Hoe vertel je het??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjantalle, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Hoi allemaal.

Ik zit met een dubbel gevoel en hoop door jullie reacties op te steken..

Ik heb sinds vandaag een positest in handen en direct denk ik aan een erg goede vriendin bij het na 4jr nog steeds niet wil lukken.
    Zij had een miskraam gehad toen ik net 3 weken zwanger was van onze eerste. Daarna is niets meer blijven zitten..

Nu wil ik het haar heel graag persoonlijk vertellen zonder dat ze het ergens moet lezen of horen. Maar hoe doe ik dat? Hoe zou jij dat doen?

Ik weet dat ze heel blij zal zijn voor ons, maar ben heel bang haar toch te kwetsen.

HELLLPPP!!

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik snap je gevoel heel goed, maar er zijn geen manieren hoe je het haar kunt vertellen zonder haar te 'kwetsen'. Het is zoals het is.. en natuurlijk snapt zij ook wel dat je blij bent en zal het haar pijn doen. Maar als zij het van een ander moet horen zal het haar alleen nog maar meer pijn doen. Jullie zijn niet voor niets vriendinnen! En dat snapt zij echt wel! Je bent toch niet zwanger geraakt om haar te pesten.. Haar tijd komt ook nog wel!

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Dit is wel moeilijk...
    Mijn zus en ik zijn 1,5 jaar terug samen gestopt met de pil, zij was direct zwanger en heeft een lief klein mannete rond lopen, nu is ze zwanger van de 2e.
    Ik weet dat ik minder lang bezig ben dan die vriendin van jou, maar de enigste tip die ik je kan geven...
    Pijn doet het altijd, voor jullie allebij, maar het gewoon vertellen, persoonlijk, zonder al te veel mensen er bij zodat je de tranen lekker kunt laten lopen is denk ik de beste optie.

Heel veel suc6 meis :)
    Ik denk dat je vriendin erg verdrietig zal zijn voor zich zelf, maar ook weer erg blij zal zijn voor jou :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: zwangerschap.
    Elmo

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Moeilijk zeg!! Wat lief dat je zo aan haar denkt. Ik zou haar vertellen dat je positief getest hebt en dat dit je des te meer stil doet staan bij het verdriet wat zij moet voelen.. Maak duidelijk dat je begrijpt dat het moeilijk voor haar is en dat je rekening wil houden met haar gevoelens.

Ik kan me voorstellen dat ze even aan het idee moet wennen maar ik denk ook dat ze heel blij zal zijn voor jullie!

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met je positive test! Wat lief van je dat je direct aan een goede vriendin moet denken.

Waarom zeg je haar niet wat je ons hierboven zegt? Ik denk dat dat genoeg de lading dekt.
    Succes!

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik denk dat ze het alleen maar kan waarderen dat jij het moeilijk vind het haar te vertellen en dat je rekening wil houden met haar gevoel.. leg het haar ook zo uit, zeg dat als ze het moeilijk vind je daar begrip voor hebt en je daar rekening mee houd..
    succes met vertellen, ik hoop dat je vriendin ook snel zwanger mag raken van een mooie plakbeeb!
    oh en jij natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap !!!

8. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Dank jullie allemaal voor de reacties!!

Ik weet zeker dat m'n vriendin het me gunt. En dat ze het zal waarderen dat ik het zelf wil komen vertellen.
    Ook wil ik het zo vroeg mogelijk gaan vertellen voordat dingen uitlekken via hyves of facebook e.d.
    Zodra mijn moeder, schoonouders en broer en zwager het weten is zij aan de beurt. Ik ga straks 'ns smsen voor een kop koffie/thee (wacht dus echt niet tot 12 weken, ik krijg nu al een buik)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Allereerste gefeliciteerd.

Lastig he.
    Hier was het andersom. Mij lukte het niet om zwanger te worden. En de ene vriendin na de ander werd zwanger. Ik waardeerde het vooral als ze het gewoon eerlijk zeiden zonder poespas. Pijn doet het toch wel, hoe je het ook brengt.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Allereerst ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik had hetzelfde ook met het vertellen op mijn werk. Ik wist dat er een ex-collega was die geen kinderen kon krijgen. Ze werkt nog steeds in hetzelfde gebouw, dus ik vond wel dat ik het haar ook moest vertellen, maar wist niet hoe en stelde het maar uit.
    Tot een collega zei dat die ex-collega het moeilijker vond dat iedereen juist zoveel rekening met haar hield in zo'n geval. Dat legde bij haar juist de nadruk er extra op dat er iets met haar aan de hand was. Toen ze een keer langskwam heeft een collega gezegd dat ze even bij mij langs moest gaan omdat ik haar iets wilde vertellen. Ja, toen kon ik het niet meer uitstellen en voelde ik me erg opgelucht naderhand. Ik ken je vriendin natuurlijk niet en het zal per persoon verschillen hoe iemand op zulk nieuws reageert. Maar je zult je beter voelen als je het vertelt hebt, voordat ze het op een andere manier hoort.

11. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    dank je voor de reactie!!

@Kaatje: jij ook gefeliciteerd. Ik zie dat we ongeveer gelijk lopen!

Toch wel heel fijn dat je hier (vrijwel anoniem) met anderen kunt kletsen over zwanger worden/zijn, zonder dat de hele omgeving gelijk weet dat het om jou gaat

12. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    hey sjantalle,

ik las je berichtje en vond het wel lief dat je aan je vriendin dacht.
    wat de andere schrijven klopt wel.
    maar het komt allemaal wel goed !!;)
    geniet van je zwangerschap!

liefs mwm

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sjantalle. lopen idd mooi samen op :) Zie dat je ook mee schrijft bij de juli mama's. Gezellig !

14. misa

misa Niet meer actief

Het is verschrikkelijk om dat zo iemand te moeten vertellen. Ik weet het.. Ik ben dan ook naar diegene toe geweest en heb het direct verteld. Ik heb het verhaal een klein beetje kort ingeleid met dat ik het heel lastig vind om te vertellen, en toen gewoon gezegd. Ik was degene die moest huilen... :)

Succes ermee!

15. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd trouwens!!!!

16. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    dank jullie wel!!
    voor de zwangeren onder ons: gefeliciteerd!!

MWM: dat genieten zal wel lukken. Bij jou komt ook de dag dat jij genieten mag!!

on Topic: Kreeg van haar door dat ze een ontzettend drukke tijd had en eigenlijk geen tot weinig gaatjes had. Vandaag kwam het bericht dat ze voor a.s. maandag een gaatje had gevonden! (heb haar een beetje misleid..samen iets doen is toch ook zo gezellig en we doen dat veel te weinig.. maar eigenlijk is dat ook gewoon zo.)

Of ze leest mee en weet dat dit mijn alias is..In dat geval: SURPRISE!!

Komt in ieder geval goed.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden. Ik ben er uit dank zij al jullie lieve reacties

17. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    heel lief dat je aan haar denkt meis maar dit is nou het leven! wij kunnen er niks over zeggen en dat jij zwanger bent is ook kei leuk toch :D dus gewoon vertellen, je kunt je eigen vreugde niet onder drukken hoe hard het ook klinkt!

maar Gefeliciteerd iig :D

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Oké.

Lotte

Deel Deze Pagina