Weet iemand hoe het zit met ouderschapsverlof, moet je je pensioen zelf betalen in die maanden en je ziektenkostenpremie? ( die word een gedeelte door mijn baas vergoed IZZ)
Da's niet helemaal waar...de eerste zes maanden wel, maar als je je ouderschapsverlof langer dan dat opneemt (bv maar een paar uurtjes per week) moet je wel zelf betalen!
Volgens de personeelsadviseur op mijn werk kan ik er voor kiezen mijn pensioen zelf door te betalen. De werkgever betaalt het niet (de mijne niet). Maar hij zei ook dat het voor die paar maanden maar een verwaarloosbaar bedrag is. Ik wil 1 dag pw ouderschapsverlof op gaan nemen, dus dan heb ik ook geen probleem met mijn ziektekostenverzekering (ook izz).
Heeft iedereen recht op ouderschapsverlof of is dat cao gebonden? Mijn vriend heeft er niks over gevonden in zijn cao. (sorry trouwens dat ik in dit topic die vraag stel 4catsandagirl, als je het vervelend vindt zeg het maar, open ik een aparte topic )
Iedereen heeft recht op 13 weken ouderschapsverlof! Is dus niet CAO gebonden. In je CAO kan wel geregeld zijn dat je bijv. een (deel) doorbetaald krijgt, maar wettelijk gezien heeft dus iedereen met een kind tot 8 jaar recht op onbtaald 13 weken verlof.