niet tijdelijk bij je moeder logeren anders?

Bij ons zijn we alleen bezig met babykamer en overloop. Heb dus overal stof en troep. En niets klaar voor Uk. Ik heb er geen last van. Loop om troep heen en stofzuig gewoon iets vaker :) Hoop wel dat vanaf mijn verlof ik aan de slag kan met kamertje van Uk inrichten! Wil babykleertjes namelijk wel wassen en strijken onderhand.

3. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang ben jij zwanger? Daar heb ik ook wel zin in ja, met het kamertje beginnen.

Snachts plas ik op een emmer, beetje vies maar moet toch wat haha..

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik ben vandaag 29 weken. Vriend heeft volgende maand vrij dus gaat dan serieus aan de klus.

Plassen in emmer is niet ideaal, maar beter dan ophouden :) Wat zegt de planning? Hoe lang moet je nog zo door?

5. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan snap ik dat je onderhand wik beginnen ja! Hier ook zo, volgende week vrij.
    We zullen zien haha!

6. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een enorme verbouwing.
    Maar onze prio was wel badkamer en wc af voor we er in gingen.

Hier moet de babykamer nog helemaa gedaan worden (kale muren, geen electra, geen plafond of vloer..)
    Ik ga doen wat ik kan. Schuren, behangen (?) en evt muur sauzen. Boven mn hoofd werken doe ik niet (plafond stuccen, en sauzen)

En de deur gaat dicht 's avonds.. Want die rommel kan ik indd ook niet aan haha

7. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Hoi, hier ook in giga verbouwing. Drie jaar geleden benedenverdieping verbouwt en in november met de eerste verdieping en zolder begonnen. Alles gesloopt met de gedachte dat zwanger worden wel even kon duren. Eerste poging was raak. Dolgelukkig maar toen... het huis?! Inmiddels 33 weken en we zijn op het punt dat we weer een vloer hebben om op te lopen. De babykamer heeft prioriteit en zal net wel/net niet afkomen. ML kan alles en wil alles zelfdoen inmiddels maar profi hulp in de arm genomen, want wil dat hij ook nog van baby kan genieten en niet half overspannen is... daar maak ik me nu vooral zorgen om. Hoe gaan wij zo uitgerust mogelijk de baby verwelkomen maar ook een stofvrij plekje maken voor de kleine uk?!

Begin me naast het eeuwige stof ook vet te irriteren aan vreemde in mijn huis hihi hebben jullie dat ook?

Leuk om te lezen dat er meer "echt" zijn aan het verbouwen zijn!!

8. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ohh.. voor mijn eerste zwangerschap al drie jaar aan het verbouwen geweest... tijdens de zwangerschap ook nog van alles gedaan. Zo rond de dertig weken zelfs nog op een matrasje op de grond geslapen. Toen de kleine er was, zijn we ongeveer vier maanden daarna weer verder gegaan met een complete uitbouw aan de achterkant. Mijn kleintje en ik leefden boven. Compleet opgesloten. Zo voelde het ook wel. Er waren redenen waarom we het niet uit konden stellen, al deze verbouwingen, maar als ik het over mocht doen: niet doen!!! Het brengt zoveel stress met zich mee (achteraf gezien dan..) Dat was het me zeker niet waard. Het huis is nu klaar en het is fantastisch geworden, maar pfff.. wat hebben we veel hooi op ons vorkje genomen...

9. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad gelukkig zijn er nog meer! Vreemden in huisbik ook inderdaad, en het koffie moeten brengen op vaste tijden enzo..

10. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Haha ja daar heb ik ook last van. Vervolgens zorgt de nesteldrang er weer voor dat ik alles schoon wil hebben en dat is natuurlijk een onmogelijke taak. Vind het soms wel lastig dat ik echt beperkt ben in wat ik aankan. Normaal doen we een verbouwing echt samen en nu sta ik toch voor mijn gevoel langs de zijlijn. Volgende week wordt hopelijk de trap geplaatst zodat ik niet meer via de ladder omhoog hoef (wat ik van ML alleen nog maar onder zijn toezicht mag) en op mijn eigen moment weer wat klusjes kan oppakken.

Ml maakt zich wel zorgen over de kraamverzorgster die komende week de situatie komt bekijken. Haha... beeb komt lekker bij ons op de kamer waar het zo stofvrij mogelijk is. Dus ik maak me niet zo'n zorgen. Ze is vast wel wat gewend.

11. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Tifa: lekker dat je volgende week vrij bent wanneer gaat je verlof in? Rust pakken is lastig he?! Als je de tijd aan jezelf hebt is de druk er misschien wat van af en lukt het om een uurtje hier en daar te gaan liggen. Wat staat er bij jullie op het programma volgende week?

Deel Deze Pagina