Zwanger en verhoging witte bloedcellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoodyL, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Dag dames,

Ik richt me tot de medisch onderlegden onder jullie ;)

Mijn stiefzus is pas zwanger (vrijdag of zaterdag 5 weken) en heeft dinsdag (17 of 18 dpo) bloed laten trekken (België) en kwam uit op hcg 720 en sterke verhoging van de witte bloedcellen. De huisarts zei dat ze er rekening mee moest houden dat het niet goed zat want hij had hogere waarden verwacht.

Ik zelf had bij mijn goede zwangerschappen
    1) hcg 426 op 15 dpo
    2) 87 op 14 dpo en 226 op 16 dpo

De waarden lijken me dus wel goed te zitten, maar wat met de verhoogde witte bloedcellen? Kan dit door een slechte zwangerschap zijn of toch gewoon virusje?

2. Daaantje

Daaantje Actief lid

25 mei 2014
    119
    5
    18
    NULL
    Bedoel je de trombocyten!?

deze waren bij mij ook verhoogd, echter na onderzoek bij de gyn kwamen we er achter dat deze samen hangen met periodes dat ik ziek ben geweest, flinke griep, infecties etc.
    echter wel op controle geweest ivm kans op trombose etc.

succes!..

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier zien ze voordat ik ziek word al aan mijn witte bloedcellen dat er wat broed.trombose? nee joh, dat zijn je bloedplaatjes.
    dat is een ander verhaal. hier was het ook flink verhoogd. 400+ is verhoogd bij plaatjes. dat heeft hier waarschijnlijk een afwijking in mijn beenmerg als oorzaak, maar ook dat geeft nog geen trombose kans...

witte bloedcellen is meestal gewoon een virusje

4. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Verhoging van de witte bloedcellen hangt inderdaad samen met je lichaam dat vecht tegen een virus of infectie. Daarmee dat ik me afvroeg of het ook kan zijn dat het tegen de zwangerschap vecht ofzo? Waarschijnlijk kan dit helemaal niet, maar zoals gezegd ben ik een medische noob :D

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Met witte bloedcellen worden leukocyten bedoeld, afweercellen die verhoogd zijn bij infecties (virus of bacterien), soms bij beenmergaandoeningen maar zwanger zijn kan ook verhoging van het aantal leukocyten veroorzaken (=leukocytose). Als ze zich verder prima voelt en de rest van de bloedwaarden zijn normaal zou ik mij dus niet meteen zorgen maken.

Deel Deze Pagina