Naam kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by foekje, Feb 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foekje

foekje Bekend lid

Jul 12, 2010
    591
    0
    16
    Whaaaa, ik word een heel klein beetje gek!

Ik ben momenteel 38.6 weken zwanger van een kleine man.

Al vanaf het begin was de naam van het kindje voor ons duidelijk. We hebben vorige week de proefdruk van het geboortekaartje binnengekregen.

Nu kreeg ik vanochtend een smsje van vrienden van ons die vandaag de trotse ouders zijn geworden van een gezonde jongen genaamd ....

Dezelfde naam die wij hebben voor onze aanstaande zoon!

Mijn man heeft hier geen moeite mee en zegt dat we deze naam gewoon aan moeten houden....Wat vinden jullie?

Ik wil namelijk geen mensen tegen het hoofd stoten...:(

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zou als ik jullie was direct reageren hierop en eerlijk vertellen dat dat ook de naam is die jullie in gedachten hebben voor een zoon.

Ik denk dat eerlijkheid in dit geval het langst duurt en dan kunnen jullie toch gewoon bij de naam blijven die jullie voor je zoon in gedachten hebben.

3. mel05

mel05 Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    3,253
    1
    38
    Wij hebben hetzelfde gehad en hebben een andere naam gekozen, geen moment spijt van gehad!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik zou bij de naam blijven gezien je termijn.. Als je nou net zwanger was, zou het een ander verhaal zijn. En inderdaad gewoon even met ze over hebben als je je er niet prettig bij voelt!

5. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Ben ik het helemaal mee eens!! Dat zou ik ook doen.

Succes!

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Als het voor jullie echt DE naam is zou ik het die vrienden vertellen en gewoon de naam houden. Wij hadden van te voren al afgesproken om onze zoon Timo te noemen als ook vrienden hun zoon zo zouden noemen, we hebben de naam ook al jaaaaaren.
    Is het een populaire naam? dan heb je er meer kans op, ook dat ze met meerdere met dezelfde naam in een klas kunnen zitten, dat hoort er dan gewoon bij denk ik.

Succes met je keus.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Ik zou de naam gewoon houden. En inderdaad ook gewoon eerlijk zeggen dat jullie die naam ook vanaf het begin af aan al in gedachten hadden en (als ik bij ons kijk inmiddels) het kind ook al stiekem die naam draagt.

Nu weet ik wel dat vernoemen iets anders is, maar ik had twee neven met dezelfde naam (wat ook tevens de roepnaam was), die scheelden nog geen 2 jaar met elkaar.
    Volgens mij wordt er altijd moeilijker over gedacht dan gedaan.
    Ik zou er zelf geen problemen mee hebben als een vriendin van mij haar zoontje dezelfde naam zou geven.
    Een nicht van mijn man is momenteel ook zwanger, vier weken eerder uitgerekend dan mij. Mochten wij per ongeluk dezelfde naam hebben ga ik ook niet meer switchen.
    Kan me best indenken dat je een beetje teleurgesteld bent, maar als jullie die naam nou ook helemaal geweldig vinden...

8. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Ik zou de naam gewoon houden. Ik vind het eigenlijk eerder een compliment voor je vrienden, want het laat zien dat je vindt dat ze goede smaak hebben wat namen betreft ;)

Er zullen vast nog een heleboel jongens zijn die zo genoemd worden, maar die ken je toevallig niet en deze wel. Zoals al gezegd wordt: als het een populaire naam is dan zal je kind nog vaak kinderen tegenkomen die net zo heten. Ik denk dat alle mensen hier die een naam hebben die in hun geboortejaar populair was kunnen beamen dat het misschien soms een keertje storend is (als je er 3 in de klas hebt bijvoorbeeld) maar dat het echt niet vervelend is.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou de naam ook aanhouden en evt. deze mensen inlichten. Ze kunnen toch niet meer verwachten dat jij NU nog een andere naam gaat verzinnen? Die naam heb je toch al maanden geleden bedacht?

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik zou de naam lekker houden en tegen die vreinden zeggen dat dit de naam was die jullie al vanaf het begin in gedachten hebben....
    Anders moet je voor een tweede keus gaan en daar ga je straks de rest van je leven aan blijven denken bij die naam!
    Succes ermee in ieder geval!!!

11. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een andere naam kiezen, ik zou het niet leuk vinden.
    Ik zie dat ik de enige ben die er zo over denkt.

succes

12. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Het hangt er een beetje van af hoe 'close' jullie met deze vrienden zijn en hoe makkelijk je naar een andere naam zou kunnen switchen. Ik heb ook dezelfde naam als de dochter (3 weken voor mij geboren) van vrienden van mijn ouders, maar die zagen elkaar maar eens in de zoveel jaar. Dat heeft dus nooit voor een probleem gezorgd.

Als jullie elkaar regelmatig zien zou ik overwegen om een andere naam te kiezen, tenzij je je eerste naam nog steeds heel graag wil geven. Dan zou ik het idd zo snel mogelijk vertellen, dat je van plan bent je zoontje dezelfde naam te geven.

13. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Wij hebben het zelfde gehad! Maar ik heb de naam gewoon zo gelaten! Dit was de naam die wij voor onze zoon hadden!

14. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Hoe close zijn jullie met je vrienden? Zijn het goede vrienden of meer op niveau van kennissen?
    Indien dat laatste dan lijkt het mij in elk geval geen probleem bij de naam te blijven. Als het goede vrienden zijn zul je het er vast wel met hen over kunnen hebben.
    Stel jezelf de vraag: wat als jij nu eerder was bevallen en zij met hetzelfde dilemma hadden gezeten. Wat zou dan jou reactie zijn geweest als ze je het hadden voorgelegd en/ of voor dezelfde naam hadden gekozen?

Share This Page