Ik werk niet, ik zit al vanaf april 2010 in de zw om het een en ander.. nu heb ik al sinds week 15 BI en loop ik sinds oktober 2010 bij de fysio...ik kan niet langer dan een kwartier staan, lopen en lang zitten gaat ook niet...moet ook echt af en toe gaan liggen... Normaal deed ik kantoorwerk. Nu heb ik mij ziek gemeld ivm zwangerschap...op aanraden van het uwv! wist niet eens dat dat kon, had gewoon gebeld om een wijziging door te geven in mijn gezondheidstoestand..BI dus...Nu staat de fysio sowieso achter me hoor want die zegt ook jij kan niet werken.. Maargoed...er belde een vrouw van de week en die moest het een en ander verifiëren...en krijg ik binnenkort een oproep om langs de uwv arts te komen.. Maar nu begon ze al met..oh je deed kantoorwerk kan je wel zitten? Ja maar niet lang en de reis naar mijn werk is opzich al een probleem omdat ik gewoon niet langer dan een kwartier kan lopen.. en mijn bekken zijn al overbelast als ik een kledingkast zittend uitruim.maarja ze was voor de rest aardig hoor en begripvol.. Maar nu ben ik toch een beetje onzeker of de uwv arts straks ineens moeilijk gaat doen en gaat zeggen joh je kan makkelijk kantoorwerk gaan doen want je hoeft niet te lopen toch...zoiets... Zijn er meerdere die in de zw zitten ivm met bi en hoe ging het geprek bij het uwv? Doen ze daar erg moeilijk over? De reis naar het uwv staat me eigenlijk al tegen pff..
ik ben ook in de zw ivm zwsklachten gekomen (ook BI) en dat was geen probleem. ik deed ook kantoorwerk, slechts 4 uur per dag, en ze snapten dat dat niet meer kon. het ligt er maar net aan wie je te spreken krijgt, mijn ervaring is dat ze met zws best voorzichtig zijn. die ervaring komt door mijn eigen kleine ervaringkje als zwangere, maar vooral omdat ik er gewerkt hebt. 1 tip; doe niet je best er goed uit te zien. laat het echt merken als je pijn hebt en hou je niet groot. (veel overdrijven heeft ook geen zin want daar prikken ze meestal wel doorheen) je wist niet dat je in de zw kon vanwege zws klachten.. weet je inmiddels wel het verschil? want dat is wel ff belangrijk voor de hoogte van je (uitkerings)inkomen (en misschien ook voor je baas)
niet druk om maken, artsen zijn met BI erg makkelijk. het gaat toch ook gewoon niet. Er zijn verschillende gradaties BI daarom vrieg ze wat je wel en niet kan, de een kan wel zitten maar absoluut niet lopen enz. Controle bij een arbo arts is heel gewoon, ik was ook met 5 min. weer buiten en hoefde niet eens te lopen(zat in rolstoel, nu is mijn buik zwaarder en gaat lopen beter.)
@ wendy..bedankt voor je reactie...ja nu weet ik dat dus dat dat een verschil maakt in de hoogte vd uitkering..ik wist dat eerst helemaal niet...tis dat het uwv dat zelf zei.. Nee overdrijven doe ik niet..maar idd te vrolijk doen moet ik ook niet doen want ben best ondanks pijn enzo geen klager en altijd wel vrolijk van mezelf..thanx voor de tip! @ mimi..ja die vrouw van het uwv aan de telefoon was ook wel aardig hoor..ze zei zelf al van hopelijk ben je er na de bevallig van af want kan net zo goed zijn dat je er dan nog last van hebt..dus zij was iig begripvol..maar weet natuurlijk niet wie ik voor me krijg..hoop wel iemand die ook een beetje begripvol is.. tja dat wordt lastig voor mij ik moet met het openbaar vervoer ben ik bang..hopelijk is mijn vriend vrij die dag zodat die me kan brengen met de auto!
joh? ik ben ook gebeld maar ze zei dat dat alleen was om te verifiëren en dat ik nog wel een oproep krijg? Maar heb nog niets gehad? ik wacht het wel af en anders bel ik volgende week even..
als jij niet alleen heen kan , zal er inderdaad iemand even vrij moeten nemen. Kan zijn dat ze het omzetten in telefonisch consult, maar vaak moet je wel even langs..