Hallo allemaal, Ik heb gisterenochtend positief getest van ons 1e kindje!! Helemaal gelukkig en helemaal blij! Maar... nu vraag ik me af, wat moet ik in de komende weken allemaal gaan regelen? Wie kan me hiermee helpen of heeft nuttige sites waar ik kan zoeken? Als ik nl. op het forum ga zoeken krijg ik zoveeeeeeeel topics!! Dank jullie wel alvast!!
Komt vanzelf hoor. Relax. Pas na 3 maanden ga je echt pas dingen regelen. Straks eerst als je 6 weken bent bellen met de verloskundige voor een afspraak. Na 3 maanden ( en na eerste echo dus) ga je dingen regelen als kraamhulp en eventueel gym. De rest volgt vanzelf. En, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
Gefeliciteerd!! Wat je eerst moet regelen is lekker genieten!! Vk bellen voor afspraak daarna weer lekker genieten!!
Gefeliciteerd Je hoeft alleen aan te melden bij de verloskundige. Ik heb dat vroeg gedaan, bij 5 weken ofzo. Verder heb ik me gemeld bij Moeders voor Moeders: Welkom bij Moeders voor Moeders ... en dan is het wennen aan het idee, en wachten tot je voor de eerste echo en intake bij de vk kan komen. Bij mij was dat rond 9 weken.
Ik heb zelf kinderopvang (bewust) pas na de eerste echo geregeld, dat was in stad Groningen iig op tijd.
Interessante topic... Ik zou namelijk ook echt niet weten wat ik als eerste zou moeten doen. Ik geloof dat ik meteen mijn huisarts zou bellen hahaha! En een verloskundige bellen... Hoe weet je wat een goeie is? Chikai, gefeliciteerd!!!!
Mijn stappenlijstje - Eerst eens even goed "Poehee!" roepen! - Daarna eens even lekker genieten. Even lekker zitten / liggen en heel gelukkig zijn! - kijk eens op internet je bijvoorbeeld een alternatieve vorm van verloskunde zou willen (hoeft niet hoor!) - kijk eens op www.voedingcentrum.nl voor alle tips over gezonde voeding tijdens de zwangerschap - als je denkt ongeveer 5-6 weken zwanger te zijn, bel je je huisarts en vertelt daar (gewoon telefonisch) dat je zwanger bent (altijd handig om even te melden) en daar kun je vragen welke verloskundige zij aanraden - bel je verloskundige (afspraak met ongeveer 8 weken) - bedenk wanneer je het aan ouders en vrienden wilt vertellen - verdiep je in de wetgeving ten aanzien van werken en zwanger zijn) - koop een kleinigheidje voor de baby!! (rompertje, speentje, slabje etc) - en ondertussen.... vergeet niet te genieten!! - voor 12 weken kraamzorg regelen - voor 12 weken opvang regelen (in de grote steden) Je kunt voor de lol naar de 9 maandenbeurs gaan (ik vond het niets maar veel mensen vinden het heel leuk) daar kun je je leuk orienteren op wat er allemaal (voor een onzin) te krijgen is.
Gefeliciteerd! Je hoeft in principe idd alleen de verloskundige te bellen. Kinderopvang hangt af van waar je woont. Hier kan ik 24 uur van te voren bellen, elders in NL is er misschien een maandenlange wachttijd. (En als je nog geen foliumzuur slikt, nu alsnog mee beginnen).
Genieten, genieten en nog eens genieten! Bel als eerste de vk als je die hebt gevonden, en tot je 12de week lekker genieten Gefeliciteerd.
Kijk, dit zocht ik nu! Geweldig! Dank jullie wel, ik kan vooruit met.... genieten! En ik heb al een lijstje uitgeprint met voedingsadviezen! De rest ga ik de komende tijd over nadenken!
1: regelen van kinderopvang. Was het eerste wat ik heb gedaan. Maar een jaar later hadden ze nogsteeds geen plek, ondanks dat ze die een jaar ervoor wel mondeling toegezegd hadden... Dus: die helemaal bovenaan. 2: gezond gaan eten/drinken, stoppen met roken en alcohol. Weet wat je wel en niet mag eten (bv geen rauwe kaas, wel veel vis). En begin inderdaad met foliumzuur als je dat nog niet had gedaan. 3: verloskundige bellen 4: de rest komt vanzelf. Surf lekker rond op dit forum, dan krijg je genoeg info en stof voor wat er daarna gaat komen.