Wij hebben dan wel geen verhuiservaringen maar we zaten wel midden in een verbouwing bij 37 wkn zwangerschap. Heb zelf met 38,5 wkn nog vloerbedekking van de traptreden staan afhalen (welke ontzettend vastgeplakt zat) maar ik kon het niet aanzien. Allemaal goed gegaan. Maar ik zou wel zoveel mogelijk laten doen qua tilwerk. Coordineren is ook een belangrijke taak En prioriteiten stellen; kinderkamer af, eigen slaapkamer, badkamer e.d.
uit ervaring weet ik dat het goed te doen is. ik was 20 weken zwanger van de eerste toen wij gingen samenwonen nog wel..we moesten dus echt ALLES kopen. maar het ging prima hoor (moet er wel bij zeggen dat ik geen lichamelijke klachten had als bekkeninst. enz) met ongeveer 34 weken was alles klaar.
Ik ben eind november verhuisd, was rond de 25 weken geloof ik Heb er geen spijt van, heb veel hulp gehad...en zit nu in een leuk huisje met genoeg ruimte...
toen ik zwanger was van de tweede hebben wij een huisje gekocht. wij kregen de sleutel toen ik 31 weken zwanger was!! door ernstige bi heb ik niets of nauwelijks wat gedaan... ik vond het echt een ramp!! maar wij hadden geen keus, wij moesten wegens afbreken van onze vorige woning zowiezo verhuizen, toen konden we kopen en hebben dat dus ook gedaan... met 37 weken zwangerschap zijn we eindelijk verhuisd, maar was nog niet alles helemaal klaar.. 2 uur voor mijn weeen begonnen hadden wij pas licht op de gang en overloop... dit zou ik nooit weer doen!! maar als ik dan naar jullie situatie kijk, een eensgezinswoning en nog 6 weken te gaan als jullie verhuisd zullen zijn zou ik het denk ik toch doen... ligt er trouwens wel een beetje aan hoe je zwangerschap tot nu toe verloopt en of jullie op een beetje hulp kunnen rekenen?
Ik was bijna 27 weken zwanger toen we besloten toch maar te gaan kijken naar een koopwoning (15 juli 2010).. Toen ik net 30 weken was hadden we de sleutel al (10 aug). Was 31+5 toen we echt zijn verhuisd (19 aug). Hebben hier 't hele huis in een keer aangepakt. Overal behang van de muren, beneden behang en lambrisering. Wanden laten stuken, deurkozijn er uit gebroken en muurtje er in gezet. Alle muren en plafonds in de latex (woonkamer, woonkeuken, hal, overloop, 4 slaapkamers, bijna 50 liter latex gebruikt) en overal laminaat gelegd. Hadden wel veel hulp gelukkig, en ik ben eigenlijk alleen bezig geweest met de muren en plafonds witten. Was geneigd om zelf laminaat te gaan leggen, maar kon niet meer bij de vloer komen . Het verhuizen op zich heb ik niet veel bij gedaan, wat lichte dingetjes tillen enzo, maar geen meubels of dozen met boeken enzo. Precies 5 weken na de eerste keer dat we in ons eigen huis wakker werden, stond ik 's ochtends op met gebroken vliezen. 3 weken eerder dan de uitgerekende datum. Tja, inmiddels zijn we maanden verder, en moeten/willen we hier nog genoeg dingen doen. Plinten hebben we al maanden in huis, maar moeten er nog overal op de vloer gemaakt worden. Kozijnen en deuren moeten nog een keer geverfd worden, maar hadden we op dat moment geen tijd en geld voor.
ook wij hebben nog een verbouwing én verhuizing voor de boeg. Het komt zoals het komt, en het komt vast goed.
Wat goed dat je toch gaat verhuizen!!! En fijn dat het huis er goed uit ziet, scheelt een hoop tijd!!! Wij hebben een jaar geleden een 'bouwval' gekocht en zijn dus al een jaar lang aan het klussen. Het enige wat nog over is, zijn de muren en het dak. Inmiddels zijn er al een aantal kamers klaar, maar het is nog niet bewoonbaar. Omdat we twee weken geleden ons huis waar we nu in wonen hebben verkocht, zit er nu wel druk op de ketel. 1 April is de overdracht, dus moet het huis leeg zijn. Wij gaan dan voorlopig nog even bij mijn ouders wonen. We hopen uiterlijk begin juli te verhuizen naar ons nieuwe huis. Ik ben 10 augustus uitgerekend. Maar ik heb wel een paar verhuistips: - de tnt heeft een gratis verhuisservice, waarbij je via internet bij een aantal instanties je adreswijziging door kan geven. Ook sturen ze gratis een maand lang je post door naar je nieuwe adres. - maak 1 standaard brief met je adreswijziging, die je naar alle instanties kan sturen. - de post die nu binnen komt even op een stapeltje houden en eenmaal per week de adressen opschrijven. Brieven versturen dat je per ..-..-2011 verhuist en klaar!! - Abonnementen opzeggen/omzetten!!! - Nu alvast verhuiskaartjes maken - Alvast beginnen met pakken en de dozen inpakken per ruimte (van je nieuwe huis) - In het nieuwe huis 1 kamer reserveren voor opslaghok. Daar kun je dan alle spullen dumpen die je niet meteen nodig hebt. Als je kindje overdag slaapt, kun jij op je gemak die spulletjes uitzoeken. Succes allemaal!!!!!
Wij moeten sowieso verhuizen, want we zitten nu in een woonsituatie waar geen kleine op kan groeien. Ik maak mij er ook heel erg druk om. Maar zie maar even de positieve dingen: - Jij kan lekker op je gemak dozen uitpakken en chillen, want je mag niks tillen. - Je krijgt meer hulp aangeboden dan normaal.. - Als je moe bent kijkt niemand er raar van op als je even wil gaan liggen.. - Door je nesteldrang ga je toch wel schoonmaken.. dat is altijd leuk meegenomen in je nieuwe nestje.
Hier geen verhuizing, maar onze woning wordt gerenoveerd als ik 37,5 tot 39,5 week zwanger ben. Wij moeten dan in een andere woning voor die 2 weken. Aangezien het huurwoningen zijn en grote projecten kon er niks gewijzigd worden qua datum. Ik zie er wel tegenop, maar dan vooral omdat ik dan de 37 weken voorbij ben en dus echt elk moment kan bevallen of pas bevallen ben. Voor die termijn zou ik er geen problemen mee hebben. Leuk is anders, maar wat je er voor terug krijgt is super.