op bezoek bij de gynacoloog,hoe gaat dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iris73, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Ik ben nu bijna 36 weken zwanger,maar omdat ik epilepsie heb,ga ik a.s. woensdag voor t eerst naar t ziekenhuis voor controle.
    Hoe gaat het er daar aan toe?,krijg je met elk bezoek en echo?
    Ik ben benieuwd of het anders is dan de VK.

Iris.

2. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Hoi,

Ik denk dat ze je inderdaad wel even aan de monitor leggen dan, hartslagje van de kleine opnemen en misschien inderdaad wel een echo, en de gebruikelijke bloeddrukmeting.
    Het is natuurlijk een medisch bezoekje waarom je langs moet, maar ik zou me er niet te druk om maken, waarschijnlijk sta je weer sneller buiten dan je verwacht had.

Succes ermee!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De eerste keer in het ziekenhuis maken ze meestal wel een echo (tenminste, bij ons wel). Maar helaas geen echo bij elke controle, we zitten nu eenmaal toch in Nederland he. En verder wat Yoyo beschrijft. Ik sta ook altijd in no-time weer buiten. Als je vragen hebt, schrijf ze op en neem een pen mee om de antwoorden op te schrijven. Het gaat zo snel, dat ik soms versuft weer buiten sta en denk: oh ik wou dit nog vragen... Maar verder is het volgens mij net als bij de vk (al ben ik nooit bij een vk geweest dus weet niet hoe dat werkt).

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik moet al vanaf het begin van mijn zwangerschap bijna elke week naar de gyn en krijg iedere controle een echo. Dus wat hierboven staat klopt niet. En voor mij wordt wel uitgebreid de tijd genomen, ik vind het heel fijn bij de gyn en ben blij dat ik ze heb.

5. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Het zal wel verschillen van ziekenhuis tot ziekenhuis.

Toen ik bij de gynaecoloog onder controle kwam werd er die eerste keer een echo gemaakt en daarna niet meer. Een standaard bezoek bestaat hier uit het meten van gewicht en bloeddruk door de klinisch verloskundige gevolgd door een consult met de gynaecoloog zelf die de ligging en stand van de kleine nagaat en vragen beantwoord. Ook wordt dan het verdere verloop en mogelijke scenario's daarin besproken.

Deel Deze Pagina