Hoi meiden, Is er hier iemand die weet of je tijdens de eerste weken van je zwangerschap gewoon mag vliegen? Op de meeste sites lees ik namelijk dat het kan tot je 34e week en op een enkele site heb ik gelezen dat het pas kan tijdens je 2e trimester. Heeft iemand hier ervaringen mee? Groetjes
mijn schoonzus heeft tijdens der zwangerschap regelmatig gevlogen tot der 32ste week en die heeft net een gezond beebje gekregen dus dat moet kunnen
in principe is het vliegen zelf geen probleem al ben je 40 weken. Je brengt jezelf of het kindje niet direct in gevaar. Maar met het risico op bevallen zeggen ze vanaf een bepaalde tijd niet meer. Op het moment dat jij in het vliegtuig moet bevallen kunnen ze die zorg voor jou en je kindje niet garanderen, dus daarom mag je meestal in het laatste trimester niet meer vliegen. Maar over het eerste trimester heb ik nog nooit iets gehoord.
Ja ik kan me goed voorstellen dat ze bang zijn voor een bevalling aan boord, dus van het laatste trimester snap ik wel. Had alleen op een site gelezen dat vliegen tijdens je eerste trimester de kans op een mk groter was en dat willen we natuurlijk niet. Wie weet ben ik nog wel helemaal niet zwanger als we gaan vliegen of weten we het nog niet, dat kan natuurlijk ook....
Ja dat kan natuurlijk ook, moet morgen toch even naar de ha, kan ik het gelijk aan hem vragen. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb thnx!
Vandaag van de gyno gehoord dat je gewoon mag vliegen in je eerste trimester...de keuze is dus aan jouw Fijne vakantie alvast!!!
geen probleem hoor, ik heb als stewardess tm 22 weken gevlogen. Er is onder stessen wel een iets hogere kans op een mk maar is nooit helemaal duidelijk geworden waarom dat is.
Ik ben met 9 weken naar Curaçao gevlogen. Ongeveer 10 uur heen en 10 uur terug. Mocht gewoon van de vk en van de gyn. En voor zover ik weet heeft de kleine in mijn buik er niet onder geleden Er is soms wat twijfel, omdat het stralingsniveau hoger ligt dan "op de grond", maar over het algemeen is de regel dat je gewoon mag vliegen hoor.
Ik heb ook gewoon gevlogen tijdens de zwangerschap - bij de eerste zelfs twee keer. We kwamen er tijdens onze vakantie in Rome achter dat ik zwanger was van Dyon (gevlogen met 4 wk) en we zijn nog op vakantie geweest naar Bulgarije toen ik zo'n 15 à 16 weken zwanger was.
ik ga zondag op vakantie en ben dan 19 1/2 week zwanger, vd week bij mijn vk een fit too fly briefje mee gekregen.daar staat op dat de zwangerschap in orde is en er geen complicaties zijn/verwacht worden. dit is meestal vanaf je zichtbaar een zwnagerschapsbuikje heb en er eventueel bij de douna vrgaen over komen hoever de zwangerschap is, ivm na ,dacht 34 weekjes ze je neit meer aan boord nemen. dus geen risico voor de kleine beeb. mijn vk waarschuwde me wel voor ion de zon zitten, een zwnagerschapsmasker is er er gauw er krijg je allemaal pigment vlekker van. gr yvonne
@ yvon: das een goeie tip van die zon! Daar had ik nog niet aan gedacht! kan je ook zo'n zwangerschapsmasker krijgen als je je goed insmeert?
Goed om te lezen dat het geen kwaad kan. 3 dagen na mijn NOD gaan wij ook op vakantie met het vliegtuig. Ook nog geen idee of het deze maand raak zal zijn, maar toch. Oja weet iemand hoe het zit met inentingen? Ben je dan ook minder vruchtbaar als je ze net gehad hebt?