Zwanger en Wajong + reintegratiettaject

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lill, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Goedenavond,

Ik ben momenteel zwanger en heb een wajong uitkering. (Niet de oude en niet de nieuwe, die ertussenin). Sinds 2016 ben ik bezig met een reintegratietraject, deze zou juni 2018 aflopen. Precies rond de tijd dat ik uitgerekend zou zijn.
    Mijn werkcoach van het UWV en mijn begeleider van het reintegratiebedrijf zijn beide op de hoogte. Wij hebben met zijn 3en een gesprek hierover gehad en volgens regelement krijg ik 16 weken verlof en schuift de einddatum van mijn traject dus 16 weken op.

Wat ik me nu afvraag is wanneer ik aan het UWV door moet geven dat er 'iets veranderd in mijn situatie' zoals dat altijd moet. Is dat wanneer ik met verlof ga? Zoals ik begrijp op de website krijg ik nog steeds gewoon mijn Wajong uitkering tijdens de zwangerschap (heb verder geen extra inkomsten). Maar ik neem aan dat het UWV wel moet weten dat mijn situatie veranderd. Dus wanneer moet ik dit doorgeven? En doe ik dit gewoon via zo'n wijzigingsformulier? En wat moet ik dan precies doorgeven?

Alvast bedankt.
    Mvg

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hai Lill,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je wilt graag weten wanneer je aan UWV moet doorgeven dat er iets veranderd in je situatie.

Gedurende je zwangerschap betalen we de Wajong uitkering normaal door. Je zwangerschap zelf hoef je niet te melden bij UWV.
    De geboorte van je kindje kan van invloed zijn op het recht op toeslag op je uitkering. Daarom is het belangrijk dat je dit doorgeeft aan UW. Dit doe je door middel van een wijzigingsformulier.

Ik wens je een plezierig verlof!

Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Dank u wel :)