Hallo Ik ben net bevallen van ons 4de kindje. Bij de eerst is alles mis gegaan wat mis kon gaan. Mag niet gewoon bevallen, maar via een keizersnee. Het was mij 3de keizersnee. Ruggeprik werkte niet werd algehele narcose. Die avond werd mij verteld dat mijn baarmoeder heel dun was. Glazig en ze het kindje erdoor heen konden zien. Ik had geluk gehad en het kindje ook. Mocht ik nog een keer zwanger willen worden moet ik hier goed over nadenken. Maar wat zijn dan de risico`s? En wat houdt het precies in een dunne baarmoeder? En waarom is er een groot risico bij een volgende zwangerschap? Mijn herstel gaat heel goed weinig pijn. Alvast bedankt
Hoi Ilja27, het is inderdaad een geluk geweest dat het goed is gegaan. Je baarmoederwand is gewoon zo dun geworden door het vele uitrekken en het verlittekenen dat de kans bestaat dat je baarmoederwand scheurt een volgende zwangerschap door de rek die er weer op komt en dan kunnen jij en je kindje verbloeden. Gyneacologen schrikken ook altijd een beetje als ze zo'n baarmoederwand aantreffen bij een keizersnede omdat dat echt een grote complicatie is. Het is ook lastig te hechten. Je moet er echt heel goed over nadenken hoor; want het is deze keer gelukkig goed gegaan, maar die garantie krijg je echt niet de volgende keer. Groeten Brigitte
Bedankt voor je reaktie. Ik ben enorm geschrokken. En heb dus echt geluk gehad. Ze zeiden mij als het gescheurd was dat de baby het niet zou redden. En de kans groot geweest zou zijn dat ik was dood gebloed. Dat hoort heel heftig en dringt moeilijk door. Ja nog een zwangerschap was niet uitgesloten dachten we nog over na. En hoe groot het risico is bij een volgende zwangerschap. Maar moet je een risico nemen? Ik heb 4 gezonde kinderen. 4 prachtige kinderen. Zei hebben een moeder gelukkig is alles goed gegaan. Ik moet het afsluiten en een plekje geven hoe moeilijk dat ook is. Ik heb nu 2weken terug de keizersnee gehad. Vreselijke naweeen gehad. Na 4 dagen vloeide ik niet meer 2 dagen lang. Daarna begon het weer. Ik blijf nu vloeien en de wond ziet er mooi uit alleen ruikt enorm. Ben steeds erg koud, vreselijk moe, hoofdpijn en af en toe gevoe dat ik flauw val. Wat kan dit zijn of is dit normaal herstel? Wil af en toe wel tte snel.
Ik denk inderdaad dat je al weer te snel de oude wilt worden. Meerdere malen een keizersnede is voor een lichaam heel heftig en het herstel kan echt wel een paar maanden duren. Je zult je wel steeds iets beter voelen, maar bedenk echt dat je lichaam het zwaar heeft gehad. Ik denk dat je in jou geval heel blij moet zijn dat iedereen gezond is en je je zegeningen moet tellen. Maar dat is mijn mening. (maar ik denk ook die van de artsen...) Geef jezelf de tijd om te herstellen en vraag hulp van buiten af; je hoeft niet alles alleen te doen. Groeten BRigitte