Ik ga hem ook halen samen met mijn dochter van 3. Ik ben nu 29 wk zwanger van mijn 2e kindje. Heb wel getwijfeld, maar stel dat je de griep met longontsteken en je kunt er niks meer aan doen, dat lijkt me verschrikkelijk.
@sjees: oke, ik dacht dat je vrijwel meteen beschermd was omdat ze ook nog getwijfeld hebben of een 2e prik wel nodig was. ik hoor net dat kinderen tot 4 jaar ook opgeroepen worden voor de mex. griepprik. ik ga vanmiddag even bellen voor een afspraak.
Wat een fijn topic! Ik zit heel hard te twijfelen maar ben er voor 90% uit dat ik hem wel neem. Zowel mijn huisarts raad het zonder twijfel aan en ik heb ook nog astma... Heerlijk om hier positieve en realistische verhalen te lezen. Mijn eerste inenting wordt volgende week dinsdag en dan zal ik ook even laten weten hoe dat afloopt.
Fijn om ook de meningen van andere te lezen. Ik vond het allemaal een eng idee om me te laten vaccineren met een toch vrij onbekend vaccin. Maar ik heb nu het idee dat het risicovoller is om je niet te laten inenten dan wel. Ik moet nog wel even wachten tot na de 13 weken.
Fijn topic inderdaad! Sinds gisteren jullie reacties allemaal gezien te hebben, ben ik er ook van overtuigd dat het beter is om te vaccineren. Ik wil het risico niet lopen dat ik de griep krijg, aangezien ik nog zo'n 3 weekjes zwanger zal zijn. Vanmorgen HA gebeld en al meteen de eerste griepprik gehaald. Ik hoop dat onze kleine hummel door mijn antistoffen straks ook beter beschermd zal zijn en natuurlijk daarna door de borstvoeding. (2e griepprik is voor mij nog niet bekend wanneer, maar ik ben al voor 3/4 beschermd door de 1e prik, is mij verteld bij de HA) Nu nog ff afwachten wanneer onze zoon van bijna 1,5 jaar ook mag. Verder iedereen succes met jullie beslissing!
Hé meiden, nou gisteren schreef ik nog dat ik hem niet ga halen, maar ik heb toch maar even de huisarts gebeld: Ze begrijpt volkomen dat we het als zwangere vrouwen echt niet meer weten. Zij zegt dat het in deze termijn geen effect heeft op de baby omdat het al helemaal volgroeid is. En als ik nu de griep zou krijgen, dan kan het zijn dat het kindje door de koorts geboren gaat worden en ook dat is met 36 weken niet echt een probleem. Het enige is zegt zij, dat je met de griep dus niet de kracht hebt om te bevallen en dat dat dus ook complicaties met zich mee kan brengen. Ik vroeg ook of ik al voldoende beschermd ben dan, omdat er nog een tweede injectie nodig is. Nou, bij de eerste krijg je al heel veel antistoffen binnen. De tweede is om volledig beschermd te zijn. En je kindje is na de geboorte door de borstvoeding ook wat beschermd. Ook in de kraamtijd, omdat je dan nog wat vatbaarder bent na de bevalling, is het dan allemaal wat beschermder. Ook voor de baby. Dit nog even ter informatie. Net met m'n moeder en man gesproken hierover en zij zeggen naar aanleiding hiervan om toch te vaccineren. Dus dames, chicken kan straks al terecht voor een prik en ik ga het doen. Ben het getwijfel meer dan zat, ben ik er in ieder geval vanaf.
Na eerst erg sceptisch en tegen te zijn geweest (aangezien niemand kan zeggen of het op langere termijn schade aan mijn kind kan toebrengen), ben ook ik om. Als vrijwel iedere geleerde het vaccin zeker aanraadt, wie ben ik dan om te denken dat ik het beter weet? Natuurlijk moet je blijven nadenken en dingen uitzoeken, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de mensen die zeggen dat het zeer aan te raden is voor zwangeren in hun laatste trimester, wel kan vertrouwen. Bovendien speelt mee dat mijn kind als het wordt geboren en in de eerste maanden daarna ook ingeënt is, en dat vind ik een fijn idee. Mijn huisarts heeft a.s. donderdag prikdag. Ik houd jullie op de hoogte. Succes met beslissen: degenen die nog twijfelen!
@Orwen..fijn te horen dat jij ook heel sceptisch was eerst..dat was ik namelijk ook. Succes met de prik. Ik kon meteen al terecht, dus ga zo weg.
ik heb ook een oproep gehad om de prik te halen.. maar twijfel toch nog enorm.. ben nog maar 13 weekjes.. en weet niet wat de prik op langere termijn kan doen.. iedereen die hem wel haalt , succes en ik lees nog eventjes mee...
Bedankt weer voor je antwoord. Laat je weten wat je gyn. zegt over de bescherming? Wanneer begin je antistoffen aan te maken, hoe goed ben je na hoeveel tijd en 1 prik beschermd? Ik kan het voorlopig nog niet navragen, geen gyn. maar vlk afspraken gepland...
Hier de info van de griep-site: Hoe lang duurt het voordat je bent beschermd tegen Nieuwe Influenza A nadat je het vaccin hebt gekregen? In zijn algemeenheid treedt bescherming na vaccinatie op 10 tot 14 dagen na de tweede vaccinatie. De specifieke gegevens hierover ten aanzien van vaccins tegen Nieuwe Influenza A zijn nog niet bekend. Bron:Grieppandemie.nl / Home / Veelgestelde vragen Mijn vrouw gaat morgen voor het vaccin. Iedereen die nog moet: succes! En iedereen die al geweest is: we zijn zeer benieuwd hoe het met jullie gaat.
Toch denk ik dat dat niet kan, 10-14 dagen na de 2e vaccinatie pas, want in sommige landen doen ze maar 1 prik en geen 2. Maar ik zal het morgen navragen!
Ik heb vanochtend mn huisarts gebeld.Bij ons moet je er zelf achter aan gaan.heb geen oproep gekregen en ook geen verdere informatie via de huisarts.Bij ons prikken ze 18 nov voor het eerst.Ben erg blij met deze topic,eindelijk positieve verhalen,ben spuugzat van al die negatieve verhalen.Je blijft aan het twijfelen door alle verhalen en je weet op den duur niet meer wie je geloven moet.Maar ik ben er dus uit en ga het wel laten doen.Ik denk dat de nadelen van een mex griep krijgen groter zijn dan de nadelen van een vaccin.Zijn er trouwens mensen bij jullie in de omgeving die zwanger zijn en de mex griep hebben of gehad hebben?
En, lucht het op nu je de eerste prik hebt gehad??? heb je erg getwijfeld eigenlijk????? Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik kan m 17,18 of 20 november halen.
Zo, heb hem binnen. En tegen mij zei de arts dat je nu al voor 3/4 beschermd bent. Na de tweede dus volledig.
Voor mij is het een enorme opluchting in ieder geval....ik heb enorrrrrrrrrrrrrrmmmmm getwijfeld. Maar de complicaties van de Mexicaanse griep zijn vele malen groter dan eventuele bijwerkingen van de vaccinatie.
hallo allemaal, ook ik ga de prik halen.Wel erg lang getwijfeld. Van het weekend toch de knoop doorgehakt. Was erg verkouden en aangezien je met de mex. een grotere kans hebt op een longontsteking, laat ik me toch inenten. ik heb ook nog 2 kleine kinderen van nog geen 2 en moet er niet aan denken dat ik de griep aan hun ga overdragen. De 16e kan ik langs komen