Hoi allemaal, Ik ben nu 29 weken zwanger. Voel me echt al sinds 20 weken ofzo, enorm opgeblazen. Ik heb echt een megabuik die me echt al flink in de weg zit. Ik voel me net alsof ik elk moment kan bevallen (qua buik dan he). Mensen zeggen ook: weet je zeker dat je geen tweeling krijgt? (ha...ha...) en wijzen me er ook steeds op hoe enorm mijn buik wel niet is of reageren extreem geschokt als ik vertel dat ik nog 11 weken moet. AS IF ik dat allemaal zelf niet weet. Voel me daar alleen maar nog dikker door. Maar vaak (meerdere keren per dag) heb ik echt zo'n super gespannen gevoel in mijn buik. Ik kan dan ook geen broek (zelfs geen joggingbroek) verdragen. Zitten is dan ook niet prettig en als ik ga lopen dan heb ik het echt het idee alsof er een baksteen in mijn buik zit. Ik moet dan echt al waggelen. Heel raar. Is dat misschien een harde buik dan? Als ik ga liggen trekt het namelijk langzaam weer weg.
Hmm geen idee Maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof je last hebt van teveel lucht in je buik (darmen). Merk je dat het beter gaat als je naar de wc bent geweest? Heb je er de hele dag door last van of wordt het door de dag heen, of na de maaltijden, erger? Heb je ook dat soms je buik rommelt en dat het dan met vlagen wegtrekt? Ps. Wat een rotopmerkingen zeg. Niets van aantrekken hoor. Die mensen hebben immers niet dat geluk wat jij in je buikje hebt!
Wat vervelend dat je buik zo in de weg zit, en leuk inderdaad dat je omgeving het nog even benadrukt. Je omschrijving klinkt in mijn oren als harde buiken. Heb er zelf ook sinds 20 weken snel last van (nu bijna 35wk). Het is een teken dat je lichaam geeft dat je te druk doet, daarom trekt het ook weg als je rustig gaat liggen. Misschien beetje om jezelf denken en lichamelijke rust pakken waar je kan? Succes
Ik lees met je mee want heb exact hetzelfde Het zijn geen harde buiken, althans, bij mij niet. Bij mij is het echt een opgeblazen gevoel. Inderdaad veel lucht in de darmen. Mijn darmen werken momenteel enorm slecht, dus helpt ook niet echt mee. Harde buiken heb ik ook maar dat is toch anders: buik spant aan, duurt minuut tot anderhalve minuut en zakt af. Vandaag heb ik ook zo'n opgeblazen dag *zucht. Voel de baby wel maar minder heftig, alsof ie niet door de harde ballon heen kan zeg maar. Ik voel hem wel hoor (vooral op darmen en blaas haha), maar zie geen golfslagbad zoals gisteren en eergisteren. Dit is al bijna de hele dag, bleh hopelijk gaat het snel beter bij jou TS
Ik herken het ook, althans zoals het beschreven wordt. Zo had ik ook heel vaak last (niet tijdens zwangerschap) van een ontzettend opgezette en pijnlijke buik. Niet normaal soms, kon ook niet meer zitten van de pijn dan. Kreeg diagnose prikkelbare darm bij de huisarts. Maar dat is het ook niet. Probeerde alles met voeding. Geen effect. Maar ik heb dus al jaren een soort kauwgum-tic. Vooral als ik in de auto zit vis ik de ene na de andere kauwgum uit het potje. En dat was bij mij waarschijnlijk de oorzaak van die krampen en superopgeblazen (harde) buik. Kan maar net iets zijn van een bestanddeel waar je niet goed tegen kan (bij mij dus bij die betreffende kauwgum blijkbaar),, hopelijk komen jullie erachter wat het is, want is zeker geen pretje en dat ook nog in combi met zwangerschap.. Succes!
Wat je zegt herken ik ook, had er ook voor de zwangerschap last van, vandaar dat ik ook wel echt het verschil tussen opgeblazen buik en harde buik ken helaas. Hier ook al van alles geprobeerd met voeding, dat baat helaas niet. Daarnaast allerlei vezels, sachets gehad maar dat helpt helaas alleen zolang ik het maar blijf gebruiken. Ik ben benieuwd, niet echt een tic, maar ik ga eens proberen om sowieso geen koolzuur meer te drinken en 2x daags een glas roosvicee laxo, wie weet.