hoihoi, ik ben de afgelopen paar dagen ontzettend moe zo erg dat ik het liefste heel de dag slaap ook vallen me ogen dicht als ik even 2 tellen op de bank zit. zou dit te maken kunnen hebben met ijzertekort of hebben meer meiden er last van ? in het begin was ik totaal niet moe voelde me perfect tis dat ik zo nu en dan last had van me borsten en me buik groeide anders had ik niet door dat ik zwanger ben. nou word me bloed met 24 weken weer geprikt en de eerste keer dat ze bloed hadden geprikt was me ijzer nog in orde. zou ik als het met me ijzer te maken zou hebben er zelf al iets aan kunnen doen? smiddags liggen gaat niet echt heb een kindje van 4 en een kindje van 2 me oudste slaapt dus echt niet meer smiddags en me jongste sporadisch. bedankt alvast
Hoi Joyce, ik ben ook erg moe en denk ook dat het komt doordat je weinig rust kan nemen. Mijn kids zijn net zo oud als die van jou en de jongste slaapt helemaal niet meer. Je kan niet rustig een uurtje gaan liggen oid. Ook werk ik nog 18 uur en heb je een huishouden te draaien. Waarbij ik de oudste ook nog een naar school moet brengen en weer halen. Het is dan toch geen wonder dat we moe zijn. Mocht het wel een ijzer tekort zijn kan je roosvice ferro kopen. Dit helpt je ijzer gehalte te verhogen. Succes ermee!
Hoi Joyce, ipv roosvicee ferro kun je ook floradix nemen (te koop bij etos, da etc) Ik gebruik het nu zins 2 weken op aanraden van de VK.
hoihoi dank je wel voor je reaktie en ja idd kren ook heel de dag heen en weer soms manlief s ochtends vroeg naar zn werk brengen daarna de oudste naar school en weer uit school mannetje ophalen van zn werk en tussendoor even snel boodschappen doen huishouden enz enz denk dat ik toch ook maar voor de zekerheid die roosvicee ferro ga halen baat het niet dan schaad het niet zeggen ze toch altijd hihi
Hoi Joyce, Ik ben een paar weken geleden geprikt en toen bleek mijn ijzer aan de lage kant. De verloskundige gaf mij als advies om vruchtensap of fruit te nemen tijdens de maaltijden. Absoluut geen melk drinken bij het eten, want dit breekt ijzer af. (Is ook meteen de reden, waarom veel kinderen moe zijn. Die krijgen bij hun boterhammetje melk, maar dat is dus zoooooo fout...) Je kunt tussendoor wel gewoon melk drinken. Het schijnt dat er veel meer ijzer in je bloed wordt opgenomen als je vruchtensap bij je maaltijd drinkt of er fruit bij eet. Ook adviseerde ze mij inderdaad Roosvicee Ferro. Succes met je moeheid. x Linda
Hoi Floradix heeft idd ongeveer dezelfde werking als roosvicee ferro. Alleen hoef je hier maar 1x per dag 20 ml van in te nemen (of 2x 10ml). En bijkomend voordeel (voor mij dan) is dat het er voor zorgt dat ik wat regelmatiger naar de wc kan.....