Zwanger en WEL ingeent tegen mex. griep!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammamia, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Uitslag gehad van het bloedprikken: Ik ben niet allergisch voor kippeneiwit...

Volgens de huisarts kon het ook bijna niet dat ik allergisch zou zijn voor een andere stof in het vaccin.... Ik mag de 2de nu niet gaan halen voor de zekerheid...
    Toen had ik even gebeld met Lareb (die bijwerkingen etc onderzoeken) en die zeggen dat het wel vaker voor komt ( 0,01 - 0,1 % ) dat mensen er allergisch op reageren maar niet allergisch blijken te zijn voor kippeneiwit.... Ook vertelde die man mij dat er een nieuw onderzoek is gedaan en daaruit blijkt dat de meeste mensen na 1 vaccinatie al goed beschermd zijn tegen de mexicaanse griep.... Maar daarover zou nog een artikel uitgaan ofzo!

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Zo kleintje, las het even je verhaal.. toch heftig hoor!

Voor mij is het nu 6 dagen geleden dat ik de prik heb gehad, en ik heb nog steeds een blauwe plek die beurs aanvoelt.. iemand anders dat ook?

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    yep, ik heb er ook gewoon een week last van gehad! Geen blauwe plek, maar wel heel beurs en pijnlijk en rood en warm... Gelukkig geen griepsverschijnselen....

4. yagmursu

yagmursu Lid

15 nov 2009
    24
    0
    0
    Ik heb me vrijdag dan toch laten inenten.Heb lang nagedacht en veel opgezocht maar op internet vind je heel veel negatieve info ook dus heb ik de raad van de huisarts maar gevolgd.

Tot vrijdag was ik er nog heel zeker van om het niet te doen maar toen ik hoorde van een kennis dat haar vriendin was opgenomen in het ziekenhuis met de mexicaanse griep en mijn collega haar nichtje ook al begon ik toch weer te twijfelen.Via mijn moeder gehoord dat de arts mijn keuze helemaal niet verstandig vond ben ik vrijdagavond dan toch maar om mijn prikje gegaan.

Die avond toen ik in bed lag heb ik last gekregen van pijnlijke arm(maar van andere vaccins heb ik dat ook nog gehad)Die nacht heel slecht geslapen en de volgende avond had ik het erg koud en wat spierpijn.zondag voelde ik me weer helemaal goed alleen nog mijn arm die nog steeds pijn doet.

Eerst nog wel wat getwijfeld en me afgevraagd of ik de goede keuze had gemaakt.Maar ik voel me weer stukken rustiger geniet weer volop van mijn zwangerschap en gezin zonder dat virus die door mijn hoofd spookt.
    Nog een hele tijd bang moeten zijn als iemand eens hoest in je richting zag ik ook niet zitten.Het is nog een tijdje dat ik moet doen en daar wil ik van genieten.Ik weet van mezelf dat als ik het niet gedaan zou hebben ik steeds ongerust zou blijven rondlopen zijn.

De eerste piek is dan wel al voorbij zeggen ze maar er is altijd kans dat er een tweede piek komt.

5. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier nog iets twijfel. Ik zou me graag willen vaccineren.
    Ik ben nu 21 weken zwanger. Ik lees veel berichten in dit forum van vrouwen die verder zijn. In ieder geval 28 weken.
    Is het verstandiger om nog even te wachten totdat ik 28 weken zwanger ben of zal ik al een afspraak gaan maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik hoor van mijn verloskundige als enig advies dat ik het zelf moet beslissen.

Ik heb hiervoor twee miskramen gehad dus ben best wel een beetje huiverig voor een en ander.
    Misschien dat jullie me kunnen gerust stellen.

Groetjes Lycke

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik denk dat dat niet gaat. Bij mijn HA zijn er strikte prikdata in ieder geval. Ik moest de eerste twee weken terug, om de tweede volgende week te halen. Ik zou je HA even bellen over de mogelijkheden. Mijn vk gaf ook geen advies, mijn HA ook niet. Lieten wel doorschemeren dat deze griep heel fiks kan zijn in het derde trimester ivm hoge koorts, vroeggeboorte, longontsteking. Als je wacht tot 28 weken, heb je een grote kans dat je voor die tijd de griep nog krijgt, de piek wordt verwacht in januari.

Het is een lastige keuze he! Echt tussen twee kwaden lijkt: een vaccin of een flinke griep die mogelijk riskant is. Voor een gewone griep zou ik geen prik gehaald hebben omdat je daartegen meestal deels afweerstoffen hebt.

Ik vond het ook echt heel klote. Maar ben blij dat ik het gedaan heb. Tip: lees de sites van rivm, en ga niet af op de wilde verhalen op internet.

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden!

Bij mij zit inmiddels de 2e Mexicaanse griepprik er in. Net als de eerste keer voelde ik een licht prikje. Mijn arm werd de eerste keer een klein beetje stijf en de dag erna had ik een licht blauwe plek gevoel. Er is niks zichtbaar geweest van de prik.
    Kindjes zijn de afgelopen weken goed bewegelijk geweest.

Ben benieuwd of er deze keer nog een verschil in zal zitten.

Ik post dat later nog!

8. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Evenstar, bedankt voor je reactie.

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt en ben vandaag aan de beurt.
    Ik heb nog wel gemengde gevoelens. Ik heb voor deze zwangerschap twee miskramen gehad, dus ben misschien daarom ook terughoudender.
    Ik heb gisteravond nog even met mijn mannetje gesproken en we kwamen tot de conclusie dat het niet voor niets geadviseerd wordt en zo nieuw is dit vaccin ook weer niet. Ze hebben alleen het virus verandert en de hulpstoffen worden al jaren gebruikt in de tetanus prik en de jaarlijkse griepprik.

Ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat. Ik zal vanavond weer even een berichtje plaatsen. Dit is tenslotte het forum van wel ingeent zijn;):)

Groetjes Lycke

Mama van Joris november 2007

Uitgerekend op 4-04-2010

9. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Lycke, veel succes met de prik straks!

Ik vond het moeilijk om op jouw bovenstaande post te reageren, omdat het zo snel een sturend antwoord wordt. Maar het klopt dat het vaccin in 'mock-up' basisvorm al veel getest is en alle ingrediënten in zichzelf ook al.

Juist met de kans op mk/vroeggeboorte/ander complicaties bij de mexicaanse griep (en niet door de prik) denk ik dat je een verstandige beslissing maakt. (Maar ja, logisch dat ik dat denk, ik ben zelf ook ingeënt ;) )

10. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Hier ook ge-ent. niet 100% zeker van mijn zaak maar moest toch een keuze maken. Hopelijk is het de juiste keuze geweest.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vond het ook moeilijk om iets te schrijven- je kunt het niet voor anderen beslissen :) Wat ik schreef waren mijn eigen overwegingen om het wel te doen, maar dat is bij mij ook een lang proces geweest. Maar geen spijt. Baby is na die eerste prik bewegelijk als altijd, en volgende week krijg ik de volgende.

Trouwens... hier in het Noorden merk ik echt niks van iets dat op een epidemie lijkt.

12. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Nou ik heb vandaag om 16:50 uur de prik gehad.
    Ik heb eigenlijk nergens last van en de baby beweegt goed.
    Ik heb nog een beetje gemengde gevoelens, maar die verpleegster zei ook, het is echt wel veilig anders adviseerden we dit niet.

Ik begrijp dat je het niet voor anderen kunt beslissen. Zelfs mijn verloskundige gaf geen mening en liet het in het midden.
    Uiteindelijk is het voor mijn gemoedsrust beter zo en kan ik hopelijk van de zwangerschap genieten zonder dat ik me zorgen hoef te maken om een griep op te lopen die behoorlijke complicaties met zich mee kan brengen.
    De keuzes die we maken, doen we met de beste intenties dus dan is het altijd goed!

Groetjes Lycke

mama van Joris november 2007

21 weken zwanger van ons mooie kleintje!

13. yagmursu

yagmursu Lid

15 nov 2009
    24
    0
    0
    In belgie is de mexicaanse griep nog steeds aan het dalen al de derde week op rij maar mijn dokter vertelde erbij dat er nog steeds weer een pik kan opduiken.Het weer speelt dan waarschijnlijk ook wel een rol!

Ik heb ook heel lang getwijfeld maar ben nu heel gelukkig dat ie er in zit nu is er geen weg meer terug en ik geniet weer van mijn zwangerschap.
    Vond het ook een heel erg moeilijke keuze maar mijn dokter vertelde er ook bij dat alles wat ze in het vaccin gebruiken ook al in andere vaccins en medicatie voor zwangeren gebruikt is.Wie ben ik dan om de raad van de dokter niet te geloven? Ik ben niet thuis in deze medische wereld en op het net vind je positieve maar ook heel veel negatieve info en wie zet dat er dan op ?? Daarom vind ik het ook verstandig om de sites van de overheid te volgen!!

14. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik heb de spuit ook gehaalt en moet 2dec voor de 2de spuit maar ik heb nergens last van gehad en de baby doet het harstike goed en beweegt ook heel goed dus niks mis mee ik denk ook als het echt kwaad kon voor ons hadden ze ons echt die spuit niet gegeven

15. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Nou, ik heb vandaag dan eindelijk de prik gekregen! Zou vorige week al moeten maar toen had ik dus griep... :( En ja, of dit mexicaanse was of niet, testen ze niet meer. Gezien de symptomen, houd ik er sterk rekening mee dat ik de M griep dus al gehad heb maar ga toch voor de inenting!

Prik viel 100% mee, we zien wel of we bijwerkingen krijgen. Ik ben blij iig! :D

16. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb hem dinsdag gehaald, met de baby gaat het prima.
    Zelf heb ik rond de plek waar geprikt is veel uitslag, dus dat is wat minder.
    En gister en gisternacht flink ziek geweest zonder duidelijke oorzaak.
    Maargoed, alles is goed met de baby dus ik ga er vanuit dat ik er goed aan heb gedaan;)

17. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Zelf had ik besloten om de enting niet te halen, maar na die tv internet uitzending van zondag toch gedaan. Maandagavond kreeg ik keelpijn en voelde me niet lekker, dinsdagochtend echt pijn in de keel. Hup naar de huisarts ( nadat ik hem gesproken had) en bleek een milde keelontsteking te hebben, kreeg niets ervoor alleen rustig aan doen. Maar hij wilde wel gelijk de enting zetten en heb nogmaals met hem de voor en na delen met hem besproken en heb hem laten zetten.

Gr Samantha

18. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb me ook laten inenten, ben nu bijna 30 weken. Ik had geen bijwerkingen, alleen een pijnlijke plek waar de suit gezet is. Leek als een blauwe plek. Ik heb ook getwijfeld, maar uiteindelijk de keuze gemaakt om het wel te doen, na advies van deskundigen.
    Blijkt dat het vacin niet bij het kindje komt, maar als je het virus krijgt wel. En nu kan ik als mijn kindje straks geboren is mijn kindje niet meer aansteken. Waarschijnlijk, want je bent maar voor 90% beschermd.
    Liefs.

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik mag me helaas nog niet laten inenten maar ga dat zeker wel doen .

20. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Mijn tweede prik is inmiddels alweer 4 dagen geleden en ik heb van de tweede geen stijve arm gehad, wel een wat pijnlijkere en rodere prikplek 2 dagen lang. En misschien wat vermoeider geweest, maar dat ben ik van de zwangerschap sowieso.

Ik vind het een fijn gevoel om veel beschermder rond te lopen!

Deel Deze Pagina