zwanger en verlopen contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MissSol, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe baan en heb het hier erg naar mijn zin. Ik ben begonnen met een half jaar contract en in oktober is deze een jaar verlengt. Nu ben ik dus zwanger en op me werk reageerden ze gelukkig positief en gaan ze er goed mee om. Nu zit ik alleen met het volgende. Mijn contract loopt dus in oktober af en dat zal precies de tijd zijn dat ik uit mijn verlof kom en weer aan de slag moet. Nou moet ik natuurlijk op tijd zijn met het regelen van kinderopvang en ben ik een heel goed adres tegen het lijf gelopen waar ik ons kind kan inschrijven. Maar ik weet natuurlijk niet of mijn baas mijn contract wel gaat verlengen.
    Ik heb het hier nog niet met hem over gehad want vind het best een moeilijk onderwerp, maar ik zal toch echt moeten weten waar ik straks aan toe ben zodat ik de eventuele opvang goed kan regelen. Wat zouden jullie in dit geval doen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou gewoon bij je werkgever aankaarten waar je mee zit. Evt zou je nog een aantal weken kunnen wachten. Dus dat je bijv rond de 30-32 weken dit gaat aankaarten bij je werkgever.

Je werkgever is er ook niet bij gebaat wanneer jij geen opvang hebt na afloop van je verlof.

Ik zie dat je nu 20 wk bent, dus ik zou nog 2,5 a 3 maand wachten met het aankaarten bij je werkgever en dan dus aangeven dat je graag wilt weten of ze je contract gaan verlengen na je verlof. En dan ook uitleggen dat je graag duidelijkheid wilt ivm het moeten regelen van kinderopvang.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Opvang regelen en iets proberen te zoeken waar je onderuit kan zonder dat je twee hele maanden moet betalen zonder dat je kind mag komen (dat hadden wij).

Ik zat in een soortgelijke situatie en mij is toegezegd dat mijn contract verlengd zou worden en uiteindelijk is dat toch niet gebeurd. Ik hoop dat het bij jou anders gaat natuurlijk.

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Inderdaad vragen bij KDV of je vast kunt inschrijven. Ik heb met 12 weken al 3 dagen vastgelegd en 2 weken geleden hoefden wij pas definitief door te geven welke dagen we af gingen nemen.

5. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik heb mijn zoontje ook gewoon ingeschreven, je kan er 2 maanden voor de start datum nog onderuit en dan weet je vast of het verlengd wordt.

6. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Na ook wat mensen uit mijn omgeving gesproken te hebben ben ik toch van plan om een gesprek aan te gaan met mijn baas. Hij heeft er vast wel over nagedacht wat hij straks wil en zo kan ik aangeven dat ik in principe gewoon wil blijven werken en de dingen aan het regelen ben ervoor. En als mijn contract niet word verlengt dan weet ik dat liever op tijd. Ik ben financieel niet afhankelijk van het werk dus dat maakt het voor mij misschien wel iets makkelijker.

Deel Deze Pagina