Vorige week bbq vlees gekocht maar werd in de avond slecht weer toen vlees in de vriezer gedaan. Vanavond willen we bbq nu heb ik vlees uit de vriezer gehaald en op mijn aanrecht gelegd is dat veilig tijdens zwangerschap? Als ik over hou kan ik dan morgen nog een keer bbq of is het vlees dan niet goed meer? Ik vries nooit vlees in dus echt geen verstand van
Ja hoor dat kan gewoon. Als je het ontdooit kan je het ook desnoods in koud water leggen. Ontdooit beter en wordt niet warm.
Ja! Dat doe ik altijd, in koud water xD meestal omdat ik het te laat uit de vriezer haal. Maar het blijft dan idd wel koud, wel zo fris.
Het overgehouden vlees morgen gebruiken zou ik alleen doen als je het niet te lang buiten de koeling hebt gehad of als je het inmiddels gegaard hebt. Vlees wat je mee naar buiten hebt genomen zou ik rauw niet nog een keer gebruiken. Als je vlees ontdooit is, moet je het ook zo snel mogelijk in de koeling leggen. Anders blijft het niet vers.
Doe maar 1x per week boodschappen en heb dus de meeste dagen van de week ingevroren vlees. Als ik er aan denk haal ik het de avond van te voren uit de vriezer en dan ontdooi ik het gewoon in de koelkast. Maar als ik het vergeet ontdooi ik het op het aanrecht. (wel ergens onder want anders steelt de kat het. Die kan echt alle verpakkingen open krijgen ) Maar dan hou ik het wel in de gaten, zodra het zo goed als ontdooid is leg ik het alsnog in de koelkast. Wat is het voordeel van ontdooien in koud water boven ontdooien in de koelkast? Of gaat het in koud water sneller?
Ah, thanks voor de uitleg. Die onthou ik voor de volgende keer dat ik het vergeet op tijd uit de vriezer te halen!
Bedankt voor de tips ik haal alleen uit de ijskast wat we eten se rest laat ik in de ijskast voir morgen