Zwanger en WEL ingeent tegen mex. griep!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammamia, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik heb hem ook net gehaald.

Ik vind beetje raar van dat meisje hier die zegt dat het niet mag tot 2 jaar.
    En dat er heel iets anders gezegd word net door Klink.
    En als het echt zo slecht is maar wel aan werknemers verteld word.
    Zit volgens mij ook een beroepsgeheim op.. je mag niet zo maar alles door vertellen ook niet aan je kinderen.
    Dus zou haar moeder tegen de regels in gaan.

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    moon: dat is ook beroepsgeheim en mag niet naar buiten maar zowiezo als het echt zo zou zijn zou dat echt wel gezegd zijn bij de persconferentie. Ze lopen echt niet bewust een groot risico in nederland.

3. mammamia

mammamia Niet meer actief

Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen hoor, maar moet het toch ff kwijt...

Ze zeggen dus dat kindjes van 0-2 jaar niet ingeent mogen worden, maar deze kindjes zijn dus al geboren (oh echt? ja echt haha) en krijgen het vaccin dus in hun eigen lichaampje...

Onze kindjes zijn op dit moment nog niet geboren en wij nemen deze prik dus meer voor ons zelf. Zullen onze ongeboren kindjes er echt zoveel van in krijgen dan, dat het schadelijk is? Ik denk het niet...

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    mammamia: inderdaad bij zwangerschap komt er maar een klein gedeelte via de placenta bij de kleine terecht.

5. Trix

Trix Lid

7 mei 2007
    56
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben blij dat ik de 1e prik vanmorgen al gekregen heb!! Ik hoorde van mijn moeder dat zij en mijn vader vanmiddag allebei ook de 1e prik gehad hebben.
    Dus opa en oma zijn ook beschermd. De andere opa en oma (ouders van mijn vriend) krijgen hem over 2 weken ook!

Over een paar weken krijgt onze zoon van 15 maanden dus ook een prik (zoals op de persconferentie gezegd). En daarbij komt mijn vriend ook in aanmerking, vanwege onze baby die nog geboren moet worden.

Ik ben er veel geruster op dat de mensen die straks veel bij onze baby in de buurt komen, de prik hebben gehad!!!

"Er blijven altijd bangmakers!!!! Doe wat je eigen gevoel je ingeeft!!!"

6. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hallo,

@Mammamia: Op het nieuws bij rtl 4 wordt er gezegd dat kinderen tussen 6 maanden tot 4 jaar de prik krijgen Dat wil ik effe zeggen. En de ouders van zuigelingen tot 6 maanden worden de ouders gevaccineerd. En daarnaast natuurlijk de zwangeren. Dit is echt de waarheid.

En er komt inderdaad bij de zwangerschap niet alles binnen via de placenta. Want het meeste neem je zelf op in je eigen lichaam. En daar naast ben ik er van overtuigd als het echt schadelijk is ons dit echt niet zullen geven.

gr vinkje

7. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik ga hem nog steeds gewoon halen! Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik ben best wel geirriteerd dat er dan weer een negatief verhaal op komt te staan. Misschien hartstikke goed bedoeld maar als we willen weten wat het allemaal voor'n kwaad kan dan kunnen we op de andere forums terecht. Ik zou graag alleen positieve verhalen horen want heb genoeg stress nu of ik er wel of niet goed aan doe.....

Groetjes Lysanne

8. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Kylain, ik ben het helemaal met je eens. Ik wordt er ook erg beroerd van!! Van al dat negatieve gepraat. Je doet er goed aan hoor!!

gr vinkje

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed zo meiden, laat je niet gek of bang maken!;);)

10. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    De enige bijwerking die ik tot nu toe heb is een zere arm (nog geen blauwe plek te bekennen).

Temp was net wel wat hoger 37.9 in plaats van mijn normale temp 36.8. Dat is het enige wat ik ff in de gaten hou.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed drinken, arnica smeren en vroeg naar bed!;)

12. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht

Ik ga de prik ook halen hoor!

Maar ik ben bang dat je vriend niet in aanmerking komt voor een prik. Heb zojuist de grieplijn gebeld. Maar alleen huisgenoten van baby's die al geboren zijn komen in aanmerking. Vind dit wel jammer, had gehoopt dat mijn man ook ingeent zou kunnen worden. Onze kleine wordt immers in de piek geboren...:(. En zou het echt niet fijn vinden als mijn man het dan krijgt en onbewust doorgeeft aan de baby.

13. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik heb vanmidag ook de prik gehaald en ben er erg blij mee. Voor eventuele twijfelaars over de prik hebben jullie de risoco's van de griep ook mee genomen in jullie afweging. Deze zijn naar wat mij is verteld veel gevaarlijker voor het ongeboren kind. Vroeg geboortes enz. En deze risico's komen percentueel gezien ook vaker voor als de bijwerkingen van de prik. Denk goed na wat je doet en neem ook in overweging wat de risico's zijn van de mex griep en niet alleen wat de risico's zijn van de vaccin.

groetjes Tanna

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ eliza

Volgens mij is m'n temp ook iets hoger.. straks ff checken.
    M'n wangen lijken wel te koken hihi.
    Maar had ook in een warm bad gelegen dus waar het nu van is?!

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Dames, niet allemaal ziek worden he !

Ik kan elk moment bevallen. Ik ga er dan ook van uit dat we kort na de bevalling een uitnodiging zullen krijgen voor het hele gezin ... dus dat mijn man ook gevaccineerd zal worden. Zou niet weten waarom dat alleen zo zou zijn voor gezinnen waar de baby nu al geboren is.

Kritische noten over vaccinatie zijn welkom, maar goed, ze maken de keuze alleen maar moeilijker (zoals de uitspraak van de moeder werkzaam bij het RIVM ...)

16. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Als je beide prikken hebt gehad dan ben je voor 70% beschermd!

;)

17. mammamia

mammamia Niet meer actief

Ik had deze topic ook geopend voor alleen maar meiden die wilden reageren als ze al WEL besloten hadden de prik te nemen en ook alleen maar positieve verhalen. Negatieve verhalen horen we toch al genoeg en dat geeft alleen maar stress... kunnen we er niet bij hebben in deze periode...

Dus graag vanaf nu: POSITIVITEIT:D

18. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ik ben er al bijna uit ik denk dat ik hem ook ga halen.

ik zit ook zo te denken als de baby straks geboren is krijgt het ook genoeg vaccinaties en die brengen ook een risico mee en toch geven we ze aan onze kinderen en dan krijgen ze hem rechtstreeks dus waarom zou deze prik zoveel verschil maken dan terwijl de baby niet alles van binnen krijgt.
    oke ze weten het niet op langer termijn maar goed dat weten we van de algemene vaccinatie's ook niet het is en blijft een risico ook als je naar buiten gaat of gaat vliegen toch nemen we ze we hebben er ook niks aan dat moeders ziek worden en vroeggeboortes en noem maar op dus ik denk dan wel beter inenten.

en ik moet er ook niet aan denken dat als straks me kindje geboren is dat ie de mex griep krijgt en als ik me nu laat inenten is het toch al wat beschermd ik zit ook egrens te denken je krijgt er 2 maar goed als je denkt 2 is toch iets te veel kan je er ook een nemen je bent dat niet voledig beschermt maar toch wat beter iets dan niets. je gaat dan niet voor de tweede.

maar ieder zijn eigen keus ik moet de 19 de dus kan er nog goed over na denken maar ben er al bijna uit voor 85% ik denk dat het nu meer angst is omdat het onbekent is moet nog de knoop door hakken maar vorige week was het nog 40% maar nu ik dit gelezen heb ben ik er al bijna uit.

gr jojo

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Voor zo ver heb ik alleen wat hoofdpijn gehad.

20. soraiia

soraiia Lid

19 okt 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    uuuhhmmm dat meisje der moeder is misschien wel bezorgder om haar eigen kind en as kleinkind

Deel Deze Pagina