Zwanger en eigen bedrijf opzetten.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Divabieb, Jun 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Divabieb

Divabieb Actief lid

Apr 24, 2012
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tijd terug had ik hier een topic geoepend over hoe mijn werkgever zich gedraagde en dat ik heel graag weg wilde. Ik heb een baan bij de Greenpeace aan genomen voor 4 avonden in de week, waar ze super flexibel zijn en je afmelden geen probleem is ( 0 uren contract ) wat voor mij ideaal is, omdat ik me eige bedrijf ga beginnen!

Een thuis service voor schoonheidsbehandelingen.
    Denk aan manicure, pedicure, wimper extensions, wenkbrauwen en of wimpers verven, huidadvies, MAKE-up.
    Hier heb ik veel over uit zitten dokteren, en is best veel vraag nar omdat ik al veel op lokatie doe, en er nog geen bedrijf is die dit doet. Ik heb ook al 3 meiden opgetrommeld voor als ik met verlof moet.

Als zelfstandig ondernemer krijg je ook volgensmij via UWV uitbetaald dan. Of geld dat niet als je bent begonnen?
    Mensen met eigen bedrijven die tips hebben? Of tips voor de eventuele klanten? Wat is iets wat ik absoluut niet moet vergeten! Ik heb al een hele boel en ga volgende week naar KVK om vanuit hun ook informatie te winnen, maar wil echt niks vergeten!

Haha, hormonen doen niet alleen slechte dingen met je!

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Lijkt me wel lastig, als je nu al zwanger bent en je begint net. Dan heb je misschien net een paar klanten en dan ga je er alweer maanden tussenuit. Dag klanten..... vrees ik.

Je kunt idd bij UWV een ZEZ-uitkering aanvragen. Dat is maximaal het minimumloon, als je 1225 uur voor je eigen bedrijf werkt per jaar. Als je minder werkt, moet je voor zover ik weet allerlei inkomensgegevens aanleveren op basis waarvan dan de uitkering wordt berekend. Dat geldt ook als je net begonnen bent, omdat de uitkering berekend wordt over je inkomen van het vorige jaar.

Je krijgt ook nog een zwangerschapsuitkering van je werkgever, trouwens.

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    die zez uitkering is nog niet altijd geldig, je moet aan wat meer eisen voldoen namelijk.. ik ben vorig jaar augustus officieel gestart en kwam die laatste maanden van het jaar niet aan die norm (die norm geld per kalender jaar en niet naar rato als je later begint in het jaar!) dus ik heb er geen recht op helaas :(
    ik dacht ook dat ik wel iets zou krijgen maar ik val buiten de boot..

zou dit dus wel even goed uit zoeken voor je ervan uit gaat..
    ik heb dus een webshop en enige voordeel is dat ik met mijn werkzaamheden ook nog wel vlak voor de bevalling door kan werken, wat dingen inpakken lukt wel, kan mijn vriend het desnoods op de post gooien voor me.. maar met die dingen die jij wil doen zul je sowieso wel iets eerder moeten stoppen vermoed ik?

in elk geval succes ermee erg leuk eigen baas :)

Share This Page