Beste verloskundige Ik heb vandaag de eerstevecho gehad . Dacht zelf 7+4 weken te zijn . Maar blijk maar 6 weke en een paar dagen . Dat kan heb namelijk heeeel onregelmatige cyclusse en soms erg lange . Nu waren er twee vruchtzakjes met vruchtje te zien . Het tweede lag wat achter het eerste waardoor het onduidelijk te zien was . Je zag goed het vruchtzakje en vruchtje . Maar niet heel duidelijk het was in de verte zeg maar . Het eerste vruchtje zagen en hoorde we een pas begonnen kloppend hartje in de tweese niet . Vrucht zakjes en vruchtjes leken even groot. En we hoorde ook vrij vaag een tweede hartje op de achtergrond . De gyn vond het zeeer gunstig dat het tweede even groot was enzo en gaf ons meer kans dat het wel goed was dan niet . Het apperatuur was vrij oud en niet echt duidelijk qwa berld . Nu moet ik over twee weken terug .maar je snapt het al . Ik maak me gek ! Hoevaak gebeurd dit ? En hoevaak gebeurd het dat de volgende echo wel twee mooie hartjes heeft ? Het is ook tweeeiig wat volgens de gyn minder risico gaf op complicaties in de verdere zwangerschap . Is dit zo ? Ik weet niet wat ik moet denken . Sorry voor het lange verhaal Liefs sepherine
hoi ik snap dat je onzeker bent met dit verhaal. Ja het gebeurt vaker dat je korter zwanger bent dan je zou denken. Bij een tweelingzwangerschap in zo'n vroeg stadium heb je hele goede apparatuur nodig om het goed te kunnen beoordelen. Sowieso is het lastig om bij 6 weken een goed beeld te kunnen krijgen. Ja, het klopt, een twee-eïge tweeling heeft veel minder kans op complicaties in de zwangerschap. Ja, het kan zeker nog goed komen allemaal. Ik snap dat het heel spannend voor je is. Probeer toch geduld op te brengen. Als dat echt niet gaat bel je om een nieuwe echo, maar dan moet je toch echt minimaal een week wachten om er iets duidelijks over te kunnen zeggen. En ik kan ook niet garanderen dat ze je eerder laten komen, het is een normaal beleid dat je twee weken moet wachten tot de volgende echo. Succes met wachten deze weken! Mirjam
Dank je wel voor je reactie ! Het is heel spannend en probeer positief te denken . Gelukkig heb ik wel wat afleiding met het klussen en verhuizen . Ik wacht de twee weken maar af aangezien het apperatuur echt heel erg verouderd is . Liefs
Hoi Helaas is het niet goed afgelopen voor 1 the . Het een was mooi met kloppend hartje en ampjes . Het tweede was gegroeid tov vorige keer maar helaas veeel kleiner en geen hartje . Dat gaat dus verdwijnen . Liefs
Jammer zeg, maar je kunt daar niets aan doen; natuur beslist helaas. Goede zwangerschap gewenst met die andere kanjer die dapper doorklopt! Groeten Brigitte