Zwanger en vlees ontdooien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Whitepearl, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Vorige week bbq vlees gekocht maar werd in de avond slecht weer toen vlees in de vriezer gedaan.

Vanavond willen we bbq nu heb ik vlees uit de vriezer gehaald en op mijn aanrecht gelegd is dat veilig tijdens zwangerschap?

Als ik over hou kan ik dan morgen nog een keer bbq of is het vlees dan niet goed meer?

Ik vries nooit vlees in dus echt geen verstand van

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ja hoor dat kan gewoon. Als je het ontdooit kan je het ook desnoods in koud water leggen. Ontdooit beter en wordt niet warm.

3. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ja! Dat doe ik altijd, in koud water xD meestal omdat ik het te laat uit de vriezer haal. Maar het blijft dan idd wel koud, wel zo fris.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Prima. Als je straks maar oplet met de gaarheid :) smakelijk! :D

5. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik ontdooi elke dag m'n vlees op het aanrecht..
    In koud water heb ik nooit gehoord, goede tip!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het overgehouden vlees morgen gebruiken zou ik alleen doen als je het niet te lang buiten de koeling hebt gehad of als je het inmiddels gegaard hebt. Vlees wat je mee naar buiten hebt genomen zou ik rauw niet nog een keer gebruiken.

Als je vlees ontdooit is, moet je het ook zo snel mogelijk in de koeling leggen. Anders blijft het niet vers.

7. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik ontdooi ook altijd mijn vlees buiten de koelkast. Nog steeds helemaal gezond ;)

8. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Doe maar 1x per week boodschappen en heb dus de meeste dagen van de week ingevroren vlees. Als ik er aan denk haal ik het de avond van te voren uit de vriezer en dan ontdooi ik het gewoon in de koelkast. Maar als ik het vergeet ontdooi ik het op het aanrecht. (wel ergens onder want anders steelt de kat het. Die kan echt alle verpakkingen open krijgen :)) Maar dan hou ik het wel in de gaten, zodra het zo goed als ontdooid is leg ik het alsnog in de koelkast.

Wat is het voordeel van ontdooien in koud water boven ontdooien in de koelkast? Of gaat het in koud water sneller?

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, in koud water gaat het sneller.
    Ik mik het vaak even in de magnetron als ik het vergeten ben :)

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, wel goed verhitten natuurlijk. Vlees dat je vandaag niet eet wel zsm in de koelkast leggen.

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah, thanks voor de uitleg. Die onthou ik voor de volgende keer dat ik het vergeet op tijd uit de vriezer te halen!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vlees moet je altijd ontdooien in de koelkast. Zwanger of niet.

13. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Bedankt voor de tips ik haal alleen uit de ijskast wat we eten se rest laat ik in de ijskast voir morgen

Deel Deze Pagina