Ik heb ook sinds vandaag besloten om het wel te doen! Net bij de vk geweest en die adviseerde me om het te laten doen na alle verhalen van gisteren.. Dus net naar de HA gebeld en moet volgende week dinsdag de spuit halen!
pff ik denk dat ik min of meer besloten heb het wel te doen... maar ik vind het wel spannend, hadden jullie dat ook?
Ik vind het ook spannend maar heb nu een keuze gemaakt en daar blijft het bij. Ben erg benieuwd of ik me een beetje ziek ga voelen, daar zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten (wie wel??) maar ik zeker niet als blijkt dat ik de komende dagen ga bevallen...
Ik heb, na lang twijfelen, gisteren de inenting gehaald. Mijn beweegredenen om 'm wel te halen: - De bijwerkingen die in de bijsluiter staan zijn bijna nog minder ernstig dan in die van de gemiddelde pijnstiller. - Ik word liever moe en hangerig van die prik, dan dat ik straks hoogzwanger met een longontsteking in het ziekenhuis lig. - Volgens de officiële instanties is de prik veilig voor mijn kindje. Daar ga ik dan maar op af. Als ik al die indianenverhalen moet geloven.... Stemmingmakerij, dat is het. Bij iedereen die zo'n verhaal doorvertelt wordt het net weer een beetje aangedikt. - Mijn huisarts raadde mij erg sterk aan om de prik wel te nemen. Ik heb nu een beurse plek waar ik geprikt ben, en heb een beetje spierpijn in mijn arm. Ook heb ik hoofdpijn, maar dat had ik gister voor die prik ook al. Ben blij dat mijn dochtertje van twee straks ook ingeënt mag worden. Ik moet er niet aan denken dat ze doodziek wordt van die griep.
Wanneer moet jij die prik halen dan?? is inderdaad niet te hopen dat je er hangerig e.d. van wordt als je nu elk moment eigenlijk wel kan bevallen. Heeeeel veel succes met de bevalling en met het halen van de spuit!!!
Gister prik gehaald. Heb geen rare bijwerkingen tot nu toe. Alleen beurse plek waar de prik is gezet. Ben benieuwd of het hier bij blijft ik denk het wel. Dus bij mij geen bijwerkingen. succes voor de gene die hem nog gaan halen Tanna
Ja je moet er in de meeste gevallen wel zelf achter aan bellen.Ik heb dat ook gedaan.Moet nog even wachten tot 18 nov voor de 1e prik.Ze zijn hier een beetje laat vind ik.Bij mijn oudste zoontje gaat de griep erg rond op school.Vindt het allemaal wel wat verontrustend en hoop dat ik er voor de vaccinatie niet mee in aanmerking kom.
Ik heb ook naar lang wikke en wegen besloten hem wel te halen, en wel morgen. ga toch mijn huisarts vragen of mijn man hem ook niet direct mag. zal wel niet maar ik ga het toch proberen.
ik ben dan wel niet meer zwanger, maar mijn zoontje is nu 5 maanden en een week dus nog onder de 6 maanden. nu ga ik morgen de huisarts bellen voor mezelf en me man moet zijn huisarts ff bellen. twijfel eigenlijk nog wel steeds maar ben veel te bang me zoontje aan te steken, en ik heb liever zelf de prik dan dat ik hem moet laten enten, omdat ik toch wel een beetje bang ben omdat ze niet weten of het in de toekomst kwaad ken, me hele schoonfamilie moet zoizo geent woorden want me schoonvader heb suikerziekete, me schoonmoeder bronchites en me schoonzusje en de 2 dochtertjes ook dus die zijn dalijk zoizo geent, dus dat scheelt alweer voor mijn zoontje aangezien hij ze bijna elke dag wel ziet, en hier was een meisje (die 6 wekn ouder is dan mijn zoontje) die had ook de mexicaanse griep en die was 2 dagen gewoon grieperig en toen was het weer weg en het was echt de mg, dus ja dan ga je ook weer ndenken of zo vac. echt wel nodig is, ik vind het zo moeilijk ik lees in iedergeval nog even mee met jullie en ik denk dat ik hem voor mezelf wel ga halen alleen al omdat me kindje dan minder kans heeft, het scheelt wel dat hij nog geen 6maandem dus dan kan ik hem altijd nog laten enten dan weten ze ook wat meer mischien.
Wij gaan zo meteen, nou ja mijn vrouw, want over gezinsleden van baby's die op 23 november nog in de buik zitten is nog niet nagedacht..... Nou ja, hopelijk is het tegen de tijd dat het februari is voorbij met de griep.... Toch wel spannend, fijn om hier te lezen dat er toch veel zwangeren zijn die gewoon gaan voor het vaccin, op school worden we echt voor gek verklaard (Vrije school).
Dank je wel Ik heb 'm een uurtje geleden gekregen en heb een beetje een lamme arm, voor de rest niks aan het handje Waren echt een hoop mensen die een prik kwamen halen! 11 dec moet ik terug komen!
Nou, hier zit de prik er ook in. Nu een beetje beurs en gevoelige bovenarm maar that's it........... Extra briefje mee gekregen dat i.p.v. 1 dec. de volgende prik op 10 dec. is. Die is dan ter afronding om de vaccinatie geheel 'sluitend' te maken. Hopelijk blijft het verder zo en krijg ik geen last van bijwerkingen.
Ik heb hem vandaag ook gehaald, voelde er niets van! Een uurtje een beetje een zware arm gehad, en nu voel ik niets meer. Ik ben wel blij dat ik er vanaf ben, geeft toch een beetje rust dat je nu gewoon de beslissing genomen hebt!
Ik heb hem ook vanmiddag gehaald. Nog een beetje een lamme arm, maar verder gelukkig geen last. 1 december terug voor de tweede. Ik heb het trouwens met onze huisarts erover gehad dat wij in januari ook een klein babietje krijgen en of dus mijn man en dochtertje niet ook ingeent moet worden. En zijn vond van wel, dus zij krijgen ook een prik. Mijn dochtertje kreeg hem sowieso wel, maar mijn man dus nu ook. Geeft toch wel een gerustgesteld gevoel.
ik heb hem ook gehaald vanmiddag... helemaal nergens last van, zelfs geen zware arm of wat dan ook.. of de 2de ook nog moet is nog de vraag zei ze..dat is alleen in nderland het geval schijnbaaar... als ik er niks over zou horen dan moet ik 1 dec de 2de halen.
marieke: dat heb ik dus ook gevraagd bij huisarts of mijn man ingeent kon worden. Maar dat doen ze dus niet. Omdat de huisarts alleen de risico groepen inenten. Ze verwees ons naar ggd en die zeggen dat ze dat niet doen. Dus hier krijgt mijn man helaas geen prik.
Ik ga maandag de prik halen maar ga de dag erna een midweekje weg! ben dus nu wel bangig dat ik me ziek zal voelen van de prik! Toch maar even navragen bij de dokter morgen
Hey allemaal! Gisteren 1e prik gehad. Van de prik zelf, niks gevoeld. Als ik over de plek wrijf waar ze de prik gezet hebben, voelt het wel iets als een blauwe plek. Verder geen bijwerkingen.
@ degenen die de prik al gehaald hebben: merk je nog iets aan je kindje, meer of juist minder beweging bijvoorbeeld? Of voelt alles gewoon hetzelfde? Fijn dat jullie zelf in ieder geval geen last hebben van bijwerkingen! (voor zover ik de reacties hier lees)