Tattoo

Discussie in 'Gezondheid' gestart door HenA, 4 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HenA

HenA Lid

22 apr 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Wij hadden in de planning staan om een tattoo te gaan zetten. Nu lijtk het ons vrij onschuldig maar willen toch maar even de vraag stellen.

heeft het zetten van een tattoo tijdens de zwangerschap nadelige gevolgen voor moeders en het kind?

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het kind heeft geen nadelige gevolgen van een tatoo, maar je moet goed nadenken of je hem nu wilt zetten. Je lichaam gaat helemaal veranderen en wie weet rekt je tatoo uit of vervormt, lijkt me een beetje zonde.

3. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    helemaal mee eens.je lichaam verandert in deze periode sterk ik zou het doen als het kindje er is en dan pas na 3 maanden ofzo.totdat jijzelf weer eeen beetje de oude bent.

4. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Het wordt afgeraden een tattoo te laten zetten tijdens de zwangerschap en BV periode, omdat het minder snel en minder mooi geneest.
    Ik moet dus nog zeker een jaartje wachten voor ik mijn tattoo's laat zetten. :(

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoort maakt zowel voor jou als het kind totaal niks uit tenzij je het op je buik of borsten wilt laten zetten natuurlijk.

maar bijv. op je arm - kuit weet ik veel waar maakt het niks uit hoor, als jij zeker weet dat je er een wilt hoef je het daar niet om te laten....

succes

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik werk zelf in een tattooshop en wij raden het ten zeerste af (Ik baal ook heel erg! Ik had ook nog wat plannetjes voor dit jaar :D ).

Ten eerste verbruik je, zwanger of niet, enorm veel energie als je een tattoo laat zetten en ten tweede heb je een probleem als het gaat ontsteken. Op een ontsteking loop je normaal gesproken niet veel risicio maar als je zwanger bent, ben je er sneller vatbaar voor. Antibiotica, om de ontsteking te laten genezen, is niet goed voor je baby. Zowieso zal je tattoo minder snel genezen als dan wanneer je niet zwanger bent.

Genoeg redenen om je plannen even opzij te zetten, toch?

7. HenA

HenA Lid

22 apr 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    De bedoeling was een tattoo op d'r arm dus met uitrekken e.d. zal het wel mee vallen en je kan hem volgens mij altijd nog bij laten werken mocht het echt uitgerekt raken.

wij zouden er graag 1 gaan zetten vandaag maar we nemen liever het zekere voor het onzekere dus we denken er nog even over na.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja zo blijkt maar weer dat net als bij huisartsen e.d de meningen hierover kunnen verschillen, want van wat ik weet, ik heb veel contacten in de tattoowereld is er geen een die zegt dat het niet kan tijdens de zwangerschap, het enige wat er afgeraden wordt is het op plekken te laten doen die ivm de zwangerschap uitrekken..

en wat betreft het genezen tijdens de zwangerschap, daar is er geen een van die dit beaamt, dus wie dat jou heeft verteld???

maar als je zekerheid wilt, zou ik gewoon als ik jou was contact opnemen met een paar goede tattooshops en ze vragen wat zij ervan vinden, of je belt natuurlijk de meester ....schiffmacher.. :D

9. HenA

HenA Lid

22 apr 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    We zijn vanmiddag naar de tattoo shop geweest. hij heeft 2 tattoo's laten zetten en hebben ook dar gevraagt wat hun mening er over was. hun hadden zoiets van: het kan wel maar of we het doen is een tweede. ze zeiden eigenlijk allebei heel nuchter dat de huishouding van de vrouw tijdens een zwangerschap door de war is dus dat je dan gewoon je daarop moet richten en dan niet ook nog eens een tattoo moet gaan zetten. echt onderbouwen deden ze het niet maar hun persoonlijke instelling was dat ze het daar gewoon niet doen.

uiteraard is bij haar nog niet te zien dat ze zwanger is en word hier niet naar gevraagt. als zij er 1 wilde laten zetten had ze dat zo kunnen doen maar daar wachten wij lekker mee tot na de bevalling.

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo,
    Wij zijn zelf ook best thuis in de tattoo wereld en ik ben het helemaal eens met trutje, ik zou t niet doen.
    Het kost inderdaad veel energie en wat zij ook al zegt, met een ontsteking is antibiotica nodig en dus niet goed...
    Je moet t natuurlijk zelf weten maar de gezondheid van jou en je kindje gaat toch zeker voor je tattoo!!

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hier ook een tattoo freak (vriend ook ;) )
    wij zijn pas geleden ook nog in de shop geweest want wij willen graag trouwenringen laten tattoeëren. (06-06-06)
    maar dat word pas in de bouvakvakantie ivm het genezen bij mijn vriend (bouwvakker)
    ik heb het daar ook nagevraagt over het zwanger zijn en tattoeëren.
    als je je laat tattoeëren schrik je weleens en dat is niet goed voor het kindje en ook van de ''stress/zenuwen'' van te voren is ook niet goed.
    ik wist niet dat het ook niet goed zou genezen en kans op ontstekingen!
    dus mocht het zo zijn dat we zwanger zijn tegen die tijd dan wachten we nog een jaartje...jammer maar het is voor een goed doel!

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    haha, herkenbaar, wij zijn vorig jaar toen ik zwanger was getrouwd, 9-08-2005 en we wilden ook ringen tattoëren en word bij ons dus ook deze bouwvak, hihi ook een bouwvakker dus ;) !
    (en dat wij van tattoo's houden kan je wel aan mijn avator zien denk ik..)

Deel Deze Pagina