Ik moet me gaan orienteren waar ik onder controle ga zijn en ga bevallen. Ik ben zwanger geworden via icsi en nu ben ik dus nog onder behandeling in het Diaconessen in Voorburg. Ik zoek ervaringen van meiden die bij beiden zijn geweest en wat vonden jullie ervan?
Shaddix had dit topic ook gevonden Het Bronovo is echt een heel fijn ziekenhuis. Ik heb toevallig vrijdag een paar uur op één van de verloskamers gelegen. Die zijn mooi ruim, er hangt een flatscreen-tv (nu denk ik niet dat je daar echt veel aan hebt tijdens je bevalling, maar goed ), alles ligt er voor de bevalling al klaar (bedje, verwarmde couveuse -mocht 'ie nodig zijn-, aankleedkussen met wikkeldoek, luiertje, gaasjes e.d.) dus mocht het heel snel gaan, dan is alles wat er nodig is in ieder geval binnen handbereik. Je hebt een eigen wc en douche, dus na de bevalling hoef je niet direct naar een andere kamer, maar kun je nog een tijd op de verloskamer blijven en je daar douchen e.d. Wat mij ook opviel, was dat er geen grote gootsteen of badje is, waar ik uit opmaakte dat de baby niet meteen na de bevalling in bad wordt gedaan. Ik vind dat zelf heel fijn, ik denk dat een baby al genoeg te verwerken krijgt tijdens een bevalling, meteen in bad wilden wij sowieso niet en dat lijkt hier dus standaard te zijn. De afstand tussen het bed waarop je bevalt en het aankleedkussen / de weegschaal is zo'n 3 meter, schat ik. Je kindje is dus nooit ver bij je vandaan, dat vind ik ook erg fijn. Wat artsen betreft.. Wij hadden vrijdagochtend toevallig echt een lul van een arts, maar de co-assistentes waren die ochtend echt ontzettend lief en ook alle artsen, assistentes en verpleegkundigen die we tot nu toe zijn tegen gekomen in het Bronovo, zijn echt heel aardig. Totaal niet belangrijk, wel leuk; ze hebben er roze en blauwe bekertjes, waar je uit te drinken krijgt en het uitzicht is best mooi omdat de verloskamers op de 5e verdieping zijn Met Delft heb ik zelf geen ervaringen. Een vriendinnetje van mij heeft dat een slechte ervaring met een keizersnee, maar verder ken ik persoonlijk geen mensen die daar bevallen zijn. Misschien heb je iets aan mijn oude topic, daar staan wel een aantal ervaringen met Delft in, geloof ik! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/507278-ervaringen-mch-antonius-hagaziekenhuis-reinier-de-graaf.html Succes!