Niet kunnen slapen .....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath88, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hallo dames,

Sinds anderhalve week heb ik erg veel moeite met slapen. Vreemd, want ik ben toch echt ontzettend moe, nu inmiddels helemaal! Savonds duurt het uren voordat ik in slaap val, en aangezien ik vaak moet plassen snachts, wordt ik dus vaak wakker en ben dan ook klaarwakker en duurt het weer een hele tijd voordat ik weer in slaap ben ..

Ondertussen begint het me een beetje op te breken ..

Wie herkent dit ? Of wie heeft tips? :(

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik herken het, helaas.... Soms helpt voedingskussen me om te slapen omdat het ondersteuning biedt, maar soms gewoon ook helemaal niet. Heb van de week van dinsdag tot zaterdag wakker gelegen, toen weer paar dagen redelijk geslapen en vannacht weet helemaal niet geslapen terwijl ik echt doooodmoe ben! Zo vervelend want je bent gewoon de hele dag doodop omdat je je rust niet kunt pakken. Ik probeer overdag wel nog uurtje slaap te pakken omdat alles is meegenomen maarja dat is t ook niet...

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier hetzelfde. Ik ben echt ontzettend moe, ik verlang er gewoon nu alweer naar om te mogen slapen. Als ik na het werk thuiskom, dan lig ik om half 8 al op de bank te slapen. Dan ga ik maar op tijd naar bed, val meteen in slaap, maar na een paar uurtjes wordt ik wakker en dan slaap ik amper meer. Terwijl ik ontzettend moe ben. Het lijkt alsof ik niet weet hoe ik moet liggen ofzo. Ik heb al allerlei kussens en houdingen geprobeerd.....echt vreselijk...........

4. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dit kan heb ik zelf ook gehad in begin en nu vanacht weer hele nacht alleen aan dommelen echt slapen jaaa kan ik als de wekker gaat pff!

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja lastig he, waarschijnlijk wordt het over een paar weken beter voor je...was bij mij ook. Dan is je lijf weer gewend aan zwaner zijn. Hier is het juist nu in het laatste trimester eraan komt weer minder. Ik kan niet vroeg naar bed, want dan val ik niet in slaap. Wordt s nachts een keer of 10-15 wakker van een trappelende beeb en kan dan niet snel in slaap vallen.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

geen tips, gewoon afzien en wachten tot beebje er is vrees ik :p

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zo herkenbaar! Ik ben nu 10 weken zwanger en lig bijna de hele nacht wakker. En ben zo ontzettend moe. Ben zelfs bijna niet meer in staat om te werken maar wil me niet ziek melden. Ik sleep mezelf echt de dag door momenteel. Hopelijk gaat het snel over!

8. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Ja!! Ik heb er ook al 6 weken last van...met voedingskussen is het soms wat beter, maar gemiddeld 4x per nacht (of meer) eruit om te plassen is normaal... Ik val tussen 2 en 4 in slaap... En om half 8 ( dus nu nieuwe tijd half 7) komt dochterlief al...

Vorige zwangerschap maanden lang last van gehad, maar 1 voordeel... Als de kleine dalijk komt dan heb je in ieder geval genoeg energie voor de nachtflessen en ben je niet oververmoeid de eerste paar maanden ;)

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook gehad, toen een periode heel goed geslapen, wel wakker om te plassen maar viel ook gelijk weer in slaap als ik lag.

En nu 1000x draaien en geen houding kunnen vinden, nachten beginnen me te breken en overdag moe, maar ook dan niet kunnen slapen.

10. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb tijden slecht geslapen, maar eigenlijk ging het nu tijdens de zwangerschap weer heel goed. Behalve dat ik echt zo'n 10 keer per nacht uit bed ga om te plassen, ik slaap zo weer verder. Maar sinds een weekje weer echt drama. De ene keer slaap ik niet goed in, de andere keer zoals vandaag al om vijf uur wakker. Moest even naar mijn zoontje die huilde, maar kon daarna niet meer inslapen... Grrrr!
    Nou ja, ik ga er maar uit dan. Wat doen jullie als je eruit gaat? Ik kijk nu steeds one born every minute beneden op de bank op de laptop, maar volgens mij heb ik ze nu allemaal gezien... :(

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Heel herkenbaar!! Ik wist niet dat dit ook tot de vroege zwangerschaps kwaaltjes behoorde..

Ik ben als ik naar bed ga echt moe, slaap binnen een uur in ongeveer en sinds 2 weken wordt ik variërend van 3 tot 5 wakker. Meestal ga ik dan even plassen, wat drinken en weer liggen maar zelden val ik snel weer in slaap.

Hoe kan dit en wat te doen?!

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    geen tips, maar bij mij werd het na een paar weken wel beter. heb de eerste 3 mnd ook meer wakker dan slapend door gebracht geloof ik. vreselijk!! en werd er zooo chaggie van.
    nu slaap ik redelijk maar wel licht en regelmatig wakker en draaien.

13. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Vannacht was het eindelijk wat beter , maar 2 x wakker om te plassen. En redelijk snel weer in slaap na het plassen..
    Maar ti's best uitputtend met een bonusdchtertje van 4 die naar school moet.

14. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste weken ook heel slecht geslapen
    Ik moest er zeker 10x uit om te plassen en ik irriteerde me aan iedere beweging of geluid van mijn man. Op de een of andere manier kon ik op de bank wel wat beter slapen dan in bed. Ik lag dan op mijn zij, helemaal tegen de kussens aangedrukt met mijn buik.
    Nu slaap ik al een tijdje heel goed, moet er nog wel regelmatig uit om te plassen maa dat ben ik inmiddels wel gewend. Nu ben ik 20 weken en begint mijn buik te groeien, en is het vinden van een lekkere houding wat lastiger, en ook omdraaien gaat niet meer zo soepel. Ik slaap nu ook vaak met een langwerpig kussen tussen mijn benen (van knie tot enkel)

Soms helpt een warme douche voor het slapen met een lekkere lavendeldouchegel ook wel goed! En geen tv kijken/computeren een paar uur voor je gaat slapen.

Op youtube staan ook filmpjes over slaaphoudingen tijdens de zwangerschap (sleep during pregnancy) Zaten ook wel wat handige tips tussen!

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Helaas heb ik geen tips voor je, maar het is wel herkenbaar. En aan mijn verhaal heb je ook niks, en geeft ook geen hoop. Ondertussen 37 weken zwanger en slaap met de week nog slechter... Enige tip wat ik je kan geven is, zodra je de kans hebt om even bij de slapen (ergens in de middag of overdag), je die kans moet pakken. Al ga je even een uurtje op bed liggen om toch te rusten... Hopelijk word het snel beter!

Deel Deze Pagina