zwanger en vliegen: wat, wanneer en hoe vaak?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sue, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue

Sue Lid

30 jun 2010
    9
    0
    0
    New York
    Hoi meiden!

Ik ben 8 weken ver in mijn zwangerschap (niet erg ver dus, maar toch...). Ik woon in het buitenland en zou dus graag met kerst naar huis vliegen (ben dan 6,5m). Mijn gyn heeft gezegd dat het ok was, maar misschien niet te vaak. Ondertussen heb ik eind oktober er ook nog een reisje bij en ik heb net 2 vliegtickets gewonnen. Over die trip in oktober maak ik me minder zorgen, maar het is nogal moeilijk om die nieuwe tickets in te plannen. We dachten aan eind nov, maar wordt het dan niet wat veel?

Het ander alternatief is om in juni te gaan als de baby 3 maand is. Maar daar voel ik me best onzeker over. We zouden dan ook best wat rondrijden. Hoe lang mag een kleintje in zo'n autostoel zitten? Heeft iemand hier ervaringen mee? Hij/zij vliegt ook al in juli naar Europa om familie te bezoeken...

Tips en ervaringen erg welkom! Dank je...
    xxx

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tm 7 maanden van je zwangerschapspagina mag je gewoon vliegen daarna mag het opzich ook nog wel maar zullen 9 van de 10 vliegtuigmaatschappijen je weigeren ..

Ik zou dat risico dus niet nemen ...

Als je gaat om met die kleine op vakantie te gaan dan zou ik het wat dichter bij huis zoeken en zou ik bv niet helemaal naar nederland oid gaan reizen maar dat is persoonlijk

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Tip: neem in ieder geval een zwangerschapsverklaring mee!
    Als je een grote buik hebt kan het al zijn dat je geweigerd wordt...
    Ze kunnen in ieder geval niet aan je blauwe ogen zien hoe ver je zwanger bent.
    Een baby mag max 2 uur in een maxicosi zitten. Als je een lange reis maakt met de auto mag het ook langer, zolang je er maar geen gewoonte van maakt...

Goede reis (reizen) alvast!

4. Skye

Skye Niet meer actief

Volgens mij is de enige reden waarom je op een bepaald punt in je zwangerschap niet meer mag vliegen omdat de maatschappij je dan weigert, niet omdat het voor jou gevaarlijk of slecht is! Je moet gewoon even informeren bij welke maatschappij je tot welke aantal weken zwangerschap mag vliegen!!

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het vliegen is niet gevaarlijk en ook niet slecht, maar ze hebben liever niet dat je IN het vliegtuig bevalt en daar komt steeds meer kans op als je vliegt na de 32 weken ofzo....hahaha

3x vleigen kan prima,lijkt mij! En een vakantie met veel rijden met een baby van 3 maanden is ook niet ideaal..

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij de meeste maatschappijen mag je tot 34-36 weken nog mee. Even op de site kijken. Ik ben zelf met 18 weken gevlogen en als we terug gaan (zit nu nog op mijn vakantieadres) ben ik 22 weken. De heenreis verliep iig prima. Vliegtijd was in totaal zo'n 7 uur.

En je kunt ook prima met een baby van 3 maanden vliegen hoor. Je hoeft er helemaal niet voor dichter bij huis te blijven. Vraag bij de maatschappij om een babywiegje, daar kan je kind lekker in liggen. Hij/zij moet alleen op schoot bij het opstijgen en landen en bij turbulentie, dus als die riemen aan moeten. Het is met een baby van 3 maanden veel en veel makkelijker vliegen dan met een dreumes van bijv. 20 maanden.

En mocht je geen bv geven, je mag in het vliegtuig net zoveel babyvoeding meenemen als je voor de reis nodig hebt ( bij de KLM in ieder geval).

Er wordt aangeraden als je gaat reizen met de auto, de baby om de 2 uur uit de maxi cosi te halen. Bij onze eerste autoreis (van ons huis in het buitenland naar mijn ouders in NL) was ons zoontje 6 weken en we hebben gewoon om de 2 uur even een stop ingelast. Kind uit de cosi gehaald even mee rond gelopen en neergelegd op de achterbank en dan weer verder.

Er reizen hordes mensen met baby's. Je kunt ook kijken op Vliegen met kinderen - home.

Veel plezier!

7. Sue

Sue Lid

30 jun 2010
    9
    0
    0
    New York
    Hé super, dank je voor de info!

Ik denk dat we toch maar een reisje plannen voor de baby er is zodat hij/zij niet zo lang in de auto moet zitten. Ik voel me er precies toch niet helemaal lekker bij om 2 keer achter elkaar met een kleintje van 3 maand te vliegen (vluchten van 7u).

Bedankt voor de ervaringen...
    groetjes!

8. Hester

Hester Niet meer actief

Wij vliegen ook regelmatig. Tijdens mijn zwangerschap heb ik gevlogen met 12 weken en 3, 5, 6 en 7 maanden (waarvan twee keer transatlantisch). Boek aan het einde van je zwangerschap een ruime plaats, zodat je je voeten omhoog kan doen. Daarmee had ik zelfs nog dikke enkels na 12 uur vliegen!

Met ons kindje hebben we gevlogen vanaf dat hij 5 maanden oud was. Hij is nu 3 jaar en heeft vaker gevlogen dan in de trein gereisd. Gaat altijd prima hoor, zeker als je kindje het gewend is.
    Succes!

Deel Deze Pagina