Zwanger en voeden..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai meiden,

Had vorige week een topic over een dip. Blijkt dus dat ik in verwachting ben! :D
    Nu had ik er een aantal dagen wel eeen goed gevoel over.. mijn bv leek weer een beetje op te krabbelen. Maar nu... heb het gevoel dat er niet veel meer is.
    Op mijn werk kolfde ik gister ook een stuk minder. Ik had schoolfeest en was dus erg laat thuis en heb toen eigenlijk mijn avond kolfsessie overgeslagen.. en had na 12 uur zonder voeden niet echt volle borsten..

Mijn kleine meneer drinkt niet graag iets anders en doet hij het wel dan zijn het een paar slokjes..

Hoe hebben de andere dames dit opgevangen toen zij zwanger werden? Mijn kleintje is nog geen 9 maanden. Meer aanleggen.. geeft gevecht, als hij niet wil dan drinkt hij ook echt niet..

Helluppie?

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,
    ik heb geen tips.... maar wilde je wel even feliciteren met je nieuwe zwangerschap!

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je.

Heb besloten te gaan afbouwen, krijg het niet meer opgekrikt en Dean lijkt er genoeg van te hebben. Hij had gister bij oma maar 120 ml op. Wil proberen nog smorgens en savonds zelf te voeden en eventueel tussen de middag.

Gister niet meer gekolft savonds, vanmorgen redelijk volle borsten.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou een lactatiekundige bellen en om advies vragen. Maar ik wil je ook even feliciteren, want wow je bent zwangerrrrrr! Is het beebje spontaan gekomen? Wat een mooi cadeautje zo voor de feestmaand zeg :D

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep helemaal spontaan! en overwacht hihi maar we zijn zo gelukkig!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Echt helemaal super, ben zo blij voor jullie! En ja Dean geeft nu zelf ook aan dat hij niet echt meer hoeft. Ik hoop dat je nog af en toe kunt blijven voeden, is toch zo gezellig saampjes. Maar anders heb je het al een hele mooie lange tijd gedaan hoor, petje af! En nu genieten he (maar dat doe je vast wel, alhoewel, ben je misselijk en beroerd of valt het mee?)

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hopelijk nog wel de ochtend en avond voeding.

Nee voel me nog prima, daarom is het nog minder te bevatten denk ik.
    We genieten volop!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Whaaaaaaa, wat goed dat je zwanger bent! Na zoveel moeite om Dean te krijgen nu zomaar zwanger!

Sorry, verder ook geen tips... :oops:. Maar ik was zo blij toen ik dit las!

(alhoewel het wel moeilijk is om soms te horen dat anderen alweer zwanger zijn van de tweede terwijl ik ook zo gaag wil :oops:. Maar ik ben oprecht heel erg blij voor je! :))

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Natasja,
    Eigenlijk ook niet echt tips, maar je hebt besloten om wat af te bouwen naar 2-3 keer op een dag. Dat zou natuurlijk best mooi zijn ;)! Verder zou ik zeggen juist zo veel mogelijk aanleggen en wat na kolven en de kleine wat andere melk geven na het drinken (gekolfd/koemelk/kunsvoeding/soyamelk/......) En natuurlijk ook nogmaals gefeliciteerd! Helemaal super! Geniet ervan!

Snoopy, ***knuffel***!

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Begrijp ik hoor snoopy!

ja 2/3 keer op een dag inderdaad. Werk 3 dagen in de week en kan echt nog maar 1 keer kolven (kolfrecht bijna op.. dus doe het in de pauze)
    Zit in het onderwijs dus ben niet zo laat thuis.
    Als ik thuis ben mag hij natuurlijk gewoon altijd drinken.. tot nu toe ook al 3 keer..

Ik ben al 2 weken bezig met kolven en aanleggen, maar het verbeterd gewoon niet.

Moest gister wel een beetje huilen hoor :oops:

Heb nog een vriezerlade vol..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat snap ik heel goed, ik wil dus ook al een tijdje zwanger worden, maar wil niet dat het ten koste zou gaan van de borstvoeding voor Eva. Maar die kans is wel redelijk aanwezig.... Je doet wat je kunt en dat is toch prima!

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ben op het CB geweest. Zij waren zo positief over de borstvoeding, dat ik misschien toch nog maar even door ga met kolven :oops:
    Ze heeft me gezegt niet te veel in ml's te denken.

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Precies Natas... Dean heeft nu de leeftijd dat hij ook andere dingen kan drinken, dus als je een keertje minder kolft is dat niet erg. Ik geloof ook niet dat het aan te raden is je bv op te krikken als je al zwanger bent. Maar dat weet de vk of de lk wel. :)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Allereerst: GEFELICITEERD (superrrrrr)

Wat betreft de BV: idd niet te veel in ml's denken, kolven op de normale tijden en eventueel aanvullen met FV/gewone melk/yoghurt. Bij de decembermama's is één mama zwanger die nog BV geeft (nu iets van 15 weken) en dat gaat voor de ochtend en avondvoeding nog prima (maar haar kindje dronk ook nog maar 2-3x per dag).

15. Natasja, een superdikke proficiat!

Liene was net zo oud toen ik zwanger werd van Tisse als Dean nu is. Hier is het ook op en neer gegaan, maar ik ben altijd gewoon blijven voeden. Ik probeerde (ik zeg proberen, sommige dagen lukte dat al beter dan anderen) me gewoon geen zorgen te maken. Ik bood haar na de borst altijd sojamelk aan, soms dronk ze nog een hele beker, soms niks meer.

Geniet ervan meis!

16. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Hier werd het ook een groot gevecht. Heb pas vorige week besloten het te laten gaan. Gekolft wilde hij ook niet en aanleggen deed zeer. (Kolven ook) Hij vind de melk vies en bijt en trekt. Derhalve besloten het op te geven.

Als je kleine nog wil bied hem die borst aan. (Ookal is het voor de troost) Sommige kinderen roepen tegen de 25ste week (Ik weet het lijkt heel ver weg) : Heeeej mama zit weer melk in. ;) Oke jou kleine kan nog niet die volzinnen maken maar geeft wel aan dat je productie gewoon omlaag gaat, je lichaam is gewoon 'over' op iets nieuws.

Als je het om de een of andere reden niet ziet zitten schaam je niet en stop ermee en kijk uit naar een nieuwe mooie bv periode! 9 maanden is een mooie periode!

Oja van harte he. Super dat deze zich zo makkelijk aanbied! Is weer hele andere kost he ;)

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Aha! Hier wordt over mij geroddeld! Hihi... ;) :)

@dolgelukkig: heej, dat wist ik niet, dat tegen de 25 weken zwangerschap de borstvoeding weer aantrekt. Zo'n opsteker kan ik nu wel even gebruiken.

In het begin was iedereen positief en vol lof dat ik borstvoeding (dochtertje is van 12-12-'07) gaf, maar sinds ik zwanger ben, vindt zowat iedereen maar dat ik moet stoppen, want dat mag/kan toch niet... Dat doet me best zeer en brengt me ook aan het twijfelen.
    Maar ik laat het afbouwen aan mijn dochtertje over. Als ik merk dat ze niet genoeg heeft gehad aan de middag- of avondvoeding, krijgt ze een klein flesje melk of pap na. De ochtendvoeding gaat nog steeds zonder extra voeding.

Enne, Natasja, gefeliciteerd met je zwangerschap!

18. Nelly, niet beginnen twijfelen hoor: bv geven en zwanger zijn gaan heus wel samen! Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.

19. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Laat je inderdaad NIET door je omgeving beinvloeden. Tsss als je kindje wil gewoon doen. Vette pech wat andere denken!

20. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Natasja gefeliciteerd!

Hier ook nog een voedende mama en zwanger (nu 11,4wkn)

Ik merk ook dat mijn voeding enorm terug loopt. Ik hoor hem ook niet altijd meer slikken.... maar hij is nog wel borstverslaafd :oops: na zijn badje als ik hem afdroog, begint hij mij uit te kleden... :oops:

Op mijn werk kolf ik nu in de lunchpauze al weer heel wat maanden, maar de laatste weken is dat nog maar 30 ml in totaal (van 2borsten dus :confused: ). ik werk 2 dagen, de rest van de week "drinkt" hij 4 keer per dag bij mij.

Ik zit ook erg in dubio of ik nou door moet gaan met kolven, maar bij ons zit er wel een extra dillema, Steven is namelijk erg allergisch en we zitten dus samen op een hypo-allergeen dieet. Ik kan hem niet zomaar melk of melkvervanger (soja) geven. De hypo-allergene kunstvoeding die op recept verkrijgbaar is, staat nu wel op het aanrecht, maar ik wil eigenlijk niet proberen.... (weet niet eens hoe ik zo'n fles zou moeten klaar maken :oops: :( ) vraag me ook werkelijk af of hij het zal drinken...

Ben wel helemaal blij te lezen dat bij ongeveer 25 weken er weer melk komt :) is natuurlijk nog een heel eind weg, maar wellicht halen we dat gewoon wel!

Nelly, haha heel herkenbaar dat iedereen een mening heeft en met name vindt dat je moet stoppen... en dan de gedachte aan 2 kindjes aan de borst... dat kan toch al helemaal niet ;)... en die van mij is natuurlijk ook al veeeeeel te oud voor de borst :rolleyes:

Deel Deze Pagina