Thema's zijn erg leuk, en ook veel voor te krijgen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er gauw op uitgekeken raak Ik heb liever een kamertje waar de kleuren mooi op elkaar afgestemd zijn en een ruitpatroon of sterren in lakens of gordijnen etc. terug komen.
Teigetje! Maar dat komt ook omdat ik overal hier al woezel en pip zie... Maar kijk naar de kleurjtes. Vind je paars/geel leuk, of oranje...?
Poeh ik ben ook niet van 1 specifiek thema. Wij hebben een neutrale basis, kleur komt wel door andere spulletjes. Ik ben t met Thauma eens, welke kleuren spreken je t meest aan?
Geen... thema's raak je op uit gekeken en ik krijg er altijd een zwaar commercieel gevoel bij.. niet mijn ding. Gewoon een mooi kleurenschema kiezen.
Inderdaad, en ik vind het algauw kinderachtig worden. Kun je weer opnieuw gaan behangen enz. Zelf hebben wij het neutraal gehouden met kleuraccenten. Eventuele schilderijtjes enz. kun je dan op termijn nog vervangen.
Ik hou ook niet van thema's.. Maar tussen die 2 zou ik Woezel en Pip kiezen omdat ik dat echt baby-achtig vind.
Ach ja met 2 jaar maken wij toch weer een andere kamer (met kleurtje die ze zelf uitkiezen) en met 5-6 jaar weer , kinderen zijn kinderen ,die mogen kinderlijke kamers hebben waar ze op uitgekeken raken, neutraal, geen prints e.d. zijn meer voor volwassenen dan voor de kinderen. Aangezien onze kamers voor de kindjes zijn mag je dat er ook aan af zien en lekker belangrijk als je dan over 2 jaar weer kan schilderen / behangen, zo blijf je lekker bezig
Haha dank jullie wel voor je reactie.. het thema word ook niet overdreven, en dr komt zeker geen behang van. Wel wil ik een mdf plaat beschilderen, zodat ik daarvan makkelijker de stijl/ het thema kan veranderen zonder dat ik heel de kamer opnieuw moet verven.
ja igt er dan ook weer wat je je kindje hebt meegegeven idd je eigen smaak of die van zichzelf laten ontwikkelen, kinderen moeten tegenwoordig steeds meer mini volwassenen worden met grijze kamers, geen kleding aanmogen met cartoons ofzo erop.. Hier altijd de kindjes zelf alles laten kiezen al vanaf bijna 2 jaar en die hebben toch echt een hele andere smaak dan mama heeft (geloof me die Nel Veerkamp look van mijn dochter vind ik ook niets haha maar zij vind het geweldig haha)
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik heb een prikkelgevoelig jongetje wat op zijn tweede niet in staat was om een goede keuze voor een kamer te maken. Die keuze hebben WIJ voor hem gemaakt, net zoals we ook andere keuzes VOOR hem maken.. daar zijn we tenslotte ouders voor en hij het kind. Hij heeft dus een heel rustige kamer met grijs, blauw en groen en geen tekenfilm figuren ed. Gelukkig vind hij het prachtig. Een tweejarige heeft geen smaak ontwikkeling.. die heeft die cognitieve vaardigheid nog niet. Die weet wat hij of zij op dat moment mooi vindt.. en dat kan 5 minuten later weer anders zijn. Dus leuk dat jij denkt dat je je kinderen de ruimte geeft om zich te ontwikkelen maar dat heeft werkelijk geen bal met de aankleding van kamers te maken.
Gelukkig vind ie jullie smaak mooi dan , fijn zo'n mini me... ik geloof meer in ruimte geven voor eigen smaaktontwikkeling en gelukkig werkt dat hier (en kleed onze dochter al vanaf 2 jaar zichzelf aan met haar zelf uitgekozen kleding die mama niet altijd even mooi vind maar wel van haarzelf is) hoe kan je je smaak ontwikkelen als je hier geen ruimte voor geeft vraag ik me dan af maar goed dat is heel persoonlijk en een andere manier van opvoeden. Dat kan.
Wy hebben gewoon de muren wit en witte Meubels met grijZe rand en dan zoals het badje en aankleedkussen en billendoekje doosje lakentje in grijs winny the pooh ook een thema maar wat je zo kunt veranderen de mandjes enz zijn gewoon zilvergrijs dus kan er nog vanalles mee doen denk dat jij die themas ook bedoeld het badje en lakens enz nou ik vind alleby leuk allren wij hebben voor disney gekozen die vond ik net wat moooier
Jij maakt er een mini me van maar je hebt gelijk.. zoon lijkt sterk op mij dat klopt (je doet wel een vrij stevige aanname en dat is op zijn minst niet erg 'vrij' gedacht terwijl je dat duidelijk wel voor staat) Goed, ik wil het topic niet te veel vervuilen... maar.. Smaak ontwikkelen kan je op veel manieren doen en een kamer is behoorlijk permantent (in ieder geval langer dan een uur of 12 zoals kleding). En voor smaak ontwikkeling heb je een bepaalde mate van hersenontwikkeling nodig, besef van keuzes, besef van buitenwereld. Dat komt ongeveer vanaf 3,5 jaar. Toen zoon dus naar zijn nieuwe kamer ging met 4,5 jaar hebben we hem laten kiezen tussen een paar verschillende behangetjes die in ieder geval niet negatief werken op zijn prikkelgevoeligheid. Begrijp je het? Of beter gezegd.. wil je het begrijpen?