hallo ik ben nu 18 weken zwanger en zit nu bijna een week in de ziektewet wegens erge last van mijn bekkens loop dan ook bij de bekkenfysio. Daarvoor zat ik ook door zwangerschapsklachten in de ziektwet drie weken lang. En werd dan weer gebeld door personeelszaken en ik moet zeggen dat ze niet erg vrolijk daarover klinken alsof het allemaal wel mee valt en het zo voorbij moet zijn die klachten ik krijg dan het gevoel dat ze denken dat ik me aanstel wat absoluut niet zo is want mn vriend en mn ouders en schoonouders enz. raden allemaal aan om dan thuis te blijven want hun zien mij vaak en zien dat ik erg last van heb met zitten lopen en liggen. want moet natuurlijk aan mij en de kleine denken en wil ook niet als ik zo doorblijf lopen op mn werk dat ik er na de zwangerschap nog last van heb. Moet dan maandag naar de arboarts en ben heel zenuwachtig daarover van wat hij zal vinden want ik kan hem die pijn niet laten voelen en vind het ook lastig om uit te leggen hoeveel last ik ervan heb. Heeft iemand dit ook of ook meegemaakt en wat tips voor me? gr stefanie
Vervelend zeg, die bekkenpijn!! Weet niet wat voor werk je doet, maar je zou zelf met een voorstel kunnen komen om aangepast werk. Daar zijn werkgevers vaak gevoelig voor, want dan laat je zien dat je wel graag iets wil doen en de situatie ook heel vevelend vind voor je werkgever. Niet te veel zorgen maken om de ARBO-arts, zijn of haar oordeel is enkel een advies wat ze geven aan jouw werkgever. Succes! Groetjes FemR
Ik snap niet dat ze zo moeilijk doen. Als jij je ziekmeld tgv je zwangerschap krijg je een uitkering of aanvulling op je salaris van het UWV. Ik ken het, bekkenpijn. Heb er zelf ook last van. Het is idd niet uit te leggen hoe veel pijn dat doet.
Ik werk in een winkel bij de blokker en ik kreeg na mijn vakantie aangepast en halfe dagen werken en dat heb ik maar drie dagen volgehouden want die halfe dagen leken wel hele dagen en ik verging van de pijn maar liet niks merken probeerde zoveel mogelijk vol te houden. de fysio zegt dat het mijn bekkenbodem is en een spier die daar loopt dat werkt niet goed dus mijn bekken schuren langs elkaar en door die spier die daar loopt plas ik ook te weinig dus als ik naar de wc ga is het nooit helemaal leeg mn plaas waardoor ik een opgezwollen gevoel krijg en ook last van hardebuiken/buikpijn. En ze zegt ook als we er niks aan doen en ik er niet op let dan is de kans groot dat het voor mij geen leuke bevalling zal gaan worden. En ik merk ook nu ik thuis zit dat ik me kan aanpassen aan de pijn dus als ik het voel aankomen dan ff gaan liggen of zitten of in bad dat helpt ook. Maar tog zit er in mn achterhoofd tog werken van wat zullen ze wel niet denken enz. .. Hoor ik niet de doen zegt iedereen maar is tog best lastig.
Het is idd lastig om niks van anderen aan te trekken maar probeer toch naar je lichaam en je fysio te luisteren. Jij voelt het en je fysio heeft er voor geleerd en je collega's niet Je hebt maar 1 lichaam en je moet nog wel een aantal weken. Straks kan je helemaal niet meer op of neer. Dus......
ja dat is waar ik probeer nu ook vooral aan de kleine te denken die er dalijk zal zijn En als het niet gaat dan gaat het niet ik ben alleen ook erg benieuwd of er mee zijn die vrij vroeg in de ziektewet zaten ? maar ik ben heel erg benieuwd wat de arboarts maandag zal zeggen ... en dankje wel
Ik zat met 15 weken al in de zw vanwege bekkenpijn (had ik eigenlijk al vanaf 12 weken). Ik geloof dat mijn leidinggevende het allemaal niet serieus nam en mij gewoon heeft behandeld als voor de zwangerschap. Daardoor ben ik psychisch ook afgeknapt. Later bleek dat ik ook last van Isschias heb en de laatste weken is daar ook RSI bijgekomen... Bekkeninstabiliteit of bekkenpijn wordt veelal onderschat. Ga op je gevoel af en wees niet bang voor de arbo-arts, komt vast allemaal in orde.
Zo das nie zo fijn Maar wel bedankt ja mijn gevoel zegt zekker thuis blijven de ene dag gaat het wel redelijk goed en de andere dag kan ik wel huilen van de pijn en ik heb geen zin omdat ik vrijwel eigenwijs ben om door te gaan met werken ook al zijn het halve dagen ik er nog meer last van krijg want moet nog even .. of dat ik na mn zwangerschap er ook nog last van zal hebben ..
Bij mijn eerste had ik rond 23 weken bekkenpijn maar wel doorgewerkt tot het met 27 weken echt niet meer ging.. Kon niet eens meer de auto uitkomen en dat meen ik serieus!!! Uiteindelijk was het dus ook echt Bekkeninstabiliteit.. Ze waren er op mijn werk ook zeker niet blij mee maar dat deed me niet zoveel om eerlijk te zijn... Houd je nou maar gewoon rustig das het beste voor jou en je kindje... Nog even over de bevalling... Dat het waarschijnlijk extra zwaar gaat worden zou ik niet te serieus nemen want ondanks mijn zware bekkeninst. had ik volgens de verloskundige bekkenspieren als iemand die jaren paard gereden had (zo sterk) p.s draag een bekkenband scheelt echt
dankje voor de tip zal ik zeker uitproberen. Ja ik moet egt leren om me niet te druk te maken over wat anderen denken. Hoorde net van een collega die wou weten hoe het met me ging en de rest van mn collegas reageren zo van die is weer ziek thuis ja en als ik dat hoor dan ga ik me er tog weer druk over maken. En omdat ik vind ik al vrij vroeg in de ziektwet zit ... maar wel fijn om jullie reacties te horen word ik tog wat zelfverzekerder van ..
Hey, heb ik ook gehad, Echt niet bang voor zijn. Gewoon aangeven dat je heel erg graag aan het werk wil maar dat het gewoon echt niet lukt. Teminste dit was bij mij wel het geval maar goed dat lukte mij ook echt niet. Wees duidelijk en ook voor jezelf, Succes en heel veel sterkte. Knuf meis.
Oh ja ik heb wel een zware bevalling gehad, maar het scheelde voor mij heel erg dat ik in een bevallingbad ging wou bevallen, ik heb dus echt jaren paardgereden en rij nu nog dus mijn bekkenbodemspier was aan een kant erg gespannen. Ik heb dus wel doorgelopen tot een week of 23 en had er al met 14 weken last van. En ik loop er nu nog mee jammer genoeg en ben dik 6 maanden geleden bevallen. Dus echt doe rustig aan. Misschien is een badbevalling ook wel wat voor je. Liefs
hey meiden sta hier zo ongeveer voor de zelfde situatie.. Nu al een dikke 5 week ontzettend last van me bekken. Wordt ook eigenlijk alleen maar erger.. Volgende week weer voor controle naar de HA, dan richting fysio hoop dat het daar beter van wordt. Zo niet, ga ook ik in de ziektewet. Gelukkig werk ik bij mijn moeder, en die stelde het vandaag zelf voor.. Scheelt enorm! Hebben jullie wat aan fysio gehad of niet? Groetjes!
Dankje wel .. Ja ik heb nu ook zoiets als het niet gaat dan gaat het niet wil het niet erger voor me zelf maken en voor de kleine en idd na de zwangerschap er nog lang last van hebben. En we gaan over 15 dagen trouwen dus wil dan op die dag wel zoveel mogelijk kunnen genieten dus ik doe het tot die dag al helemaal rustig aan. Ben alleen wel benieuwd naar de meningen van mn collegas wel in de ziektewet zitten omdat werken niet lukt maaar wel kunnen trouwen ... ik laat het wel op me afkomen.. Ik zit nu ook bij de fysio en voor mij helpt het niet helemaal voor mijn gevoel ik krijg nu juist meer last erbij kan misschien komen dan ik het nu nog maar 2 weken doe maar ik krijg wel oefeningen mee voor thuis voor als ik lig en pijn krijg die zijn dan wel prettig om de doen dus ben benieuwd of het beter gaat worden ...
Ik merk dat ik wel baat heb bij fysio... ik doe het dan ook al 8 weken. Erg fijn als ze mijn isschias behandeld. De dag erna kan ik bijna niet lopen, maar de dagen daarna heb ik weer even verlichting.