Zwanger en WEL ingeent tegen mex. griep!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammamia, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

Weer zo'n negatief verhaal...zitten we op dit forum echt niet op te wachten zeg. Het is al lastig genoeg, dit was bedoeld voor positieve berichten, niet voor onruststokers!

Heb alleen een beetje stijve arm en voel me iets minder fit. Verder nergens last van en ben na de nieuwe richtlijnen van gisteren heel blij dat ik het heb gedaan. Laat je niet bang maken meiden, de risico's als je griep krijgt zijn veel groter!

2. soraiia

soraiia Lid

19 okt 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil nog even iets kwijt!!!
    Mensen die mijn berichten hebben gelezen hebben het over dat negatieve gedoe... Lees dan eerst even mijn eerste bericht..
    Ik heb dit hierop gezet met goede bedoelingen..
    En als mensen zich toch zo bij het nieuws houden.. waarom antwoord je dan eigenlijk op mij???
    Ik begrijp ook dat jullie eerder het nieuws geloven.. natuurlijk, logisch dat zou ik ook gedaan hebben.
    Ik heb geen zin in hele discussies hier, haal die prik als je hem halen wilt, wil je dat niet, doe je het niet, luister maar naar wat je dokter zegt.

Het laatste wat ik trouwens zou doen is mensen gek of bang maken mevrouw ozogelukkig....

Er is hier toch een topic geopend waar vrouwen om advies vragen aan andere vrouwen... daar ga ik net als ieder ander toch ook op in... bovendien was het niet jou vraag dus hoef je ook niet op mijn berichten te antwoorden.. Bedankt

3. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik heb tot nu toe een errrug pijnlijke arm en heb daar vannacht niet echt lekker door kunnen slapen en vandaag ben ik een beetje heel erg hangerig.

Ik vind het heel erg jammer dat mensen zo negatief doen. Mijn moeder vond het eerst ook echt geen fijn idee dat ik me zou laten inenten maar het is MIJN lichaam en MIJN kind daar heeft mijn moeder noch iemand anders wat over te zeggen.

Ik vind het zieliger en verontrustender om die zieke kindjes en zieke zwangere vrouwen in het ziekenhuis te zien liggen door die griep als de MOGELIJKE gevolgen van de mex.griepprik.

4. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer

Doe is niet zo aangevallen. Het is logisch dat mensen het nieuws geloven en wat Ab Klink e.d. vertellen. Die gaan echt geen advies geven als het ECHT gevaarlijk zou zijn.

Dit topic is voor positieve ervaringen bedoelt voor mensne die zich hebben in laten enten na heel veel twijfel.

Ieder zijn eigen keus maar ga elkaar daar niet op aanvallen.

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Soralia, nee meid, dit topic was niet om advies te vragen, dit topic is voor vrouwen die zich wel laten inenten en voor positieve verhalen. Als we adviezen willen lezen we de overige topics wel, die staan er vol mee. Ik vind het trouwens raar dat jij gisteren schrijft dat van 0-2 niet geënt wordt en gisteren door de RIVM dat vanaf 6 maanden wel geënt wordt. Zo gaan we weer twijfelen en daar was dit topic nou juist niet voor bedoeld.

En dan de vraag: waarom antwoord je op mij.....dan is mijn vraag, waarom schrijf jij op dit topic en niet op andere negatieve topics?

6. soraiia

soraiia Lid

19 okt 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg toch dat dat logisch is

7. soraiia

soraiia Lid

19 okt 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, je hebt gelijk, ik had nooit op jullie topic moeten reageren maar negatief is het laatste wat ik ben hoor hahaha

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik ga me vanmiddag ook laten inenten!

Nog meer dames die vandaag moeten?

En idd dit topic is er niet voor niets, eens wat anders dan die andere topics waar al genoeg onrust word gezaaid.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#149 zogelukkig, 10 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2009
    Dat doe je dus wel, dat lees ik toch!
    Je roept maar wat; niet onderbouwd = niet zinnig dus!

Vertel dan eens wat voor belangrijke functie jouw moeder bij het RIVM vervult dat zij nog eerder dan de minister op de hoogte is van zeer gevoelige en belangrijke informatie?

Maar het belangrijkste is dat helemaal nergens wordt gesproken over het feit dat het vaccin gevaarlijk zou zijn voor kindjes tot 2 jaar, wat jij beweert! Jij stelt dat kindjes tot 2 jaar niet geent mogen worden, dat vind ik wel een heel kwalijke bewering!
    Denk je dan echt dat ze kindjes van dat halve jaar tot die twee jaar zouden enten als het vaccin voor die leeftijdsgroep zo gevaarlijk zou zijn? 'k Dacht het niet!
    Als jouw moeder dat zo zeker weet, had ze toch zeker wel het nieuws opgezocht om dit te melden of niet? Soort van morele meldingsplicht, ze kan toch zeker niet oogluikend toestaan dat duizenden kindjes tot 2 jaar worden ingeent als dat levensgevaarlijk is?

Tenzij jij met feiten komt maak jij je wel schuldig aan onnodig bangmakerij!

Maar die komen er niet, dat weet ik nu al, het is dus onnodige bangmakerij! Hou daarmee op of zoek een ander topic, de mensen hier hebben er duidelijk geen behoefte aan!

De Gezondheidsraad en minister Klink hebben een afweging gemaakt. Gesteld wordt dat de gezondheidsrisico's van deze griep gevaarlijker zijn dan de vaccins. Ik heb geen enkele reden om de overheid en toonaangevende onderzoeksinstanties te wantrouwen.

Gelukkig laten de vrouwen hier zich niet op de kast jagen door jouw opmerkingen. Dit topic is idd bedoeld voor zwangeren die zich gaan enten of dat al hebben laten doen.

En trouwens: ik reageer op wie ik wil (zo gaat dat op fora), zeker als er onzin verkondigd wordt!

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Meiden laten we nou maar uitgaan van de officiele instanties van dit land www.rivm.nl of www.grieppandemie.nl en ons niet laten gek maken door mensen die anders beweren die weer ergens wat gelezen of gehoord hebben....

11. chick111

chick111 Lid

6 mrt 2008
    38
    0
    0
    Ik ben eruit, ik ga de prik WEL halen...
    Na lang getwijfeld te hebben en me echt helemaal gek te hebben gelezen aan positieve en negatieve verhalen, ben ik na t nieuws van gisteren over kinderen toch tot de conclusie gekomen dat t t beste is om m te halen. Mijn vriend gaat ook zodra ie kan.
    Ben om gegaan, doordat klink gisteren echt heeeel duidelijk heeft gezegd, dat hij adviseert aan ALLE zwangeren om t WEL te doen. Net n heel stuk gezien op RTL z en ook daar wordt gewoon letterlijk gezegd dat er wordt geadviseerd om t WEL te doen. Als t allemaal zo slecht zou zijn en ze zoveel twijfels zouden hebben, zouden ze niet zo duidelijk hun advies uiten. Als je je indenkt hoeveeel Nederlandse vrouwen er momenteel zwanger zijn... Ze gaan echt geen risico's lopen als ze zoveel twijfels hebben.
    Donderdag moet ik voor de eerste prik, ben benieuwd, hoop dat ik me niet zo beroerd ga voelen.

12. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Nou dames.... ik heb hem net gehad. En het viel reuze mee.
    Voelde echt niks terwijl ik normaal panisch ben voor prikken.
    Tot nu toe voelt de prikplek iets gevoelig maar de beeb trappelt nog rustig door!

De dokter gaf aan erg blij te zijn dat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt en dat ik er goed aan heb gedaan de prik te nemen. Ze stelde me ook gerust over de risico's voor de kleine dus ben nu extra blij.

Hopelijk verder geen bijwerkingen, ze gaf aan dat ik me wat gammel kon gaan voelen. Maar ik zal jullie op de hoogte houden.

13. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik heb de prik gisteren gehaald . Ben nu wat hangerig en slap, hoop dat het daar bij blijft want moet morgen weer werken.

14. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    O'ja...nog even over de gek / bang makerij over het halen van het vaccin. Ik word er zo moe van!! Ze gaan heus niet een halve wereldbevolking inenten als er schade aangebracht kan worden! Maar zelfs bij het nemen van paracetemol zullen ze nooit voor 100% kunnen zeggen of het helemaal veilig is voor de ongeboren vrucht. Je hoort ook echt de meest wilde verhalen. Ik heb hierdoor zelf ook onwijs lopen twijfelen of ik wel moest gaan. Het is in ieder geval een ieder zijn keuze om de inenting te halen en luister naar het advies van je huisarts of gynacoloog. Maar ga zolang je geen dokter of deskundige bent onrust zaaien!!!!

Sorry maar moest dit even kwijt...hihi!

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Na dat ik heeeeeel lang gezegd heb hem niet te halen. heb ik besloten om het toch te doen:D
    Ik heb me helemaal gek ingelezen, een aantal vragen kunnen stellen aan iemand die in Amerika aan het vaccin heeft gewerkt, en ik ben gerust gesteld.
    Alle tegens die ik lees over enge stofjes in de prik gaan eigenlijk nergens over, want al die stoffen worden al jaren gebruikt in alle andere entingen, en daar hoor je ook nooit iemand over.
    En ga maar eens kijken naar de bronnen van veel websites die tegen zijn, vaak zijn deze van dubieuze afkomst. Je kan je helemaal gek laten maken, maar je moet eens de knoop doorhakken, en ik heb hem doorgehakt en doe het dus wel.

16. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    He wat fijn om hier eens te lezen van meiden die die prik wel gaan halen! Ik ben zo aan het twijfelen (zullen de hormonen ook wel zijn...) dat ik het wel prettig vind om hier eens van zwangere meiden te lezen die hebben besloten de prik wel te halen. Fijn topic!

17. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hmmm...ik denk dat ik hem ook wel ga halen. Maar ik ben nog niet opgeroepen (?) Moet ik wachten tot het gebeurd of moet ik me aanmelden ergens? (huisarts/ verloskundige)

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    als je je wilt laten inenten moet je dan gewoon je ha bellen? heb namelijk geen oproep of iets gehad...

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook een paar dagen geleden de beslissing definitief genomen; ik ga de vaccinatie halen.
    Moet vanmiddag om 14.00u. bij de HA-praktijk zijn, ben benieuwd. Oh, en dan vervolgens op 1 dec. de tweede vaccinatie.

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Meiden gewoon de ha bellen dan krijg je een uitnodiging om je te laten inenten.

Deel Deze Pagina