hoi, wij gaan in mei een week naar turkije, Sven is dan nog geen 2 dus heeft geen eigen stoel. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan in het vliegtuig want we zullen hem op schoot moeten houden. maar....hoe hou ik hem in op schoot voor een paar uur? als hij geen zin heeft om te blijven zitten doet hij dat echt niet! ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee, krijg je ze afgeleid met speelgoedjes, of is het hopen op een slaapje tijdens het vliegen?
Tja, wij hebben met Jelle gevlogen toen hij 8 maanden was, toen bleef hij natuurlijk nog wel braaf zitten. Als wij in oktober op vakantie gaan (net geboekt ) is hij een jaar en 9 maanden, en ik besefte inderdaad nu door jouw berichtje dat ie dan ondertussen een stuk moeilijker op zijn plek te houden zal zijn. Een paar boeiende speelgoedjes ga ik in ieder geval proberen mee te nemen, verder misschien toch ook maar wat lekkers te eten voor tussendoor. En van tevoren op het vliegveld lekker rond laten lopen, zodat ie in ieder geval zijn energie een beetje kwijt is denk ik. En dan ook maar hopen op dat slaapje... En misschien een vliegtuig met een boel lege plekken, dat zal ook wel helpen. Maar verder hou ik ook even mijn ogen open voor tips die hier gegeven worden.
Wij zijn met onze dochter (toen 18 mnd) naar Bali geweest. We hebben veel speeltjes meegenomen. Duplo, teken bord, snoepjes waar ze even zoet mee zijn, pop etc. Nu was dit een lange vlucht en had je ook een eigen schermpje waar je filmpjes op kon kijken etc.
Inderdaad nieuwe speeltjes meenemen... dus dat het echt een cadeautje is en natuurlijk zijn vertrouwde speelgoedjes/knuffeltjes. Tijdens het vliegen kan je het beste door het gangpad lopen en anders kijken of je een plekje kunt regelen waar je wat meer ruimte heb zodat hij op de grond voor je kan zitten. Lekker drinken en wat snoepjes/snackjes is ook aan te raden.
vanochten dook weer gevlogen, kost veel energie maar gaat best. ik probeer ook altijd een extra lege stoel naast me te hebben als het vliegtuig niet vol is, heb je wat meer ruimte!
Mijn collegaatje is laatst naar nieuw zeeland geweest met de kleine van bijna 1,5 . Het was 28 uur vliegen. Maar zij had voor de vlucht kleine cadeautje gekocht , wat al gezegd is dus: nieuw speelgoed. En als je kindje het nog niet heeft: Bij haar viel het zand-tekenbord erg in de smaak . Verder mocht haar kindje wel voor hen op de grond zitten, waneer ze eenmaal in de lucht waren. Maarja, op zo'n extreem lange vlucht, zal alles waarschijnlijk wel net wat anders zijn. Maar er werd wel goed rekening gehouden met de kleine.
hmmmm :-k je kleintje voor je op de grond zitten? bij economy class gaat dat toch nooit van zn leven? mag blij zijn als je daar je knieën kan proppen, laat staan nog een kindje? wij hebben afgelopen zomer ook gevlogen met onze dochter naar spanje, ze was toen 1,5. zij is absoluut geen schootzitter, en slaapt nooit ergens anders dan in een bedje (dus nooit op schoot of in een buggy of in een autostoel ofzo..) we hadden flinke vertraging op de heenweg, toen hield ze zich nog redelijk goed..ik had ook veel speelgoedjes (nieuw en ook wat vertrouwds natuurlijk) en veel lekkers en drinken haha.. Maar de terugweg, toen ze al moe was van al het onregelmatige en gekke, was best een ramp, ze was echt heel vervelend, en moeilijk, en huilerig..Toen de landing ingezet werd viel ze eindelijk uitgeput in slaap..arm schapie.. Was erg blij dat we een hele kindvriendeljike bestemming hadden en dat er dus nog tig andere peuters/kleuters en baby's in het vliegtuig zaten, anders had ik me best bezwaard gevoeld..
Ik vraag me ook af hoe ik haar in juni 2 uur op schoot moet houden. Wij hadden er al voor gekozen niet langer dan 2 uur te gaan vliegen. En het hotel ligt 15 min van het vliegveld. Denk dat ik ook veel eten meeneem. Ze is geen op eten en daar kan ik haar wel mee stilhouden.
wij zijn met kerst in turkije geweest en toen hadden we een vliegtuig met schermpjes in de hoofdsteuen, dat vinden kinderen reuze interessant. Dus misschien kun je dat navragen of ze dat hebben.
wij gaan eind aug 1week naar mallorca. Dan is onze kleine bijna 2maanden oud. Dat word dus even passen en meten hoe we dat gaan doen met koffers en zitten in vliegtuig. Iemand ervaring met kinderwagen mee nemen? Maxi cosi of reiswieg? wat is het makkelijkste? Wat neem je zoal mee voor op vakantie? Eigen waskussen bijv? Ik heb echt geen flauw idee! Veel speelgoed weet ik wel maar wat nog meer? Groetjes
Op intercontinentale vluchten zijn de vliegtuigen stukken groter en heb je over het algemeen veel meer ruimte. Als je continentaal vliegt heb je nog de plekken bij de deuren waar je veel meer beenruimte hebt, daar kan je makkelijk een kindje op de grond zetten, helemaal omdat je geen stoelen voor je hebt.
Eva had toen ze zo oud was echt niet op schoot willen blijven zitten... eigenlijk sinds dat ze 4 maanden is wil ze dat niet al te lang. Onder meer een reden voor ons geweest om niet te gaan vliegen (nu vinden we kamperen in Frankrijk ook erg leuk, dat scheelt ). Maar ik zie niet voor me hoe Eva dan had kunnen slapen, dus dan had ze de hele vlucht wakker moeten blijven. Nu zou ik het wel enigzins zien zitten, ze kan nu heel lang wakker blijven. Maar we wachten gewoon nog even. Je kindje kan in het vliegtuig best even lopen, dus de hele tijd op schoot zitten hoeft gelukkig niet!
Met 2 koffers moet het wel lukken, maar je mag volgens mij voor je kindje ook een koffer meenemen, dus dan lukt het zeker! Als je niet teveel op pad gaat en je kindje kan goed slapen in de maxicosi, zou ik die meenemen. En misschien een Deryan bedje om op de plaats van bestemming te slapen (als ze daar geen bedje hebben). Waskussen zou ik niet meenemen, maar wel een kleed en zo'n verschoonmatje. Veel speelgoed heeft een kleintje van 2 maanden nog niet nodig... Ik vind het wel gewaagd hoor, al geboekt hebben voordat je weet hoe je kindje is! Met Eva had ik echt niet in het vliegtuig willen zitten toen ze 2 maanden was. En een hele tijd daarna ook niet .
@ Snoopy1979: Bedankt voor je reactie. Ja het is zeker gewaagd maar we nemen het risico, als ik tegen die tijd pas ga boeken voor die week dan ben ik 100,- per ticket mee kwijt en dan maar hopen dat er ook plaats is en ik mijn honden nog naar kennel kan brengen. Mijn vader en zijn vrouw gaan mee dus stel dat wij het zelf niet helemaal aan kunnen hebben wij goeie hulp. Dat hebben we al geregeld. Verder hoop ik dat ik alles goed in pak en niks vergeet. Voor bedje moet ik nog bellen die kant op, en misschien weet mijn vader het want het is zijn appartement. Hoop dat ze ook niet moeilijk gaan doen over flesvoeding in het vliegtuig. Bedankt!
Net terug van vakantie... 9 uur vliegen. Is erg meegevallen! Ik had een portable DVD speler gehaald, maar heb deze in het vliegtuig niet eens hoeven te gebruiken. Op de heenreis een extra stoel tot onze beschikking en de terugreis was een nachtvlucht. Het meisje heeft prinsheerlijk op mama's schoot geslapen. Ik heb haar moeten wakker maken voor de landing. Toegegeven comfortabel is anders, maar het is wel gelukt. Misschien is dat ook wat voor jullie... portable DVD speler, wat DVD-tjes. Hier heeft de liedjes DVD van de Tweenies voor veel vermaak gezorgd. Maak je vooral niet te druk
Eva was erg onrustig de eerste maanden, dus op zich was het niet dat we dan hulp nodig hadden, maar het is gewoon niet zo leuk om met een onrustig kindje op pad te gaan. Flesvoeding in het vliegtuig doen ze niet moeilijk over, even goed lezen hoe en wat je mag verpakken. Maar een baby moet natuurlijk gewoon kunnen eten .
Heeft iemand ook wel eens gehoord van de baby b'air? Google maar eens, ziet er wel handig uit, maar ik vraag me af of het in nederland te koop is. Iemand ideeën, of zijn er andere manieren van veilig vliegen. Want het is leuk dat ik dan zelf een gordel om doe, maar mijn dochter dan?
@ Sjaantje: Ziet er goed uit moet ik zeggen. Of het echt werkt...? ja daar wil ik wel reacties van lezen van moeders die het kennen. Heb zoiets ook nog nooit gezien. hoe duur is het bijv? en waar kan je het kopen ik ga het zeker opzoeken want wij vliegen in sept naar mallorca met 2maanden oude baby
Wij hebben naar Turkije gevlogen toen Ymke 9 maanden was. Ook geen schootzitter, maar ze had zelf wel door dat lastig doen geen zin had blijkbaar. Ging hartstikke prima hoor! Heb niet eens met haar rondgelopen, wat ik wel verwacht had te gaan doen. Ze heeft zelfs een half uur geslapen, nou das een unicum! En op de terugweg sliep ze al bij het opstijgen hahah! Hebben we samen de halve vlucht geslapen, maar toen moesten we ook al om 03:00 uit bed! Niet te druk om maken hoor, er zijn genoeg mensen die het doen! En qua bagage, alleen meenemen wat je echt nodig hebt! Met 2 maanden heb je alleen melk nodig, dat scheelt nogal! Wij hadden fruit en groente potjes mee, was ruim 5 kilo!