Hallo allemaal, Even een vraagje. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Op dit moment ben ik 15 weken zwanger. Ik ben juf en sta voor de klas. Nu het nieuwe schooljaar weer is begonnen heb ik weer een nieuwe klas. Daarin zit een slechthorend kind. Dit kind draagt een apparaat namelijk de phonak isense micro. Het kind draagt dit in zijn oor en ik heb een apparaat om mijn nek met daaraan een mircrofoontje. Dat apparaatje hangt op mijn buik(bijna de hele dag). Het apparaat heeft dus een draadloze werking en staat in verbinding met het apparaatje in het oor van het kind. Zo hoort hij mijn uitleg beter. Mijn angst zit hem in eventuele straling die dit apparaat geeft. Ik weet niet of dit het geval is en heb al wat zitten googlen maar kom er niet uit. Heb vandaag de verloskundige gebeld maar daar kwam ik ook niet echt verder mee. Haar antwoord: "Het lijkt me niet dat dit kwaad kan" stelt me nog niet echt gerust. Heeft er hier iemand ervaring mee? Of kent iemand dit apparaat?
Vraag zijn/haar ouders waar het vandaan komt of kijk naar de leverancier/fabrikant en neem daar contact mee op..
Waarschijnlijk zijn het gewoon korte radiogolven die zo'n apparaatje uitzend en dat is absoluut niet gevaarlijk. Dezelfde "straling" als dat je naar de radio luistert of van een babyfoon (nog minder sterk want de ontvanger is dichterbij!).
Inderdaad. Dit is niet te vergelijken met straling die je bij een rontgenfoto krijgt (die dus wel schadelijk kan zijn voor je ongeboren kindje). Je hoeft er dus niet bang voor te zijn.