Hi, Vroeg me of of meer mensen dit ervaren... ofdat het aan mij ligt.... Ik ben zwanger van de tweede, maar ik vind dat de omgeving veel "koeler'reageert op deze zwangerschap dan op mijn vorige.... Kreeg ik vorige zwangerschap nog kaarten toegestuurd en cadeautjes, nu word ik soms (lees: vaak) nog niet eens gefeliciteerd...... Niet dat ik zonodig cadeaus wil krijgen, maar vind het zo raar dat mensen een tweede zwangerschap zo "vanzelfsprekend"vinden... terwijl het net zo'n groot wonder is als een eerste zwangerschap.......toch? Ervaren meer mensen dit.....?
Yup, hier ook! De eerste keer veel kaarten, cadeautjes en blije mensen en nu leken mensen het maar normaal te vinden. Terwijl dit juist een mega groot wonder is voor ons!
yip hier ook... na de 2e minder kraamviste gehad enz nu zwanger van de 3e.. heb nog niet 1 kaartje gekregen..hoera zwanger .. naja
Idioot hè? Terwijl je zoveel nare berichten leest en het juist steeds weer een "wondertje" is dat vrouwen zwanger worden, zoiets speciaals, waarom is het dan de eerste keer zo anders? Wij zijn nu drie pillen verwijderd van de start voor een tweede kindje en voel me nu we dit eergister definitief besloten, weer helemaal kriebelig, joviaal, spanning, wat dan allemaal niet weer wat ik ook bij de eerste had! Dus waarom een tweede minder felicitaties waard? Nou dan hier van mij maar: allemaal GEFELICITEERD! hahaha....geniet dames! Dan bouwen we die feestjes maar zelf! Kunnen we dan ook zeggen: de mensen die een kaartje sturen of enthousiast reageren krijgen een geboortekaartje, de rest niet? Want DAT SCHEELT!
Nou bedankt...! en jij veel succes en plezier met klussen! nou ik bespaar dan wel een hoop geld.... minder beschuit met muisjes, minder kaartjes.... Denk dat ik nog maar een keer extra op vakantie ga dit jaar
Ik las " kolere reacties" Ik dnek omdat dat komt omdat ze je dan al zwanger hebben meegemaakt en ze dneken dat het voor jou ook een stuk minder spannend is. Denk ik.
ja dat heb ik dus ook! Ik moet nu zelfs zelf zeggen hoe het was bij de vk enz.. Er word echt zelden iets over gevraagd. Terwijl bij de eerste heel veel reacties en elke keer van hoe is het, overspoeld met cadeaus (daar gaat het echt niet om) maar een beetje belangstelling is wel leuk toch? Maar ik heb zoiets van ach het is ons kindje en wij zijn er dolgelukkig mee net zoals bij de eerste! Daar gaat het om vind ik! Maar gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Raar dat dat zo is zeg! Elke zwangerschap is toch weer bijzonder lijkt me? Nou dames, namens mij van harte gefeliciteerd!
[hahaha zal ik de volgende keer dat ik een topic start, speciaal voor jou een groter lettertype gebruiken.... Tja door zwangerschap kan je gezichtsvermogen achteruit gaan, las ik laatst... dus je hebt een goed excuus!!
Denk hetzelfde als devilschase: die eerste zwangerschap is toch het spannendste. Tenminste: voor mij gold wel dat ik zoiets had van: Nou, dan gaan we eens zien of ik uberhaupt zwanger kan worden, (speelde toch ergens in m'n achterhoofd mee). Nu dat eenmaal duidelijk is, is een tweede toch minder spannend. Wel net zo bijzonder, vind ik ook altijd als ik de nieuwe babietjes weer ga bewonderen bij vriendinnen, maar wel minder spannend. En je weet dan onderhand wat zwanger zijn een beetje inhoudt, hoe alles gaat enzo, (ook al is geen enkele zwangerschap natuurlijk hetzelfde). Dus ja... ik zou me er zelf niet zo druk om maken, als mensen wat 'vanzelfsprekender' reageren.
Deze zwangerschap is voor mij compleet anders als de vorige.... Vorige was niet gepland... deze wel... Alle klachten zijn anders.... en zelf zie ik ... ook in mijn omgeving... ook al heb je al een kind... voor een tweede keer zwanger raken is niet zo vanzelfsprekend..... je hebt zat mensen die voor een tweede een vruchtbaarheidsbehandeling moeten ondergaan..... Tis net als beleggen.: "eerder behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst"... maar idd... denk dat veel mensen het als vanzelfsprekend zien.....
Nou ik dacht dat ik de enige was die de veel minder reacties krijgt op de tweede zwangerschap. Bijna geen kaartjes, weinig felicitaties, er wordt bijna niets gevraagt over de verloskundige bezoekjes. Ik vind het best wel zwaar terleurstellend. Dit kindje is net zo bijzonder!
Ik zei vandaag tegen een leuke collega zoiets van...."misschien ben ik binnenkort wel weer zwanger" in een zin over werk en van baan wisselen. De vorige keer zei ik ook zoiets tussen neus en lippen door, toen stond ze gelijk op scherp. Nu werd er bijna overheen gepraat, vraag me af of ze zich echt realiseerde wat ik zei, hahaha...tja... @ Alkievalkie, lekker iedereen dus extra veel bestoken met jouw zwangerschapsverhalen! Haha, ze zullen het weten!
Ik vind het ook wel teleurstellend.... eerste zwangerschap heb ik door heel de situatie.... niet kunnen genieten... en nu wil ik genieten en doen mensen er zo "gewoontjes" over.... Nou ga ik lekker genieten zonder hun! en gewoon met mn gezinnetje.....!