Zwanger en werk niet meer leuk vinden wat te doen:(

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mijngeluk1992, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik zit met een probleem.. voor mij best groot..
    ik hoop dat ik er een beetje een kort verhaal van kan maken maar kan het niet beloven..

voordat ik hier kwam werken had ik een leuke baan met een hele leuke baas en had ik weinig te klagen.. alleen die functie werd helaas opgeheven dus konden ze mijn contract niet verlengen dit betekende dus dat ik opzoek moest naar een nieuwe baan ( mijn vriend en ik hebben namelijk vorig jaar een huisje gekocht dus een baan is heel belangrijk ) helaas was het hier op dit moment crisis dus was er niet veel te vinden toen ik voor deze baan werd uitgenodigd voor een gesprek en hem ook kreeg was ik natuurlijk helmaal blij.

alleen nou komt het..
    nu ik hier een tijdje werk heb ik het helemaal niet meer naar mijn zin
    mijn bazin kan ik echt niet uitstaan dat is echt een persoon die alleen om haar eigen geeft en ook echt niemand anders heeft behalve haar ouders(werk momenteel in een familiebedrijf) het liefst neem ik alleen maar vrij alleen om hier niet te zijn het is gewoon zo erg dat wanneer ik haar zie gewoon heel mijn dag verpest is.

Ook denk ik eerlijk gezegd niet dat ze dit keer mijn contract verlengen die verloopt namelijk precies op de dag dat mijn zwangerschapsverlof ingaat en ik weet een beetje hoe ze hier tegen zwangere vrouwen aan kijken, ze vinden het niks plus de moeders moeten maar gewoon 40 uur blijven werken.

nou komt mijn probleem dus.. ik wil graag ander werk zoeken maar ben inmiddels 13 weken zwanger en weet dat ik niet makkelijk aan een baan kom, en als ik zelf ontslag neem kan ik een uitkering ook wel vergeten mocht het niet lukken.. nou zullen er mensen zijn die zeggen maar het is nog maar tot september maar ik weet echt niet of ik dit vol ga houden zo..

Hoe kan ik dit gaan oplossen want ik heb een baan nodig vanwege ons huisje .. weet iemand hier toevallig iets ben echt ten einde raad..:(

is het toch een lang verhaal geworden sorry hiervoor

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Moelijk hoor meis. Ik zou zeggen: volhouden meis en misschien toch zoeken naar een andere baan.

Als het echt pestgedrag uitkomt en je niet lekker voelt, zal ik toch naar de dokter gaan. Hij kan je doorverwijzen naar een psychologe. Misschien ben je wel helemaal uitgeput meid. Misschien heb je wel een burn out. Dit komt vaker voor. Zwanger of niet. Dan kun je gewoon thuis zitten en even alles op een rijtje zetten en een andere baan vinden die bij je past (dan zit je in de ziektewet). Je bent ongelukkig met deze situatie. Zorg ervoor dat de stress verdwijnt. Ik wens je veel succes.

Dit heb ik ook gedaan. Ik zat op school. En werd enorm gepest door de leraren. Ik heb het aangegeven aan de dokter en de dokter heeft me doorverstuurd naar de psychologe. Hij had gezegd dat ik een burn out had. Ook al had ik m'n huiswerk af of deed me best, het werd gewoon niet gewaardeerd. je voelt je waardeloos dan en zit in een soort sleur. Zoek hulp lieverd. Je verdient echt een betere baan en een goede toekomst voor je kiendje.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Kan je niet echt helpen. Je zou natuurlijk wel rond kunnen kijken voor leuke vacatures zonder dat iemand het weet. Wie weet zie je iets leuks en wordt je wel aangenomen, kan altijd proberen toch. Je werkgever hoeft niet te weten dat je aan het solliciteren bent.
    Maar nee je baan opzeggen voor je iets anders hebt lijkt me niet slim. Financieel niet, maar persoonlijk zou ik echt niet dag in, dag uit thuis willen zitten.

4. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hey meid, wat een lastige situatie, en dat je het niet naar je zin hebt binnen je nieuwe baan. Misschien helpt het dat ik zeg dat 'die niet-zo-leuke-baas' jou destijds wel heeft aangenomen, dus jou waarschijnllijk wel de geschiktste kandidaat vindt. Daarbij hoef je een baas ook niet te mogen, andersom trouwens ook niet. Je hoeft geen dikke vrienden te worden, als je maar samen door 1 deur kunt. Probeer niet te veel in negativiteit te denken, wat als.... ze mijn contract niet verlengen, en wat als... ze me maar mijn verlof allen maar voor 40- uur terug willen. Wacht het voorlopig rustig af. Doe je werk wat je moet doen, en wees niet teveel bezig met andere zaken. Je kunt nog niet in de toekomst kijken. Het enigste wat je nu kunt doen is je van de beste kant laten zien. Je weet zelf wel beter toch? Elders solliciteren kan altijd natuurlijk. Maar vergeet vooral niet om te genieten van je zwangerschap! Want dat is wel mooi nieuws toch? Succes!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het echt proberen vol te houden.
    In deze tijd mag je allang blij zijn dat je een baan hebt.
    Daarnaast hebben jullie het geld ook echt nodig.

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij, had net besloten ander werk te gaan zoeken, een week later een positieve test :D
    Ik blijf gewoon kijken of ik leuke dingen tegenkom. Proberen kan altijd en ik weet zeker als ons kindje straks geboren is, dat ik hier tegen heel veel stress aan ga lopen met flexibel werken wat bij ons wel nodig is aangezien mijn partner onregelmatig werkt. Dus mocht het niet op korte termijn lukken, dan ga ik daarna zsm op zoek naar iets anders.

Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om weg te gaan, maakt dat niet uit of het binnen een maand of 8 maanden is, dat geeft al veel rust, vind ik zelf. Jouw gezinnetje is het belangrijkste he! Als dat goed gaat, is de rest niet belangrijk ;)

7. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Bedankt voor alle reacties:)
    ik zal moeten proberen gewoon te wachten tot september al is het super moeilijk.. ik word met de dag chagerijniger en dat is voor mijn partner ook niet handig..en ik weet van mezelf wanneer ik elke ochtend de neiging heb om mezelf ziek te melden of vrij te nemen zit het niet goed en gaat het ook niet meer goed komen.

het is gewoon allemaal een beetje lastig nu en ik heb nooit echt van die buien dat ik het niet meer weet maar die heb ik nou steeds vaker dat ik gewoon niks meer wil doen en gewoon lekker janken..

ik ben benieuwd of dit goed blijft gaan hier maar ik zal het moeten proberen ik heb weinig andere keuzes denk ik:(

Deel Deze Pagina