is dat nou mijn baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linky, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hallo!

Morgen ben ik precies 12 weken zwanger. Ik heb gelezen dat de baarmoeder nu net boven je schaambeen uit zou moeten komen, en dat dat voelt als een stevige bal of rand. Als ik op mijn rug lig en een beetje op mijn buik duw, voel ik wel iets dat op een opgeblazen bal lijkt, alleen zit het veel hoger: Halverwege tussen het schaambeen en mijn navel. Ongeveer een hand hoger dan het zou moeten zitten.
    Op internet vind ik verhalen dat dit vaker voorkomt, maar dan bij vrouwen die zwanger zijn van bijv. hun 3e. Dit is mijn eerste. Ik heb wel drie miskramen gehad, met ± 5, 6 en 8 weken, maar zoveel invloed moet dat toch niet hebben? Verder ben ik vrij klein en slank. Kan het mijn baarmoeder zijn die ik voel, of is het daar echt nog te vroeg voor?

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wat op het internet staat is het gemiddelde! Bij iedereen is het anders. Bij mij was de bm met 13 weken ook tussen schaambot en navel. Het is ook mijn eerste dus het is goed mogelijk. Anders even bij de volgende controle aan je vk vragen waar je bm nou zit... Die van mij liet dat mij toen zelf voelen want daarvoor had ik geen idee waar ie zat

3. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik heb afgelopen woensdag ook bij de controle gevraagd of hij mij kon leren hoe ik moest voelen :)
    Moet je jouw termijnecho nog hebben? Dan kan je dan direct even doorvragen

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ben ik weer!
    De termijn echo had ik al gehad, maar ik ben gisteren voor de combinatietest in het ziekenhuis geweest en daar kon de gynaecologe me inderdaad vertellen dat mijn baarmoeder hoog zit.
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina