Ligging baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door eve, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben vandaag bij de vk geweest en heb gelukkig te horen gekregen dat die kleine nu eindelijk goed ligt! Ze voelde op dat moment het ruggetje aan de rechterkant. Maar het gekke is dat ik ook altijd aan de rechterkant schoppen krijg. Dat kan dan toch niet? Of zou ie op dat moment even om z'n as gedraaid zijn ofzo? Of zijn het dan de handjes die ik in m'n zij voel? Snap het ff niet meer :(

Verder hoorde ik dat een baby eigenlijk met z'n ruggetje links hoort te liggen aangezien ie anders tijdens de bevalling een spildraai moet maken ofzoiets. Heb hier nog nooit van gehoord. Klopt dit?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Eve,

links of rechts liggen met de rug maakt helemaal niets uit voor de bevalling. De spildraai (draaien van het hoofdje als aanpassing op de vorm van je bekken) staat daar helemaal los van. En je kindje kan inderdaad nog om zijn as draaien. En als hij/zij bijvoorbeeld met zijn/haar beentjes gekruist ligt, kun je hem/haar ook aan allebei de kanten voelen schoppen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina