zwanger en vriend heeft mij laten barsten

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Suzoo, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief

    Lieve Suzoo.. Hij is nog steeds diezelfde persoon als het verhaal in deze topic. Hij is blijkbaar in een twijfel momenteel. Of hij bijdraait nadat het kindje er is ,is nog de vraag. Je hoort hier positieve verhalen over maar ook minder leuke. Hij hoort nu bij je te zijn en zijn verantwoordelijkheid te dragen. Maar hij is er niet. Niet in een wachtpositie (wanneer appt hij) zitten maar actie ondernemen nu. Hup,aan jezelf denken. De vraag is: hoeveel vind je jezelf waard? En hoe belangrijk is dit kindje voor jou? Zou je hem/haar eventueel alleen kunnen opvoeden? Maak de keus voor jezelf, alleen jij bepaalt dit nu. Dan had hij maar bij je moeten zijn. Ik wens je heel veel sterkte toe met je beslissing.. dikke knuffel
     
    Olliebol vindt dit leuk.
  2. Suzoo

    Suzoo Lid

    27 aug 2017
    16
    14
    3
    Vrouw
    Hi Serendipity2, ik geef toe dat je gelijk hebt. Er is feitelijk niets tot niet veel veranderd. En in plaats van zijn verantwoordelijkheid te nemen, heeft hij zich juist afhankelijk opgesteld t.a.v. mij. Not fair...

    Ja ik vind mezelf veel waard en ja, dit kindje is erg belangrijk voor mij en ja, ik zou dit kindje alleen kunnen opvoeden. Wat ik denk dat het belangrijkste is is mijn eigen levensgeluk. En als ik gelukkig ben of mij gelukkig voel, is mijn kindje dat ook. Ik heb niets aan deze stress door me te 'moeten' aanpassen naar zijn wensen etc.
     
  3. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief


    Juist. Goed besluit. Tis niet dat je hem niet de kans geeft erbij te zijn maar het ligt aan hem. Hij pakt zn kans niet. Niet met open armen wachten tot hij een keer terug komt. Stress en het hij wil wel en dan weer niet verhaal word je toch niet goed van? Dit is ook niet goed voor je kind! Zet m op en bouw jullie geluk!
     
  4. Suzoo

    Suzoo Lid

    27 aug 2017
    16
    14
    3
    Vrouw
    Weer even een update:

    Inmiddels heb ik de 20 weken echo gehad. Alles zag er prima uit en ik verwacht een prachtige meid!

    Mijn ex was ook aanwezig bij de echo. Dat had ik aan hem gevraagd omdat ik dacht dat het misschien wel goed zou zijn voor zijn bewustwording, dat hij gaat beseffen wat er aan komt. Dit was overigens de eerste keer dat hij uberhaupt bij een afspraak was. Hij vond het mooi om te zien en was duidelijk geemotioneerd.

    Na afloop nog een gesprek met hem gehad waarbij hij had aangegeven dat hij het kind wil erkennen EN gezamenlijk gezag wil. Ik heb hierop gereageerd dat ik eerst een tijd wil aanzien hoe betrokken en serieus hij echt is. Ik wil hem niet weghouden bij zijn dochter, hij mag haar straks na de geboorte zeker bezoeken, maar aan zijn verzoek kan ik (nu) echt niet tegemoet komen. Zijn reactie was dat hij zich niet hoeft te bewijzen, het verleden is het verleden en ik moet hem maar vertrouwen op zijn woord (?). Werken aan het verbeteren van onze onderlinge verstandhouding en communicatie was ook niet nodig volgens hem (?).

    Heel fijn, zijn goede intenties mbt vervullen van een actieve vaderrol... maar onze dochter is slechts gebaat bij een stabiele, zorgzame en rolvaste vader en niet iemand die duidelijk andere prioriteiten heeft, mij 2x heeft laten zitten tijdens de zwangerschap en 0,0 belangstelling, zorg en affectie toont naar zijn ongeboren dochter. Ik heb hem meerdere kansen gegeven en hij pakt ze niet. Dus: ik laat het zo en ga mij bezig houden met mijn zwangerschap en goed zorgen voor mezelf.
     
  5. Braam0

    Braam0 Fanatiek lid

    23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Heb geen ervaring in zon situatie maar je topic eens doorgelezen. Heel verstandig van je om (nu) nog niet aan gezamenlijk gezag te denken. Ook al geld er een speciale omgangsregeling voor kindjes tot 18 maand. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik denk dat het beste is om er van uit te gaan dat je dit kindje in je eentje op gaat voeden, en vanuit daar verder te kijken in hoeverre hij betrokken is en gaat zijn na de bevalling.

    Ik lig zelf in scheiding en heb een zoontje van 13 maand. Ook ben ik 28w zwanger van een 2e zoontje. Het is een rollercoaster, maar het alleen doen is makkelijker als het half alleen doen en een hoop ellende, gezeur en ge-etter van je ex vriend. Zeker als hij (wat vaak gebeurt als iemand in het nauw gedreven word) straks met je dochtertje gaat 'dreigen' als iets hem niet aanstaat en hij evenveel recht heeft omdat dat vaak het enige is waar ze je mee hebben. Een band met z'n dochter moet hij zeker op kunnen bouwen.
     
  6. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief


    Suzoo wat erg dit... Hij komt zo arrogant over! Terwijl jij nog mogelijkheden en een opening biedt! Dit is dus wie hij werkelijk is en dat is echt rot voor je. In plaats van dit goed te krijgen met je geeft hij eerder het idee dat JIJ je best mag doen voor hem. Ongelooflijk heb er bijna geen woorden voor. Blijf sterk en blijf VOORAL bij wat je tegen hem gezegd hebt (heel sterk en verstandig van je) Als je niet bij je standpunt blijft zal hij keer op keer een loopje met je nemen. Hij voelt zich wel heel wat (is mijn indruk) hij komt zichzelf nog wel tegen.

    Gefeliciteerd meid, je krijgt een prachtige dochtertje,het is je gegund ,geniet van het wondertje in je buik en van het geluk!
     
    Suzoo vindt dit leuk.
  7. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Stiekem mee gelezen, en wil je even een complimentje geven. Wijze woorden, en goede keuze dat je idd eerst lekker voor jezelf gaat zorgen.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  8. Suzoo

    Suzoo Lid

    27 aug 2017
    16
    14
    3
    Vrouw
    Dankjewel, ik doe mijn best!

    Het gaat hardstikke goed met mij en de zwangerschap. Van de vader niks meer gehoord en geen contact meer mee. Ben blij dat ik de rest van de zwangerschap in rust kan ervaren al verwacht ik wel weer dat hij contact gaat zoeken na de geboorte.
     
    Ashleyrachel en WelcomeWondertje vinden dit leuk.
  9. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb net alles gelezen. Gefeliciteerd met de zwangerschap! Hoe gaat het nu? Jij komt er wel met of zonder je ex.
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ook ik wil je een compliment geven! Jij doet het heel goed en je kan het zeker alleen. Je bent een sterke vrouw.
     
  11. Suzoo

    Suzoo Lid

    27 aug 2017
    16
    14
    3
    Vrouw
    @kleinegup
    Het gaat goed met mij en mijn baby. Ik zit echt beter in mijn vel en voel mij sterk. Ben nu bezig met de babykamer, heel erg leuk! Geen contact meer met de vader gehad.
     
  12. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Nog niet eerder gereageerd, maar wel gelezen. Fijn dat het goed met je gaat, wat super verstandig allemaal! Ik wens je nog een hele mooi zwangerschap en alles wat daarna volgt :D
     
  13. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Goed om te lezen dat het goed gaat met jou, jij komt er wel!
     
  14. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Mooie vrouw, je doet het goed! Wees trots op jezelf, je zal een fantastische moeder zijn voor je dochter! Je hebt gelijk dat je wil dat hij zijn intenties eerst bewijst. Succes!
     
  15. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Wat ben jij een sterke vrouw! Hele goede en verstandige keuzes die je gemaakt hebt. Hij heeft zijn kansen voor nu gehad en jij gaat je eigen weg in samen met je dochtertje.

    Fijne zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina