Er zijn vast meer dames die een lage bloeddruk tijdens de zwangerschap hebben en hier hinder van hebben. Hebben jullie nog goede tips om te voorkomen dat je onwel wordt? Of hoe je dit snel kunt oplossen?
Ik heb (nu al) een lage bloeddruk. Nu ik elke dag een kop boullion drink en soms 2 is het wel wat beter. ( bloeddruk was 105/50 en nu 110/65 bij de laatste meting) Wat ook helpt is niet te snel opstaan en zo weinig mogelijk bukken. Maar vervelend blijft het, vooral tijdens mijn werk.
Ik heb het beide keren ook erg gehad. Vooral bij de 2e zwangerschap. Werd ik regelmatig als ik gewoon ergens stond heel duizelig. Bij bloeddrukmeting bij de vk regelmatig een bloeddruk rond de 90/45. Geen echte tips verder. Ik had wel altijd een rolletje dubbelzoute drop in mijn tas.
Panter, vind het zo fijn om te zien dat je nu zwanger bent en alles tot dusver goed gaat?! Vervelend dat je ook een lage bloeddruk hebt. Bouillon is wel een idee! Probeer ik nu ook te pakken, maar doe dit niet preventief maar alleen als ik last heb. Tegeirian, zoute drop is ook een goed idee! Bleef het bij jou tijdens de hele zwangerschap? Vanmorgen had ik een meting van 93/53 toen ik niet lekker werd.
Zoethout thee en ik kreeg de tip van iemand (omdat ik soms op t randje net niet neerga in een winkel als t er warm is.) Om een busje zout in je tas mee te nemen. Als je dan denkt ow jee. Dan likje op je hand zout erop en dan oplikken.
Idd altijd iets zouts voorhanden hebben. Ik heb begin van de zwangerschap pakken lu mini crackers olijfolie & oregano gegeten 😂 Inmiddels is m'n bloeddruk nauwelijks hoger, maar de klachten zijn wel weg. Verder zorgen dat je voldoende drinkt en dat je niet te snel opstaat
Vooral niet om half 8 's ochtends in een overvolle metro gaan staan waar je niet kunt gaan zitten want dan ga je onderuit
Wat hierboven gezegd is. Regelmatig kopje bouillon en zoute dropjes. Verder zaken (zoals langer stilstaan) waarbij je last krijgt proberen zo veel mogelijk te vermijden. Hier een bloeddruk van 100/60. Dit is mijn normale bloeddruk maar alleen tijdens de zwangerschappen heb ik er last van gehad.
Ik zat op 80/50 Toen ik af en toe flauwvallen buien had Zoute Drop eten met boullion drinken als je het op voelt komen Rustig zitten en iemand vragen op je te letten
Hier ook een lage bloeddruk. Mocht je ergens in de rij staan of stil moeten staan wiebel dan van je hielen naar je tenen en dat dan blijven doen. Dan stijgt het bloed weer wat meer naar je hoofd. Tip van de gynaecoloog.
Bedankt voor alle tips en ervaringsverhalen! Zoethout thee is ook een goede! Is het uitgesloten dat je dan uiteindelijk een hoge bloeddruk kunt krijgen? Beetje bang door het zoute eten op te zoeken t juist doorslaat naar de andere kant 😊
Hier ook lage bloeddruk. Was afgelopen keer 105/65, is voor mijn doen netjes. Was de keren ervoor lager. Moet morgen weer naar de vk, maar denk dat bloeddruk echt weer lager is. Weer sneller duizelig, oorsuizen soms. Vooral als het ergens warm is, heb ik er last van. Vanmorgen ook weer, voel het aankomen, dus opgestaan, naar koeler gedeelte gegaan, wat gedronken en na een paar minuten zakt het wel weer wat. Ben dan nog wel wat duizelig, maar niet meer aan het zweten omdat ik het zo enorm warm heb. Heb altijd drop bij me. En probeer meteen te gaan zitten en dan drinken en eten. Probeer ook iedere dag iets zouts te eten, dit gaat redelijk.
Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap heel netjes (laag...) gebleven ondanks dat ik veel zout at. Veel mensen zijn ook niet zoutgevoelig Mbt bloeddruk dus dan werkt het wel op het moment zelf maar niet voor een structurele verhoging.
Nee, is niet uitgesloten. In het derde trimester zou het juist heel goed kunnen dat je bloeddruk weer stijgt.
Bij de 2e heb ik best lage bloeddruk gehad. Maar omdat ik door andere klachten mee rustig hield heb ik er weinig last van gehad. De hele zwangerschap is het laag gebleven. Oud collega van me had zo'n lage bloeddruk dat ze regelmatig flauw viel en aan het eind van de zwangerschap is ze juist ingeleid omdat haar bloeddruk te hoog was.
Nou, ik eet juist redelijk zout, omdat ik me dan iets beter voel. Maar bloeddruk was lager dan de vorige keer, dus zegt echt niets. Kreeg vanmorgen alleen nogmaals de tip mee om drop te eten als ik duizeligheid op voel komen. En echt gaan zitten als ik duizelig wordt.
Hier ook altijd een 'keurige' mooie lage bloeddruk. Zojuist was deze 100/60. Ik voel me prima. Ik vraag me af. Wanneer issie té laag? Volgens de vk was dit perfect!