Verkouden zijn tijdens je zwangerschap wat een ramp! Idd gewoon neusspray gebruiken. Wat ik momenteel elke avond doe is lavendelolie branden (zo'n houder waar je wat water met druppeltjes olie en waxinelichtje eronder).....werkt ontspannend en werkt goed tegen verkoudheid . Sterkte ermee!
Na 6 dagen was de verkoudheid iets minder geworden en kan ik in ieder geval weer slapen (slaap nu meestal meer dan 9 uur anders ben ik gesloopt de volgende dag) Maar wat een verschrikking was dit! Van de VK te horen gekregen dat ik savonds voor het slapen inderdaad 1 pufje mag met die neusspray om goed te slapen! Dus de volgende keer dat ik zo mega verkouden weer ben doe ik dat maar!
Wat ook eens kan helpen is een afspraak maken met je apotheker. Ik heb dat gedaan en hij is precies voor mij gaan uitzoeken/ opzoeken wat mag en kan. En waar eventueel risico's op zitten. Erg fijn, vooral omdat huisartsen en vk's niet zo happig zijn om iets voor te schrijven.
Tiniedicie dat is inderdaad ook wel een goeie want ik heb mijzelf echt 6 dagen waardeloos gevoeld haha. Mijn man had het ook en die zag ik dan wel die neusspray gebruiken haha hij heeft veel moeten verdragen de afgelopen dagen
Even een stukje gequote uit het farmacotherapeutisch kompas. Dit gebruiken de meeste artsen als naslagwerk. Zwangerschap/Lactatie Farmacologisch effect: Systemische resorptie kan optreden. Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta.Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden. Gebruik afwegen wanneer sprake is van hypertensie. Dus met mate en niet herhaaldelijk
Morgen ga ik neusspray halen dan.. Ellendige combi: zwanger en verkouden, ik doe geen oog dicht. Misschien helpt het hier even te klagen ;