Met handschoenen aan.. hmm.. Dat zal mn man wel kunnen waarderen.,. wanneer ik de kattenbak zelf weer zou doen.. Ik heb handschoentjes in overvloed.. Kan op het werk zo een doosje vol van kantoor meenemen.. Volgende keer de VK even vragen hoe t nu zit.. Ik ben zelf eigenlijk ook opgegroeid met allerlei dieren, hond, katten, kanarie's tortelduiven en verzorgde deze vroeger ook wel zelf.. Maar vind t ook wel prettig dat mn man het doet.. Maar ik moet dan wel van hem even kijken of t goed gaat... .. Alle begin is moeilijk... hihihi Zelfs het verschonen van de katten bak.. hahahaha Maar hij si wel een schat , die man van me! ( dat mag wel eens even gezegd worden toch?)
Ik denk dat je het niet moet overdrijven. Ik heb ook een kat (had er tot voorkort 2), een jonge hond en een paard en heb er nooit te moeilijk over gedaan. De kattenbak heb ik sinds ik zwanger ben niet meer verschoond (gelukkig mijn man wel, anders zou het een bende zijn hier ) en voor de rest heb ik al mijn beesten lekker verzorgd en geknuffeld. Handen wassen moet je altijd goed doen, dus zelfs dat heb ik niet overdreven vaker gedaan. Ik zou zeggen: lekker blijven verzorgen de beestenboel!
Hoi hoi ik werk ook in de paarden stal werk ( 10 stallen mesten per dag) en lesgeeven waarbij ook de verzorging zo als het ontwormen. Je kan alles gewoon doen maar let wel een beetje op met het mesten dat je goed je handen wast enzo. iK Werkte tot 20 weeken 6 dagen per week met paatrden en ik heb nooit een probleem gehad!
Ik ben nog niet zwanger, maar de kattenbak is al vanaf dat we zwanger willen worden een klusje voor mijn vriend. Ik geef ze liefde en het eten. Als ik na elke aai mijn handen moet wassen.... Ik heb 3 katten en twee daarvan willen zeker nu het kouder word alleen maar bij me liggen. Ik heb een soort katten-magneet in mijn schoot
Onze hond eet ook poep, geen tekort aan het één of het ander maar gewoon een irritante gewoonte. Ik laat haar sowieso nooit aan mijn handen slikken en was voor het eten of het bereiden van eten/smeren van brood altijd mijn handen. Hier dus verder geen extra voorzorgsmaatregelen.
Hem/haar het moment dat hij/zij de poep wil pakken voor zijn (sommigen gebruiken blikjes met stenen of knikkers en werpen dat op het juiste moment naast zijn/haar kop, ik bulderde gewoon "HEE!"). Dan keken ze me aan, van "mag niet"? Nee, mag niet! En dan belonen omdat ze het laten liggen. Was hier zo gebeurd. Nu nog als ze wat willen pakken (gebeurt niet vaak meer, maar een dode vis of konijnenkarkas is wel heel aantrekkelijk) hoef ik maar zachtjes "hee" te zeggen en ze kijken op en lopen door.
Ik knuffel ook gewoon nog volop met mijn twee poezen. Toen ik net zwanger bleek te zijn hield ik wat afstand, maar die poezen zochten juist veel toenadering! Kattenbak doe ik ook nog zelf. Gebruik elke dag een schepje, raak de uitwerpselen niet aan en was grondig mijn handen. Ik verwissel het grint ook om de dag dus dan blijft het lekker fris en schoon. Mijn aanstaande zei: moet je niet meer doen, hoor! Is slecht, ik doe het wel! Maarrrrrrrr hij doet het niet, hij vergeet het steeds... en heb geen zin om telkens aan zijn hoofd te zeuren dat het gedaan moet worden. Vind het soms wel vervelend dat hij de moeite niet neemt om het over te nemen, ook al heeft ie het beloofd...En dan ziet hij dat ik bezig ben met de kattenbak en dan laat ie het me gewoon doen.Dat vind ik wel minder! ik doe sowieso alles in het huishouden :S Ga het er wel weer over hebben.
Hier 3 katten en 1 hond. 1 van onze katers is in okt. aangereden en heeft toen van alles gebroken en stuk gehad, hij knapt aardig op, loopt, springt weer en zelfs zijn verlamde staart doet het alweer voor de helft. Maar hij heeft als ie slaap zoiezo totaal geen controle over zijn ontlasting en als ie wakker is probeert hij het wel maar aangezien het achterkantje niet zoveel/geen gevoel meer heeft valt het er ook wel gewoon uit. Hij zit in de bench met kattenbak en lekker kleedje( waar we er 4 van hebben en op 95 graden gewassen worden!), maar zelfs die maak ik zelf (of man, net hoe het uitkomt) schoon! dikke huishoudhandschoenen aan. nadenken wat je aan het doen bent en daarna zeer grondig handen wassen de andere dieren aai en liefkoos ik gewoon en was daarna mijn handen ook niet, ze zijn alle 3 super gezond en mogen niet likken aan mijn handen. Dus vind ik dat wel prima. De zieke kater aai ik wel alleen met mijn handschoenen aan, want ja als de poep zo valt en hij slaapt op hetzelfde kleedje is hij niet bepaald altijd schoon, ook al haal ik 2 a 3 x per dag alle poep(met handschoenen en wc papiertje) van het kleedje. en inderdaad voordat je iets eten gaat je handen wassen is voor mij net zo normaal als handen wassen na toilet. Dus als je gewoon op hygiene let en inderdaad eventueel als je veel in de stallen bent zo'n busje herome desinfecterend mee, denk dat ik dat toch oook maar ga halen, heb zo'n giga sterke neus en als ik gas getankt heb stinken mijn hele handen, logisch komt druk los ineens, maar niet bij elke pomp kan je je handen wassen..
@Assi: ik heb ook zo'n man die alles met liefde doet maar het vaak vergeet of gewoon domweg niet ziet. Wij vinden het vervelend om steeds te vragen, maar mijn man zegt dat altijd als je het niet zegt vergeet ik het en gebeurt het ook niet. dus ik ben toch elke keer maar allees gaan zeggen en waarempel, hij nam gister uit zichzelf de volle schone wasmand mee naar boven.. Ik heb ook eens uitgeschreven wat er allemaal moet gebeuren in het huishouden in een week, de helft had ie geen idee van. Hij had zoiets van wc schoonmaken , dat kan wel 1 x in de 3 maanden hij is toch altijd schoon.. Ja schat dat komt omdat ik hem schoonmaak! duh.. dus gewoon een papiertje pakken en opschrijven vandaag (en morgen) moeten gebeuren in het huishouden. - kattebak verschonen - stofzuigen - wc schoonmaken - boodschappen doen enz. Ik noem maar wat op en dat duidelijk ergens opplakken en aan hem laten zien, want het is een man die zien dat heus niet hangen. hem even duidelijk maken dat ie best mag helpen aangezien dat heel normaal is je woont er amen dus maak je ook samen troep en ruim je het ook samen op. succes ermee Sorry: off topic..
Je moet ook uitkijken bij jongvee als lammetjes en kalvjes die kunnen iets bij zich dragen waa rej een miskraam van kunt krijgen paarden zijn planteneters dus niks aan de hand. ik heb bij mn eerste gewoon tot 6 maanden gereden nu helaasniet door lichaamlijke klachten. verder met de hond (heb ik ook) goed je handen wassen etc als je met zijn poep of poep bekkie(hihi wat zijn t ook een viespeuken) in aaraking bent geweest
Ik ben daar niet zo overdreven in. Ik verschoon alleen de kattenbak niet, maar verder doe ik gewoon alles. Bovendien bestaat er een KANS dat je besmet kan raken met de bacterie, het is niet per definitie zo. En dan nog komt het heel weinig voor. Meeste regels moet je een beetje met een korreltje zout nemen geloof ik. Net zoals dat je geen kaneel zou mogen eten. Als je het in grote hoeveelheden neemt is het misschien minder slim, maar is dat niet met alles? Je zou 3 busjes met kaneel achter elkaar naar binnen moeten werken, wil het een risico gaan vormen. Nou ik neem aan dat niemand dat doet
nee maar ja als er een kans bestaat dat je besmet zou raken en het slecht voor je kindje is dan neem je het risico toch niet? Ik doe het in ieder geval niet het liefst zou ik die katten wegdoen (zijn ook niet van mij) maar ik aai ze niet knuffel ze niet en de kattenbak al helemaal niet. ik kan ze nog net eten en drinken geven maar thats it. mischien wat overdreven maar ik heb sowieso niks met die beestjes.
Heej mimi83 Dat is een goeie tip.. gewoon eens opschrijven welke klussen er zoal gedaan worden.. Mijn man was tot 2,5 jaar geleden alleen.. Hij weet dus ook wel wat er zoal in een huishouden moet gebeuren.. Nu ik er bij gekomen ben, merk ik dat het hele pakket huishouden op mij "afgeschoven" word.. Ik irriteer me er soms aan, dat als ik op zondag een hele ochtend ( tot 14 uur) aan t werk ben de afwas van de dag er voor er nog staat, terwijl meneer aan t bijslapen is op de bank.. Maar als ik hem vraag de afwas te doen, dan doet hij het ook wel.. Ik denk dat straks, als mn zwangerschap vorderd, hij misschien her en der wel bij moet springen, zeker bij stofzuigen, wat ik zelf vrij zwaar vind ( ligt aan de stofzuiger).. Ik wijk af van het onderwerp.. Ik heb gisteravond nog met de kat gestoeid om er een wormenpil in te krijgen.. heb her en der wel een wondje opgelopen, madammeke zette flink haar nagels in mn vel..
Nee, natuurlijk niet. Maar daarom is het niet erg als je het een keer wel doet. Sommige vrouwen raken dan helemaal in paniek. Volgens mij wordt er meer ophef over gemaakt dan er daadwerkelijk nodig is.
ja maar dat is ook wel logisch denk ik dat sommige daar zo een ophef over maken want er wordt daar echt voor gewaarschuwd van doe het niet want...het is schadelijk voor de baby. Met alle andere dingen zoals roken,drugs alcohol rauw vlees enz enz wordt er toch ook goed uitgekeken omdat het schadelijk is..warom lijkt dit minder erg? en zou je dat wel een enkele keer doen maar bij roken ofso niet? ze zijn toch allebei schadelijk. Ik vind juist niet dat je het met een korreltje zout moet nemen, maar goed daar heeft ieder zijn eigen mening over en dat respecteer ik dan ook.
Heel krom om een toxoplasmose-besmetting te vergelijken met het eten van een beetje kaneel! In vrijwel iedere kattenontlasting zit de toxoplasmose-parasiet en die kan ernstige schade aanrichten. Prima dat jij dat met een korreltje zout neemt, beter nog diegenen die er wel serieus mee omgaan! Infectie tijdens de zwangerschap In principe zal bij vrouwen die al eens in hun leven (ongemerkt) met Toxoplasma besmet zijn geraakt geen besmetting van het ongeboren kind optreden. De moeder heeft antilichamen tegen de parasiet in haar bloed en de parasiet zal geen kans zien om zich in het moederlichaam te vermenigvuldigen en om door de placenta heen naar het kind gaan. Bij een eerste infectie tijdens de zwangerschap vindt tot ongeveer 40 procent van de gevallen overdracht van moeder op kind plaats. De verschijnselen bij het kind zijn dan afhankelijk van het stadium van de zwangerschap. Infecties vroeg in de zwangerschap leiden, gezien de kwetsbaarheid van zich ontwikkelende orgaansystemen, veelal tot ernstige afwijkingen. Een miskraam zal vaak het gevolg zijn. Bij de geboorte ziet men dan onder andere een waterhoofdje, verkalkingen in de hersenen en ontwikkelingsstoornissen (te klein hoofd, blindheid). Latere infecties kunnen leiden tot vroeggeboorte, waarbij de babys heftige verschijnselen van een infectieuze ziekte hebben: koorts of instabiele temperatuur, uitslag, bloedarmoede, geelzucht en lever- en miltvergroting. Ook doodgeboorte kan ten gevolge van toxoplasmose voorkomen. Vaak is de infectie bij de geboorte echter nog niet zichtbaar. Verschijnselen kunnen dan veel later nog optreden, waarbij alsnog ernstige schade wordt veroorzaakt, met name in het oog. Ten gevolge van ontsteking en steeds verdere beschadiging van het netvlies treedt gezichtsverlies op. bron: RIVM
Zoals je kunt lezen zogelukkig, verschoon ik de kattenbak ook niet. Ik neem dat risico ook niet, maar daarom vind ik wel dat er over dit soort dingen té erge ophef wordt gemaakt. Het is niet erg als je een keer je kattenbak verschoont en vergeet dat je zwanger bent, bijvoorbeeld. Het is ook niet erg als je je kat knuffelt, je loopt echt niet ineens een infectie op. Het is niet erg als je per ongeluk een keer filet american eet op een feestje, en er later achter komt dat het eigenlijk niet mocht. Het is ook niet erg als je een keer een zak drop leeg vreet, en daarna beseft dat je bloeddruk wel eens hoog kan zijn . Jammer dat mijn reactie uit zijn verband wordt gerukt
ik werkte tot 24ste elke dag met honden en katten (trim ze) opzich genoeg antistoffen binnen, je wilt niet weten wat honden bij zich kunnen dragen en hoe vies sommige zijn. maar goed gewoon goed je handen wassen als je gaat eten, en natuurlijk naar de wc bent geweest. zelf hebben we 4 honden en 1 kat die denkt dat hij een hond is. ik verschoonde de bak eerst nog gewoon, waste gewoon 2 keer mijn handen goed (en met desinfectie zeep) nu verschoont mijn vriend elke dag de kattenbak, hij vind het vreselijk maar doet het trouw elke ochtend en ik hoef het niet eens te vragen, nouja nog een paar week en dan doe ik het gewoon weer elke dag (ben wat zuiniger met de kattenkorrels dan hem, we hebben ideale korrels je ruikt de bak ook niet gelukkig)