Ervaringen verwijderen cerclage?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mijn Xander, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo, Volgende week wordt mijn cerclage verwijderd. Ik weet niet zo goed wat te verwachten. Vandaar mijn vraag naar ervaringen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen?

Dank je wel groetjes

2. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de cerclage met 37 weken poliklinisch verwijderd. Ik heb van het doorknippen niks gevoeld. De eendenbek daarentegen om het doorknippen mogelijk te maken deed wel ERG veel pijn. Vast door betere doorbloeding downunder zeg maar en maanden geen seks ;) Als die niet ingegroeid is dan zal het makkelijk gaan. Ik had trouwens ook geen ontsluiting of funneling, weet niet of dat verschil maakt..

Ik zei nog tegen die gyn, het gaat wel weer, u mag beginnen. Trekt ie lachend z'n handschoenen uit. Ik ben al klaar zegt ie ;)...

Fijn dat je dmv een cerclage zover gekomen bent ! En succes!

3. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Dank je wel trotter voor je ervaring. Ik ben er benieuwd. Ik zie aan je banner dat je een week na verwijderen van de cerclage bevallen bent klopt dat? Erg spannend allemaal.

Thanks groetjes

4. levi3

levi3 Actief lid

3 jul 2009
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de cerclage verwijderen zelf voel je heel weinig.
    Tenzij die ingegroeid is.

Ik had vorige keer direct 4cm onsluiting en werd ook gelijk ingeleid.

Dat gaat deze keer ook weer gebeuren bij 37 weken.

Wat heeft de gynaecoloog met jou besproken over het traject daarna?

5. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Levi3 dank je voor je reactie. Erg hoopvol jullie commentaar. Jij moest dus wel onmiddellijk erna bevallen. Mijn gynaecoloog blijft er vrij neutraal over. Ze zegt gewoon het kan heel snel gaan maar je kan ook de 40 weken halen. Dat is heel variërend zegt ze... Ik heb nog gewoon afspraken opstaan tot het einde van mijn zwangerschap. Zal dus gewoon geduldig afwachten zijn. Al hoop ik eerlijk gezegd niet dat ik 40 weken ga halen op 37weken vind ik het wel welletjes geweest... Maarja daar zal ik niet over beslissen. Wat zegt jouw arts?

Groetjes

6. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bleek 10 dagen later wel 3 cm ontsluiting te hebben, maar ben uiteindelijk ingeleid ivm hoge bloeddruk;). Zelfs na strippen kwam er niks op gang.

Had ook gewoon afspraken staan tot WK 40. Maar was wel blij met die 38 weken, daar zou ik voorafvoor getekend hebben :D.

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    MijnXander, mijn ervaring ken je ;) Ik was wel heel bang, zeker toen ik al het gereedschap zag. Het lukte bij mij niet meteen omdat ze er niet goed bij konden. Ze hebben toen een grote spreider gebruikt en die vond ik wel wat pijnlijk. Voor de rest heb ik niets gevoeld en viel het me reuze mee.

De cerclage zou op 36+4 verwijderd worden op de poli. Helaas was de controle toen niet goed (we verwachtten een ukkie) en werd ik opgenomen. Daarom werd het verwijderen op de verloskamers gedaan (daar hadden ze ook beter licht), zodat ze me ook daarna konden monitoren. Mocht ik 3 of meer cm ontsluiting hebben gehad dan zou ik meteen ingeleid worden. Ik had 2 cm, precies wat ik had voor de plaatsing van de cerclage. Met 37+4 zou ik ingeleid worden, maar uiteindelijk beviel ik met 37+2 spontaan.

8. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Trotter ; je hebt er dan wel nog 10 dagen bij gedaan. En dan ben je nog ingeleid dus wie weet hoe ver je nog geraakt was. Dat maakt het net zo spannend. Sommige bevallen echt snel andere doet er rustig nog een week of 2 bij. Ik ben erg benieuwd.

Light; hier is het verwijderen standaard in de verloskamer. Moet een uurtje daarblijven als dan alles oké is mag ik naar huis... Ik hoor van de meeste wel dat het niet echt ook doet Maarja je weet nooit. Elke vrouw en elk lichaam is toch anders. We zullen zien. Ik zal nog even geduld moeten hebben. Het is vandaag al maandag wat gaat de tijd eigenlijk toch snel...

Bedankt voor jullie reacties

9. levi3

levi3 Actief lid

3 jul 2009
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt er ook heel erg aan hoe je gyn en jijzelf erin staan.

Omdat we al van te voren wisten dat ik direct na het verwijderen van de cerclage ontsluiting zou hebben, zag ik het niet zitten om daar mee naar huis te gaan.

Bij 37 weken is het niet meer prematuur, dus vandaar dat ik in overleg gewoon ingeleid ben.

En zoals ik al zei. Het is me prima bevallen zo en gaan we dit keer ook weer zo doen (als we de 37 weken natuurlijk netjes mogen halen)

Succes iig! Het blijft spannend tot het eind ...

Deel Deze Pagina