Hoi dames, Maandag ga ik vertellen dat ik zwanger ben (ben al 14 weken dan..dus moet ook wel ) . Nu werk ik bij een grote organisatie en werk ik op een andere locatie dan mijn direct leidinggevende, ik zal haar dus via de telefoon moeten vertellen over mijn zwangerschap. Iemand tips hoe het gesprek in te leiden? Ik heb sinds twee weken een vast contract, dus het zal geen invloed hebben op mijn werkstatus.. Alvast bedankt voor de tips!
hoi witte. Tja, ik heb eigenlijk gewoon gezegd: heb je even? ik wil wat vertellen; ik ben zwanger. En dat was het wel haha. Gewoon to the point. Je leidinggevende zal dan gaan reageren met oh wat leuk, gefeliciteerd. En misschien een afspraak willen maken voor wat praktische zaken (op een later tijdstip).
Mijn leidinggevende zag ik op het werk nooit, dus die heb ik een mailtje gestuurd Op mijn opleiding wisten veel mensen het al, omdat ik het eerst op FB had gezet. Foto van de echo erop, dus dat was vrij duidelijk. Op school gesprek met mijn coach aangevraagd en alles geregeld.
Ik heb het meteen verteld, omdat ik dan bepaalde taken ook meteen niet meer mocht uitvoeren, dus ik zei: "jullie hebben de primeur! Ik ben zwanger".
Niet geheel on topic maar wat betreft het 'moeten' vertellen.. wettelijk gezien hoef je dat nog lang niet hoor (ik lees dat je 14 weken bent)
Nee maar vind het wel zo netjes...heb best verantwoordelijke baan in de zorg en er vallen veel cliënten onder mijn verantwoordelijkheid, wel zo fijn als daar op tijd een vervanger voor is gevonden.. Ik ga haar gewoon een belletje geven maandag
En hoe is het gegaan WitteN? Ik heb twee managers en beide in een ander land. Ze ze beide ongeveer 1x per jaar. De week voor de kerst was ik bij de ene en toen ook maar verteld ondanks dat het nog erg vroeg was, vond het wel zo netjes om gelijk face to face te doen. De ander niet lang daarna ook via telefoon verteld, gewoon even vragen of hij een minuutje voor me had en net als Vrolijkheid al aangaf gewoon to the point dat ik zwanger was