Hallo. Ik heb vanaf vorig jaar februari tot 01 april dit jaar in de zw gezeten. En ontvang nu een ww uitkering. Hoe zit het dan met mijn vakantiegeld? Ik hoor zoveel verschillende dingen dat ik het niet meer weet. Op mijn zw specificaties kan ik ook niet terugvinden dat dat gelijk met mijn uitkering is gestort wat de site van het uwv wel vermeld. Vandaag mijn ww uitkering gekregen en een niet gespecificeerd bedrag. Maar geen vakantiegeld. Heb ik er nu nog recht op of niet?
Beste Wendyw80, Over de periode dat je een Ziektewet-uitkering (ZW) ontving, krijg je geen aparte betaling van het vakantiegeld. De ZW-uitkering wordt wekelijks inclusief 8% vakantiegeld uitbetaald. Actuele informatie over de ZW vind je hier. Van je Werkloosheidsuitkering (WW) wordt wel iedere vier weken 8% vakantiegeld gereserveerd. Rond 17 mei krijg je hiervan een aparte uitbetaling. Deze kun je herkennen aan de Code 6 op je bankafschrift. Op de aparte uitkeringsspecificatie die je hiervan krijgt staat een Code 13. Actuele informatie over de WW-uitkering vind je hier. Heb je het vakantiegeld van de WW nog niet ontvangen? Neem dan even contact op met UWV Werknemerstelefoon: 0900 92 94. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare