Zwanger en voorstoeltje, moederfiets?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mave, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben zwanger en heb een dochtertje in het voorstoeltje op de fiets. Nu kom ik nu nog wel redelijk op de fiets, maar als mijn buik dikker wordt?! Ik heb nu het idee dat dat al vrij snel niet meer gaat lukken.
    Hoe hebben jullie dat opgelost? Is een moederfiets een oplossing? Zit daar meer ruimte tussen stuur en zadel?
    Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Groetjes, Mave

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hoe oud is je dochter?Anders een achterstoeltje een idee?Want ik heb een moeder fiets maar ik denk dat ik over een maandje of 3/4 er niet meer tussen pas(nu 11 weken).ik heb ze normaal allebei op de fiets maar ik hoop eigenlijk dat de oudste tegen die tijd beter zelfstandig kan fietsen zodat de jongste achterop kan.

3. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    MIjn ervaring is dat ik met 41 weken nog kon fietsen met m'n zoontje voorop. Ik heb geen speciale mamafiets. Opstappen is even iets lastiger maar genoeg ruimte voor mijn buik die niet erg klein was overigens.

4. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Ik heb een moederfiets met stoeltje voor op en het wil nog prima. Ik heb echt al wel een flinke buik dus met op en af stappen is het even goed opletten maar het wil nog prima.

5. LSQ

LSQ Niet meer actief

Mijn man heeft via internet een moederstuur gevonden. Dit heeft de ruimte ontzettend vergroot. Dus wellicht een alternatief voor een (dure) moederfiets.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb een moederfiets (Gazelle Bloom, hele fijne fiets) en kon daar prima hoogzwanger op fietsen met dochter voorop. En ik had een flinke toeter.

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik kan met 35 weken nu nog op de fiets. Heb een mamafiets en een dochtertje voorop op een yepp stoeltje (weet niet of dat nog wat uitmaakt qua ruimte). Met afstappen wel even goed op letten maar verder gaat t nog wel. Dochter zou in principe achterop mogen maar heb ik nog niet gedaan.
    Je kunt voor een gewone fiets volgens mij ook speciale stuurpennen kopen zodat je wat meer ruimte hebt. Dat zou voorlopig een oplossing kunnen zijn?
    En anders inderdaad je kindje achterop.

8. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Ik heb een mama-fiets, een kindje voor- en achterop en een grote buik. Op- en afstappen gaat niet echt lekker maar het gewone fietsen gaat vooralsnog prima.

9. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Hele andere situatie maar ik ben sinds anderhalf jaar tijd heel veel afgevallen. Voor die tijd kon ik niet op een normale fiets. Ik was echt enorm. Dus een moederfiets gekocht. Niet voor een kindje maar voor mijn omvang. Nu ben ik dus al die kilo's kwijt en zwanger en gelukkig staat die moederfiets nog steeds in de garage. Dus dit voorjaar toch op de fiets met dikke buik en als de kleine eraan toe is ook met zitje voorop. Ik vind het ideaal. Ik hoop dat je mijn vergelijking begrijpt.

10. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Mijn dochtertje is 15 maanden, vind haar nog te jong om achterop te doen. Maar ik begrijp dus dat een moederfiets niet persé een wondermiddel is. Misschien is zo'n moederstuur wel wat idd.
    Misschien nog even gewoon afwachten en tzt kijken (niet mijn sterkste kant haha, ik heb graag alles onder controle :D

11. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.782
    1.367
    113
    Ik dacht precies hetzelfde als jij, dat gaat nooit passen. Inmiddels 35w zwanger en dochtertje van nu 15 mnd krijg ik nog steeds voorop. Wat ik lastiger vind is het tillen van haar. De ruimte is beperkt, maar doordat ik m'n zadel iets lager heb gezet kom ik er wel op. En geloof me, ik heb een enorme toeter ;).

12. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik heb toen gewoon gefietst met m'n zoontje. Het stuur van de moeder fiets is breder en afstand zadel en stuur groter, bij mij paste het. Nu fiets ik met dochter voorop en Zoon achterop. ( maar zoon fietst ook vaak zelf mee en gaat dochter achterop)

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier pas ik ook nog prima op mijn fiets met zoontje voorop. Het op en af stappen gaat iets moeilijker maar nog goed te doen.

Ik heb ook wel eens een moeder stuur op internet gezien. Lijkt mij erg handig en wil die eigenlijk al heel lang maar vergeet steeds te bestellen. Ik heb namelijk net een nieuwe fiets (naja gekocht een week voor mijn positieve test van de oudste) en een dure nieuwe moederliefde vind ik zonde. Dit is zo een goed alternatief met twee kindjes op de fiets. Zoon is nu 1,5 dus zodra deze baby mee op de fiets kan , kan de oudste achter op.

Deel Deze Pagina