Ohjee, bevallingsdatum zelfde als begin studie?!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eveline2007, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oh wat moet ik doen.
    Ik heb vorig jaar in juni1 van 4 modules afgerond met examen. Het zou in augustus weer beginnen, maar dat ging niet door omdat de opleidingsinstituut wat problemen had.
    Nu hoor ik van mijn collega's (ben nu 37,4 weken zwanger dus zit lekker thuis), dat de nieuwe opleiding begint op 27 februari, dat is 3 dagen na mijn uitgerekende datum!
    Nu is het zo dat het maar 1 avond in de week is, 1,5 uur en de rest thuis huiswerk maken en ik zou nu alvast kunnen gaan leren voor de eerste hoofdstukken, want in principe hoef ik alleen de 1e 2 lessen te missen toch?

Maar is het wijsheid? Mijn 2 collega's gaan het wel doen en om eerlijk te zijn wil ik niet achter gaan lopen, want de eerstvolgende begint pas weer in augustus.

Nu wil ik de bevalling en de kraamtijd natuurlijk niet te onderschatten, maar ik probeer toch een beetje vooruit te denken.
    Nu alvast beginnen, dan mis ik weinig in de eerste lessen en daarna 1,5 uur per week een avondje even uit het huis. Studeren en huiswerk kan wanneer de baby slaapt (ik ben denk ik niet van plan om zelf de hele dag op bed te liggen na de kraamtijd hihi).

Dussss, hebben jullie advies voor mij?
    Ik heb echt veel zin om door te gaan, maar omdat de baas betaald, moet ik natuurlijk wel zeker weten dat ik er ook mijn best voor kan doen.

In mei ga ik trouwens weer 7 uur per week aan het werk, wat ik hoop te kunnen inkorten naar 6 uur misschien.
    Oh en ik heb een meisje van 5, maar die ligt 's avonds al op bed als ik op cursus ben.

Hellup :)
    Ik moet morgen antwoord geven!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou lijkt me wel te doen toch, misschien idd 1 of 2 keer moeten missen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.585
    113
    is het opleiding voor je werk en betaald je werk deze? Of doe je dit op eigen initiatief.

Als het voor je werk is zou ik het dus niet doen. Je hebt verlof!!!
    Zometeen beval je twee weken later, loopt de bevalling anders dan je denkt en dan nog die opleiding.

( zou er niet aan moeten denken) Dat er iets mis is gegaan bij de opleiding is jouw schuld niet.

En twee kinders is best druk. Vooral in het begin met nachtvoeding e.d. ben je volgens mij niet echt in een studeer-modus

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ligt eraan hoeveel zelfstudie het nog eist en hoe moeilijk de studie is.

Ik zou zelf wachten tot augustus. Fysiek had ik dat wel gekund, die 1,5 uur weg per week. Maar qua concentratievermogen.. Ik was niet zo slim meer tijdens mijn verlof ;)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij "mag" het officieel niet eens, want je mag wettelijk gezien in de 6 weken na de bevalling niet werken. Omdat je het betaald krijgt word het dus ook als werktijd aangemerkt. Je werkgever is dan ook niet verzekerd als er iets met jou gebeurt.

Ik had ook een cursus van 3 dagen, waarvan er 2 in mijn verlof vielen. 1 een goede week voor de uitgerekende datum en de tweede dag was 3 weken na de bevalling. Fysiek had ik dat wel gekund, maar ik mocht niet van mijn werkgever om bovenstaande reden. En ik wilde ook niet, omdat het zover van huis was.

Achteraf hadden mijn collega's pech gehad met de auto, wegenwacht, andere auto moeten regelen met alle ellende en wachttijden van dien. En ik ben ook nog eens de dag na de cursus bevallen, dus ik ben blij dat ik niet mee was gegaan... ;)

En eerlijk gezegd zou ik ook niet uitgaan van "als de baby slaapt kan ik huiswerk maken." Jitte (al zijn ze allemaal anders natuurlijk) kon ik echt niet boven neerleggen in die eerste weken, die heeft non-stop òf op mij gelegen òf in de box geslapen en was dan vaak ook weer snel wakker. En jij hebt nog een ouder kindje dat naar school moet, dat is ook al weer drukker als wat ik toen had.

Conclusie: Als ik jou was zou ik wachten tot augustus... ;)

6. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, het is dus niet voor mijn werk, maar op eigen initiatief, vandaar dat ik er dus al die maanden al zo op zit te wachten.

Het is zo moeilijk. Mijn man zegt dat ik het moet doen, mijn hart zegt het ook, maar mijn verstand zegt dat ik maar beter kan wachten omdat je nooit kunt weten wat er gebeurd.

Zucht haha.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat snap ik, maar even verder zeg je dat je baas het betaald. Vandaar dat ik het over werktijd had.

8. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik denk ook dat je wel van een hele rooskleurige bevalling uit gaat. Je weet gewoon niet hoe je gaat bevallen en hoe je toestand erna is. Als ik jou was, zou mijn aandacht uitgaan naar mijn kindje, de band lekker opbouwen en alle energie daarin steken... Opleiding kan echt wel wachten, je hebt nu andere prioriteiten!!!!

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Mja, en het is eerder augustus dan je denkt! Je verlof zal lopen tot halverwege mei?

10. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zucht, ja, allemaal gelijk haha.
    En natuurlijk ga ik uit van een rooskleurige bevalling, haha, moet er niet aan denken op dit moment, brrrrrrr hihi.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik kan je vertellen dat je de eerste weken na je bevalling weinig info opneemt, tenzij het over je kind gaat :p

Dus ik denk dat je lichamelijk wel kan gaan na 2 weken, maar of je ook daadwerkelijk wat onthoud van wat er behandeld wordt ???? Hier de eerste 2 maanden niet in iedergeval.

12. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update: Het opleidingsinstituut had aangegeven dat het prima zal gaan, ook al ben ik de eerste weken uit de running.
    Het duurt een half jaar en het meeste is thuisstudie op eigen tempo, dus we gaan er gewoon voor.
    Heb ik tenminste ook wat te doen tijdens het verlof, voel ik me wat nuttiger dan alleen baby hihi.

Bedankt voor jullie adviezen!

Deel Deze Pagina